części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 01 4.2PB/LPG ] Tiptronic 17114 monitorowanie sprzęgła

RaVS6RSPerform
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 11 lut 2019, 18:28
Lokalizacja: Lublin

[D2 01 4.2PB/LPG ] Tiptronic 17114 monitorowanie sprzęgła

Post autor: RaVS6RSPerform » 11 lut 2019, 19:25

Witam. jestem Rafał. Jestem użytkownikiem 4.2 tip plus lpg. Znalazłem wasze forum odgrzebując temat. A mianowicie awaryjny tryb skrzyni i błąd 17114 monitorowanie sprzegła złe proporcje. objawy identyczne. kilka osób rozgryzło temat z tym ze to posty z 2011roku i nie można sie skontaktować z owymi ludzmi. ktos pamieta temat badz mozę zna kogoś ewentualnie pomóc może. z góry dziękuje za pomoc pozdrawiam i szerokości

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 11 lut 2019, 19:32

To mogłeś się dopisać do któregoś, bo pisane nie raz - w najgorszym wypadku zerwanie zabezpieczenia kosza A, uszkodzony pozycjometr albo.. coś z wiązką.
Black Cars Matters

PAlllUCH
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 106
Rejestracja: 26 cze 2010, 11:21
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: PAlllUCH » 11 lut 2019, 19:41

Słabo szukasz kolego :)
Miałem ten błąd gdy pękł kosz. Gdy ruszałem skrzynia po sekundzie przechodziła w tryb awaryjny. Dodatkowo wsteczny działał normalnie z tego co pamiętam.

RaVS6RSPerform
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 11 lut 2019, 18:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: RaVS6RSPerform » 11 lut 2019, 19:46

tak wiem wiem nie chce zaśmiecać forum. ale właśnie dziewczyna pisała pozycjonometrze. jak go zlokalozowac?? ja wierze ze to elektroniczny problem. Bo to jest sporadyczny błąd.

dokładnie tak samo mam biegi plynnie pieknie jak po regeneracji ale jak już sie dobrze rozgrzeje to awaryjny po ruszeniu. ostygnie i mozna dalej jechac. wstyczny idealnie bez problemów. jedynie do czego można sie przyczepić to zrzucanie przed skrzyzowaniem z 2 na 1 jest lekkie szrpniecie bezradny jestem

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 11 lut 2019, 20:07

PAlllUCH pisze:Słabo szukasz kolego :)
Miałem ten błąd gdy pękł kosz. Gdy ruszałem skrzynia po sekundzie przechodziła w tryb awaryjny. Dodatkowo wsteczny działał normalnie z tego co pamiętam.
Ja dokładnie tak samo kiedyś mialem
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

marcin85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 159
Rejestracja: 19 gru 2009, 16:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 12 lut 2019, 19:23

pekniety forward jedgo uszczelnienia lub lozysko na koszu c i wszystko siadło i nie trzyma oleju, nie ma sie co łudzic ze bedzie ok i pozycjometr zmienisz, bo wtedy był by problem pozycjometrwa a 17114 to juz mało prawdopodobne, tym bardziej ze masz stukniecia przy zmianie biegów, ale jak chcesz szukac w pozycjometrze błędów to jest od boku skrzyni nad kiska zaraz od strony kierowcy idzie od niego wiązka do przodu auta doczepiony jest do niego wybierak przez linke

RaVS6RSPerform
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 11 lut 2019, 18:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: RaVS6RSPerform » 12 lut 2019, 19:36

Stukniec nie mam W ogóle. Wczoraj zrobiłem około 100km I nie weszła w tryb awaryjny. Dopiero jak męczyłem auto na siłę jazda na 2 I z 2 na 1. Jedyne odczuwalne szarpniecie to delikatne z 2 na 1. Na komputerze czujnik ten z tylu pokazuje jakieś z kosmosu wartości. Predkosc obroty maja sie wtedy nijak do warosci czujnika. Nadzieja ze to ten czujnik....

bloku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 107
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 12 lut 2019, 20:34

Jakby pozycjometr siadał to byłby problem z zapięciem jakiegokolwiek biegu. On sam z siebie się nie psuje. Jedynie wilgoć może spowodować korozję podwójnych switchy. Przechodziłem to parę miesięcy temu.

Z opisu jaki dajesz stawiałbym na pęknięty kosz forwardu jak koledzy wyżej wspominają. Zapewne pod vcdsem wyjdzie, że pompa musi mocno podbijać ciśnienie aby utrzymać zadane do normalnej pracy.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest

RaVS6RSPerform
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 11 lut 2019, 18:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: RaVS6RSPerform » 12 lut 2019, 20:59

co masz na myśli mówiąc o korozję podwójnych switchy?? na vcds wszystkie parametry były ok. Jedynie w momencie wpadania w awaryjny wartosci na tym ostatnim czujniku pokazywały z kosmosu wartości. nie ja przeglądałem to piszę to co kolega tłumaczył. tak jakby predkość i obroty były zupełnie inne nie poprawne do tego co na czujniku. Poza tym wszystkie w normie. A jak mówie z godzine czasu tak jezdzilismy. ciezki temat :(


a dodam ze w tym samym momencie konkretnie walnęła mi plecionka w wydechu i dmuchało tam w kable. być może ze coś upaliła?? na tej wysokości są kostki??? <bezradny>

bloku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 107
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 12 lut 2019, 21:09

Pozycjometr ma w sobie switche, które elektrycznie zamykają obwód lub nie informując sterownik jaki tryb skrzyni ma być zapięty. Jest w hermetycznej obudowie i jak pęknie lub gumowy uszczelniacz przewodów się uszkodzi to dostaje się wilgoć. Korozja metalowych elementów switchy powoduje błędne wskazania. Efekt jest taki, że skrzynia może nie zapiąć biegu lub nie ten co trzeba. Potem wpada w tryb awaryjny. Wywala wtedy błąd związany ze źle wybranym biegiem lub jego wskazaniem.

U ciebie nie ma takich objawów stąd wykluczyłbym właśnie pozycjometr/selektor, który znajduje się przy lewej przedniej półosi.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest

RaVS6RSPerform
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 11 lut 2019, 18:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: RaVS6RSPerform » 12 lut 2019, 21:20

pozycjonometr też chyba wykluczam teraz. a masz pomysł może o tych wartościach z czujnika??

jesli kosz byłby do wymiany to nie byloby tak ze za każdym razem tak jest albo z każdym kolejnym razem gorzej?? tak na chłopski rozum. a u mnie jest tak ze dzis było dużo dużo lepiej niz wczesniej.

bloku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 107
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 12 lut 2019, 21:31

Jak jest pęknięty i trzyma się kupy to nie musi być tak za każdym razem. Dopóki kawałek nie odpadnie albo kosz się nie otworzy to losowo może wariować.

Tutaj samemu nic nie zdziałasz. Lepiej podjechać do skrzyniarza na diagnostykę.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest

RaVS6RSPerform
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 11 lut 2019, 18:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: RaVS6RSPerform » 21 lut 2019, 12:08

Umówiony już jestem Ale pod koniec miesiąca dopiero. Do tego momentu chce wyeliminować ewentualne usterki gdzie nie jest koniecznością mieć skrzynie na stole

[ Dodano: 2019-02-21, 12:08 ]
Wracam z informacją o problemie. otóż okazało się że skrzynia jak myślałem jest jak najbardziej ok <chura> problem polegał na tym że w kostce od czujnika obrotów jest pełno wody z solą a sama kostka mocno zgnita już. wyczyszczone zabezpieczone i lata jak należy. Dlatego warto sprawdzić wszystkie elektro przed zdjęciem skrzyni na stół <chura> <chura> <chura>
pozdrawiam

SebaAce
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 15 lut 2019, 12:53
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: SebaAce » 22 lut 2019, 12:44

Kolego, powiesz może gdzie znajduje się ten czujnik obrotów? &#129300;

RaVS6RSPerform
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 11 lut 2019, 18:28
Lokalizacja: Lublin

Tiptronic 17114 monitorowanie sprzęgła

Post autor: RaVS6RSPerform » 23 lut 2019, 10:38

Czujnik sam w sobie jest w tylnej czesci skrzyni. wtyczka jak z przodu skrzyni na wysokosci plecionek wydechu lekko przed. i tam czesto woda sie dostaje zle rozwiazane miejsce

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl