Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Pasek rozrządu  
Autor Wiadomość
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-05-21, 22:25   

To ten luz sie na "oko" ocenia????
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-21, 23:33   

Nie do końca ale po naciagu wstepnym jak jest za luźno trza korygować-nie kazdy to łapie i czasem sa właśnie takie wyluzowane rozrzady albo rozjazdy w bloku 93
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-05-22, 12:07   

Aż tak źle chyba nie jest?
http://vaglog.pl/log_260872.html
 
 
puzzel1 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 302
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-05-22, 14:38   

Mi padł napinacz hydrauliczny paska po 18tys km, tzn po 18tys zobaczyłem że pasek jest luźny, a po ilu tysiącach km padł dokładnie, to nie wiem... teraz wszystkie robią porządne te części..
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-05-22, 14:47   

Napinaczem jest ta rolka z dziurkami a hydrauliczny jest tłumik dragań- z tego co mi sie wydaje
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-05-22, 17:02   

tak ale on też napina i tłumi za razem :]
i on zazwyczaj jest winowajcą
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-05-22, 17:18   

No moje zdanie akurat jest inne. Bo jeśli podczas zatrzymania silnika któreś koło w glowicy sie cofnie(a to akutat normalne zjawisko) to luz bedzie zawsze. Między kołami rozrządu jest tylko pompa która nie napnie paska. Ewentualnie napinacz musi mieć taką siłe zeby samoczynie (na wygaszonym silniku)przesunął któreś z kół rozrządu napinajac tym samym wszystko.
Przecież dobrze wiemy że jak silnik zatrzyma się inaczej to jest prawidłowo napięty
Mozna zrobic jeszcze taką próbę: kiedy pasek jest luźny przekręcić lewą głowicą w prawo żeby napiąć pasek. U mnie koło akurat sie cofa(sprężanie) Wystarczy przekręcić monent sprężania i jest dobrze napięty.

Ktoś kto wymieniał rozrząd w tym silniku wie że lewa głowica bez założonej blokady"ucieka"
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-22, 17:28   

Luz paska sie w zasadzie ocenia na pracującym silniku też bo to widać. owszem jak na zgaszonym pasek lata se po całym rozrządzie jak u dracusa to nie jest to dobre i tam padł napinacz.
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-05-22, 18:01   

Na odpalonym brak żadnego luzu
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-05-23, 07:43   

Tłumik drgań spowolni proces luzowania się paska na zgaszonym. Jeśli silnik się ustawi tak, że wałki będą akurat ciągnąć napinacz - po czasie i tak siądzie czy z tłumikiem czy bez.
Istotą jest ustawienie naciągu przy wale ustawionym na OT ale - w tym OT w którym wchodzą blokady wałków. Inaczej może być za luźno.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-05-23, 16:40   

Rozrząd był ustawiony na blokadzie wału i wałków. wszystko według Elsy (nawet 5 milimetrowy inbus podkładany pod tłumik drgań) jedynie co nie jest według ksiązki to napiecie rolki tej o której pisałem wcześniej-bo nie miałem odpowiedniego klucza
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-23, 17:31   

A to dośc istotna sprawa napięcie tej rolki.
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-05-23, 18:54   

No tak ,ale bez oryginalnego klucza cięzko to ustawić- moze nie cięzko, tylko nie wiadomo z jaką siłą.
U mnie jak chodzi to wydaję sie ze jest ok. Jak sie zatrzyma to mam luz jak na filmiku(czasami trochę wiekszy ale nie udało mi sie akurat tego wychwycić)
Zauważyłem też ze jak wygasze to jest napiety dopiero po chwili postoju robi sie luźniejszy
https://www.youtube.com/watch?v=NJWml3PgS7E
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-05-23, 20:38   

kryhawrc napisał/a:
jak wygasze to jest napiety dopiero po chwili postoju robi sie luźniejszy

Znaczy hydrauliczny tłumik działa. Tak czy siak jeśli nie napiąłeś rolki wspomnianymi 6 Nm to dyskutowanie jest przelewanie z pustego w próżne. To trzeba napiąć zgodnie z instrukcją i zapomnieć. Pasek się luzować będzie bo tak to działa ale czy za dużo czy nie to kto wie?
Pewność daje postępowanie zgodnie z instrukcją i tyle.
6 Nm to jest ok 0,6kg wiszące na ramieniu 1m albo 1,2 kg na ramieniu 50 cm itd. JAk pomyślisz to na kolanie wystrugasz przyrząd do całkiem właściwego napięcia tej rolki z pręta i kawałka żelaza o znanej wadze.
Przy obracaniu wału koniecznie zadbaj by jednak przy dochodzeniu do OT nic się nie cofnęło bo trzeba znów kręcić 2 obroty.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-05-23, 21:09   

Wydaję mi sie że naciagnełem nawet mocniej- ale cóż lepiej sprawdze. Mam blokady tak ze poswięce w sobote kilka godzin i to sprawdzę.
Przyrząd zrobie sobie jutro w pracy bez problemu tylko nie wiem jaka srednica i rozraw tych otworów w rolce???
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.