[D2 FL ALL ] Niedomagające wycieraczki.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
[D2 FL ALL ] Niedomagające wycieraczki.
Witam.
Mam taki problem dzisiaj rano włączyłem wycieraczki i tak jak by je ktoś trzymał,bardzo powoli doszły do połowy szyby i zatrzymały się i zero reakcji.Cofnąłem je ręką i dalej to samo tak jak by miały za duże tarcie po szybie,po podniesieniu do góry i włączeniu wszystko działa.Opuściłem na szybę i niby działa,o co chodzi czyżby kończył się silniczek od wycieraczek.
Mam taki problem dzisiaj rano włączyłem wycieraczki i tak jak by je ktoś trzymał,bardzo powoli doszły do połowy szyby i zatrzymały się i zero reakcji.Cofnąłem je ręką i dalej to samo tak jak by miały za duże tarcie po szybie,po podniesieniu do góry i włączeniu wszystko działa.Opuściłem na szybę i niby działa,o co chodzi czyżby kończył się silniczek od wycieraczek.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2011, 08:43 przez 123mielony, łącznie zmieniany 1 raz.
kolego masz pozacierane trzpienie trzeba rozebrac wszystko i wyczyścić
miałem tak w a4 b6 dosłownie stały i do tego bardzo wolno pracowały
na a6 jest instrukcja http://www.a6klub.pl/a6-c5-all-drgajace ... t11931.htm
bede moze to robił w swojej w niedziele to zrobie fotostory
na a4 team jest chyba ze zdjęciami fotostory
miałem tak w a4 b6 dosłownie stały i do tego bardzo wolno pracowały
na a6 jest instrukcja http://www.a6klub.pl/a6-c5-all-drgajace ... t11931.htm
bede moze to robił w swojej w niedziele to zrobie fotostory
na a4 team jest chyba ze zdjęciami fotostory
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Cały mechanizm jest przykręcony do budy bodajże na 6 srub na kluczyk 13tke, ja wyjmowałem mechanizm u mnie bo też myślałem że mi sie zatarł... troche gimnastyki i da sie go wyciągnąć... z tym że u mnie okazało sie że na kostce tracił sie styk, bo była cała zaśniedziała...Wyczyściłem i śmigają jak ta lala :-D
U mnie efekt podobny był w A6 C4, w A8 zrobiłem to samo profilaktycznie. Cały mechanizm wyciągasz na zewnątrz. W moim przypadku największe opory w trakcie pracy wycieraczek stawiał element do którego jest przymocowane ramię wycieraczki. Musisz ściągnąć z niego zawleczkę zabezpieczającą, pamiętaj że pod nią jest gumowy oring który zabezpiecza teoretycznie dostawanie się wody do mechanizmu. Po tym zabiegu wyskoczy do dołu trzpień który u mnie był bardzo brudny i już trochę podrdzewiały. Papier wodny w rękę w zależności od stopnia zabrudzenia dopierasz granulację, i kończysz na papierku około 600 -800. Podobnie warto wyczyścić gniazdo w którym chodzi ten trzpień. Następnie w odwrotnej kolejności składasz. Na trzpień i do gniazda nałożyłem dobrej jakości smar który niby nie jest wypłukiwany przez wodę (chyba motip). Jeżeli oringi masz już wyrobione warto poszukać nowych, ja znalazłem w sklepie motoryzacyjnym, wystarczy jakieś dobrać. Składasz wszystko, patrz tylko aby zawleczka wskoczyła w rowek.
Następnie zabrałem się za powierzchowne czyszczenie reszty mechanizmu oraz przesmarowałem całość. Później zamontowałem w samochodzie i do dzisiaj wycieraczki latają jak oszalałe :-P
Jak będziesz miał jakieś pytania to pisz.
p.s. warto przy okazji posprzątać pod plastykami oraz udrożnić kanały odpływowe z podszybia. Niby u mnie szyby nie parowały, jednak śmiecia jest tam co nie miara czego nie widać bez rozbierania całości.
p.s. 2 zdejmujesz oczywiście ten plastik/podszybie. Musisz odłączyć wężyki do spryskiwaczy. Ma to też swój plus - ja wszystko przedmuchałem ;-) teraz spryskiwacze działają dużo lepiej.
Następnie zabrałem się za powierzchowne czyszczenie reszty mechanizmu oraz przesmarowałem całość. Później zamontowałem w samochodzie i do dzisiaj wycieraczki latają jak oszalałe :-P
Jak będziesz miał jakieś pytania to pisz.
p.s. warto przy okazji posprzątać pod plastykami oraz udrożnić kanały odpływowe z podszybia. Niby u mnie szyby nie parowały, jednak śmiecia jest tam co nie miara czego nie widać bez rozbierania całości.
p.s. 2 zdejmujesz oczywiście ten plastik/podszybie. Musisz odłączyć wężyki do spryskiwaczy. Ma to też swój plus - ja wszystko przedmuchałem ;-) teraz spryskiwacze działają dużo lepiej.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Pół godziny roboty tylko trzeba delikatnie to robić żeby czegoś nie ułamać jak będziesz rozbierał mechanizm . Jeszcze zwróć uwagą przy składaniu podszybia żeby w miejscu gdzie się styka z szybą żeby było czyste i żadnego ziarenka piasku nie było widać bo można się zdziwić że szyba nagle pękła .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj