Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 95 4.2PB ] 4HP24A Luzy na sprzęgłach.

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

[D2 95 4.2PB ] 4HP24A Luzy na sprzęgłach.

Post autor: Ukaniu » 01 kwie 2020, 02:01

Robiłem remont skrzynki wymieniłem tarcze, przekładki, uszczelki.
Skuszony manualem do zestawu alto 053758 ustawiłem mniejszy luz sprzęgieł E i F. w okolicach 0,9 mm. Resztę zostawiłem jak było.
Skrzynia jeździ ale niestety chyba właśnie w mniejszym luzie jest problem.
Przy jeździe z mocnym gazem zmiany następują faktycznie szybko i sensownie twardo ale niestety z niewielkim gazem albo w stanach przejściowych - szczególnie jeśli po mocnym przyduszeniu i redukcji do 3 odpuścimy gwałtownie to skrzynia przy włączaniu 4 potrafi stuknąć solidnie.
Zastanawiam się teraz czy Alto wpuszcza na minę proponując zmniejszenie luzu czy ja mam jakiś problem z płytą sterującą, sterownikiem.

Dziękuję za odpowiedzi
- Łukasz

[ Dodano: 2020-04-01, 02:01 ]
Elektronikę wykluczyłem, podstawiłem inny sterownik i jest to samo.
Teraz będę próbował podstawić płytę którą pożyczę od kolegi Pawła gtfan - za co mu z góry serdecznie dziękuję!
Dziś jeszcze zwrócił moją uwagę jeden szczegół - rano sprawdzałem poziom oleju, był ok - ale wydaje mi się, że było w nim za dużo spienionego powietrza.
Może moja walka z filtrem i oringiem nie była wygrana i skrzynia ssie powietrze przez co sterownik świruje. Zbadam przy okazji podmiany płyty. Ale znając swoje zezowate szczęście to pewnie te cholerne luzy ;-)
Kot też jest Quattro

Miś
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 104
Rejestracja: 17 mar 2018, 16:14
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Miś » 04 kwie 2020, 19:43

Tuleje na koszach sprawdzales?Tuleje :https://midparts.com.pl/pl/p/ZF-5HP24-A ... LEJEK/4194 są osadzone w koszach i w większości przypadków uszkodzonych/wyeksploatowanych asb też się zużywają co doprowadza do luzow koszy jak i nie prawidlowej pracy,chociaż problem może tez leżeć w samym zmniejszeniu luzu...

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 05 kwie 2020, 00:00

Jak przyglądałem się tym tuleją z brązu to wyglądały dobrze, było widać ślady obróbki fabrycznej.
No przynajmniej tak to wyglądało. Tulejki z linku są do 5HP. Mój kłopot to cykl przełączenia sprzęgła E i hamulca F i jak zerkam to zasilanie ich idzie pomijając tulejki i ich własności uszczelniające. Hamulec F bezpośrednio prawie a sprzęgło F przez dwa stalowe pierścienie uszczelniające (nowe).
Dziś walczyłem uszczelniając puszkę filtru bo zaobserwowałem lekkie pienienie się oleju. Filtr uszczelniony pienienie zmniejszyło się skrzynia chodzi może trochę lepiej ale nadal przy zmianie 3-4 ze średnim gazem jest kop im lżejszy gaz tym kop mniejszy a z pełnym butem jest OK.
Zostaje podstawić płytę sterującą a jeśli usterka zostanie to albo wybebeszyć skrzynkę albo modyfikować obwód hydrauliki. Chyba, że mam problem ze strojeniem silnika i informacjami z przepływomierza? Generalnie sprawa jest mocno do d. :-( Gdybym nie modyfikował luzów to albo było by ok albo trop oczywisty a tak to rzeźba. Jeździć się da, jak pomyślę o wyciąganiu skrzyni to mam mdłości.
Kot też jest Quattro

Miś
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 104
Rejestracja: 17 mar 2018, 16:14
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Miś » 05 kwie 2020, 11:22

Możesz jeszcze sprawdzić elektrozawor LOCK-UP jak jest uszkodzony to jego objaw może powodować szarpniecia,uderzenia,i czy nie sprawny elektrozawor moze powodowac pienienie oleju <hmm> ,do twojej skrzyni ten zawór nie jest drogi ok 300zl,najlepiej całego mecha sprawdzić i połączenie elektroniczne asb a ecu?.Jak sprawa wyglądała z sprzeglem regeneracja czy nowe zf?Z tymi tulejkami to błąd mój zamulilem z 5hp a Ty masz 4hp i tam glownie najbardziej idzie tuleja pompy przepraszam za zmylke <faktycznie> .

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 08 kwie 2020, 12:30

Konwerter został jaki był. ZF już nie prowadzi regeneracji do 4HP. Nie było z nim też kłopotów.
Test "stall" wypadał poprawnie (nie pamiętam na ilu RPM się zatrzymywał). Po zapięciu lockupu nic się nie ślizgało, samo zapinanie przebiegało solidnie i nic nie trzęsło.
Zawór lockupu sprawdzę, generalnie on się zapina i rozpina.
Elektronika wydaje się OK, połączenia drożne, zawory klepią. Przełączania 1-3 są OK to ciśnienie modulacji też musi być w miarę dobre.
Tak jaby tłumik odpowiedzialny za włączanie sprzegła (hamulca) F działał nie poprawnie w stronę załączania.
Ciekawe, że na gorącym silniku przy pracy manualnej przełączanie 3<>4 już po zapięciu lockupu przebiega bez jego rozłączania - wtedy kop jest najsilniejszy .

[ Dodano: 2020-04-08, 12:30 ]
Zdjąłem moją płytę przejrzałem obwody sprzęgieł E i F - nie było błędów.
Wstawiłem płytę pożyczoną od Pawła - to samo. Na początku jakby trochę lepiej ale na ciepło zachowanie identyczne. Myślę, że sterownik dokręca poziom modulacji adaptacyjnie ale nie zakłada zmian w luzach.
Rozwiązanie idealne to wyjąć skrzynkę i wrócić do luzu fabrycznego. Teraz jednak przy powrocie do swojej płyty planuję zrobić eksperyment z modyfikacją obwodu tłumika sprzęgła F. Nie wiele mnie to kosztuje a może będę miał efekty. Kiedyś modyfikowałem płytę zupełnie hydraulicznej skrzyni z mercedesa i się dało. Tu może być problem z komputerem który będzie chciał robić swoje.
Da się skasować adaptację ze sterownika 4HP? Czytałem, że resetuje się po odpięciu aku ale...?
Kot też jest Quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl