części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Montaż haka holowniczego

Zrobiłeś coś w swoim Audi A8 ? Masz do tego fotostory i opis ? Pochwal się innym.
Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

[D2 ALL ] Montaż haka holowniczego

Post autor: dice111 » 19 cze 2012, 20:06

Przede wszystkim musimy się zdecydować jaki hak zamontujemy. Polskie z kulą montowaną na śruby czy ze starszym automatem wolałem omijać, bo wystający z pod zderzaka kawał żelastwa ranił moje poczucie estetyki. Szczęśliwie trafiła się oryginalna westfalia w dobrej cenie. Hak ten ma to do siebie, że po zdemontowaniu kuli jest praktycznie niewidoczny, a sama kula ląduje w oryginalnej wytłoczce w bagażniku.

Obrazek

Obrazek

Potrzebne narzędzia:
- imbus 10
- klucze płaskie 8, 13, 16, 17
- klucze nasadowe 13, 17
- wkrętak krzyżakowy
- długie szczypce
- wiertarka + wiertła
- zaciskarka do konektorów
- farba
- wyrzynarka/brzeszczot

Materiały:
- hak z wiązką
- 4 śruby M10 x 45mm klasy minimum 8.8 (najlepiej 10.9)
- 4 nakrętki samohamowne
- 8 poszerzanych podkładek M10
- konektory
- taśma izolacyjna

Przebieg prac.

1. Demontujemy osłonę zderzaka. W tym celu wykręcamy pięć blachowkrętów mocujących ją do podwozia i wysuwamy w kierunku przodu samochodu.
2. Odkręcamy dwa imbusy mocujące wzmocnienie zderzaka do amortyzatorów. Wysuwamy zderzak w kierunku tyłu samochodu.
3. Odkręcamy amortyzatory zderzaka od podłużnic. Z lewej strony odkręcamy uchwyt tłumika, z prawej mocowanie ucha holowniczego (nie będzie już montowane). Wyciągamy z prawej podłużnicy śrubę z blachą kontrującą. Zrzucamy tłumik z drugiego wieszaka.
4. Odkręcamy trzy wkręty mocujące osłonę termiczną tłumika do lewej części osłony zderzaka pozostałej na samochodzie i odginamy ją wraz z tłumikiem w dół.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

5. Wsuwamy hak wpierw od strony tłumika, potem równamy z drugiej. Hak skręcamy śrubami do oryginalnych otworów. Śruby do podłużnic wprowadzamy za pomocą długich szczypiec. Można tez zamiast nich zamontować z obu stron oryginalne nowe śruby z blachą kontrującą je w podłużnicy - zapewne dostępne w ASO. Po ustawieniu wszystkiego śruby dokręcamy momentem 55Nm dla śrub 8.8 lub 65~70Nm dla 10.9. Może być ciężko z dostępem dla nakrętki od strony tłumika - trzeba go opuścić ile się da w dół i na czas skręcania zaklinować np. o belkę haka.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

6. Przeprowadzamy wiązkę do wnętrza samochodu. W pasie tylnym są jakieś dwa zakorkowane przepusty, ale chyba prowadzą donikąd. Poszedłem po bandzie i zrobiłem sobie własny przepust tuż pod prawą lampą. Identycznie było to zrobione w dawcy haka. Ma to tą zaletę, że główna pętla jest ukryta pod tapicerką, ale jednocześnie jest do niej łatwy dostęp. Przepust oczywiście zabezpieczyłem przed utlenianiem.
7. Podłączenie elektryczne.
Na wstępie powiem tylko, że podłączenie to nie ma za wiele wspólnego z rozbudowanym fabrycznym systemem. Ale z racji braku szyny CAN, po co sobie komplikować życie ;-)
Przede wszystkim musimy się zdecydować jakie gniazdo zamontujemy, tj. 7 czy 13 pin (w standardzie DIN). Proponowałbym 13 pin, bo robota praktycznie ta sama, a samo gniazdo ma kilka fajnych wyjść dodatkowych dla kempingu.
Listwy żarówkowe tylnych lamp mają zdublowane wyprowadzenia, a podłączenie światła przeciwmgłowego i cofania wykonujemy poprzez równoległe doczepienie się do oryginalnych punktów łączących (zacisk w gumowym kondonie) znajdujących się w wiązce za skrzynką bezpieczników w bagażniku. Wiązkę kierunkowskazu i światła pozycyjnego lewego prowadzimy pod plastikiem wzdłuż rurki otwierania klapki paliwa.
Masy dla świateł i urządzeń dodatkowych bierzemy z rozety pod prawą tylną lampą.
Pozostaje kwestia stałego 12V oraz 12V po stacyjce. O ile z tym pierwszym nie ma problemu (ściągamy go przez bezpiecznik 20A z akumulatora) o tyle 12V po zapłonie wymaga odnalezienia z tyłu samochodu przewodu, na którym owo napięcie się pokazuje i wysterowanie nim dodatkowego przekaźnika. U mnie na razie 'wisi w powietrzu'.
Jeszcze uwaga odnośnie świateł STOP. O ile po podłączeniu testera wszystko było ok, o tyle po podłączeniu przyczepy po jakimś czasie pojawił się komunikat uszkodzenia żarówki świateł. Po odłączeniu przyczepy i ponownym włączeniu zapłonu zniknął. W związku z czym dla spokojności musiałem przepiąć STOP przez przekaźnik zasilany z akumulatora i 8A bezpiecznik.
8. Montujemy wszystko z powrotem, robimy podcięcie w zderzaku, przycinamy osłonę, by zrobić miejsce kuli i gniazdu.

Obrazek

Obrazek

9. Jedziemy na przegląd za 35zł, a potem do WK po wpis w DR.
10. Możemy legalnie ciągać od 2000 do 2350kg gruzu :-)
Black Cars Matters

adrian949

Post autor: adrian949 » 12 mar 2014, 20:43

Panowie a może wiecie czy od innego haka pasuje główka do westfalia do A8 D2? Mam taki hak ale bez główki :(

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 12 mar 2014, 20:51

Od A6 na pewno jest inny. Trochę inaczej wyprofilowany i za cholerę go nie wepniesz. ;)

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 20 lut 2016, 10:14

Odgrzewam kotleta ;)

Czy hak od A8 D2 po liftingu będzie pasował do A8 D2 przed liftingiem??
Ten na rysunku w programie ETKA - 4D0092155B lub 4D0092155C - wygląda inaczej jak na fotkach w temacie.

Gość

Post autor: Gość » 20 lut 2016, 10:54

Fizycznie pasowac musi bi przecie w tej materii prefl a FL sie nie rozni niczym. Elektrycznie to przecie wpinasz się w wolne miejsca w lampach tylnich i ot cała filozofia :)

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 21 lut 2016, 17:16

ja bym taki hak przytulil ma ktos ?
bądź sobą, wariatów też lubią

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 22 lut 2016, 09:12

preston81 pisze:ja bym taki hak przytulil ma ktos ?
Szukaj na szrotach - ja kupiłem oryginalny Westfalia za sympatyczną cenę, niestety ze wzmocnieniem (belką) się spóźniłem - Audi poszło na przemiał :(

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 02 cze 2016, 13:08

pytanie jeszcze jak obejsc w polifcie parktronic bo chyba bedzie sie gryzł i tez wywalal jakies bledy ?

http://www.sklepmartec.pl/p7779,wiazka- ... wania.html
bądź sobą, wariatów też lubią

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 02 cze 2016, 13:54

Nie wystarczy na pin 19 w parktronika podac mase i odłacza parktronika z tyłu.
Daj maila to wysle Ci schematy.

Ale wiąze sie to z założeniem 13pinowego gniazda bo nie ma w 7 pinowych dodatkowego przełącznika informującego o podpieciu wtyki

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 05 cze 2016, 22:20

wyslalem pw prosze o schematy, takie cos starczy bez jakis modułów ?
http://allegro.pl/wiazka-gniazdo-oslona ... 84607.html
bądź sobą, wariatów też lubią

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 06 cze 2016, 08:17

Zeby odciąc parktronik to nie wystarczy to gniazdo tylko musi byc dodatkowy włącznik potwierdzenia podłaczenia przyczepy. Wystepują takie tylko w gniazdach 13pin i to nie w tych najtanszych.
Wysle Ci to jak dotre do domu. Generalnie prosta sprawa. Z prawej strony jakbyś chciał to za skrzynka bezpieczników w bagazniku są złacza do podłączenia wstecznego, przeciwmgielnego. Ale w Twoim przypadku przy wtyczce 7 pin to tylko przeciwmgielne.

Gość

Post autor: Gość » 06 cze 2016, 12:05

Można przecie dac bez odcinania PDC bo on załacza sie tylko przy cofaniu. Owszem bedzie przeszkadzał ale uwierz mi preston nie bedziesz czesto cofał z przyczepką :]

Nie zalecam gniazd 13pinowych bo wiekszośc przyczep ma zwykłe i sa potem problemy z redukcjami takie że bedzie choinka na swiatłach z tyłu.

ja wiele przyczep ciągałem ale tylko 3-4 miały wszystko ok z instalacją. W DE to jakas zmora że co wynajme to cos nie działa w tych lumpach z wypożyczalni...

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 06 cze 2016, 13:00

ogólnie na haku mam zalozone juz gniazdo 7 pin moge porobic fotki tych kabli / wtyczek i tu wrzuce moze jest to zrobione juz jako plug and play ?:)
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 06 cze 2016, 13:41

W pre-FL guzikiem zrobione osobne wyłączanie parktronika i problem z głowy.
Black Cars Matters

Gość

Post autor: Gość » 06 cze 2016, 13:57

Podłaczenie 7pinowego gniazda haka jest proste jak budowa cepa. W lapmach masz specjalne wolne wsówki na te kable.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl