części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Opinie na temat wymiany oleju w tiptroniku

Awatar użytkownika
TheDaro3333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 04 sty 2011, 19:21
Lokalizacja: opolskie

[ALL] Opinie na temat wymiany oleju w tiptroniku

Post autor: TheDaro3333 » 30 sty 2011, 10:47

Proszę o opinie czy wymieniać olej w skrzyni czy lepiej zostawić go w spokoju?
Od jednego z mechaników który zajmuje się tylko naprawami skrzyń automatycznych usłyszałem 3 powody dlaczego się nie mienia oleju w skrzyni (chodzi cały czas o tiptronik:
1. olej w skrzyni się nie brudzi tak jak to się dzieje w silniku bo nie ma styczności z niczym brudzącym.
2. opiłki metalu oczywiście występują ale od tego jest duży filtr oleju którego zadaniem jest te opiłki wyłapać i nie ma możliwości zapchania go bo wcześniej zbraknie któregoś elementu napędowego :-D .
3. zapytałem o to czy olej się nie starzeje? Odpowiedział mi żebym znalazł olej z opakowaniem na którym jest podana data przydatności :lol:
Dodał jeszcze że w fabrykach skrzyń automatycznych olej nalewany jest od góry (podobnie jak do silnika) i dlatego w np. tiptroniku korek do oleju jest od spodu i nie jest to złośliwość konstruktorów ale po prostu nie jest przewidziana wymiana oleju w tej skrzyni, więc się pytam co jeśli oleju zbraknie w skrzyni z powodu np. wycieków a on na to tak:
Jeśli zbraknie to znaczy że którędyś wycieka, więc skrzynię i tak trzeba wymontować żeby wymienić uszczelnienia i wtedy olej dolewa się przed założeniem...

Co panie i panowie na to?
Ostatnio zmieniony 30 sty 2011, 12:19 przez TheDaro3333, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 30 sty 2011, 12:18

Co by się 10x nie powtarzać, jeden z ostatnich tematów:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=107601
Black Cars Matters

djbinek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 117
Rejestracja: 29 sie 2010, 16:41
Lokalizacja: Toruń/Cork

Post autor: djbinek » 30 sty 2011, 12:23

Wymieniać bez żadnego ale, jest sporo tego w googlu i tu na forum. Najlepiej co 40-60 (MAX) tys km.

Awatar użytkownika
TheDaro3333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 04 sty 2011, 19:21
Lokalizacja: opolskie

Post autor: TheDaro3333 » 30 sty 2011, 12:37

Zgadzam się ,że w googlu jest tego sporo ale zadania są zbyt podzielone...
Ja jednak uważam że należy wierzyć w to co pisze producent bo on sam siebie raczej na koszty nie bedzie narażał(chodzi o nowe auto) i wątpię w to żeby jakikolwiek użytkownik forum tego czy innego był w tej sprawie lepiej obeznany niż konstruktor owego mechanizmu...Oczywiście nikogo nie obrażając...

JIMM

Post autor: JIMM » 30 sty 2011, 14:16

TheDaro3333 pisze:Ja jednak uważam że należy wierzyć w to co pisze producent
:mrgreen: prawdziwy przewidywalny klient ,Polak...............to kup sobie kia z 7letnią gwarancja i płać za przeglądy.......................bo tak pisze producent :D :D :D albo lepiej rusz trochę półkule aby czasami się :D zderzyły.....tylko się nie obraź..............bo narządy trzeba stymulować by działały :lol: (co by to miało nie znaczyć)

ps.przepraszam za złośliwości , ale nie mogłem się powstrzymać 8-)

Awatar użytkownika
TheDaro3333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 04 sty 2011, 19:21
Lokalizacja: opolskie

Post autor: TheDaro3333 » 30 sty 2011, 14:50

A jednak zaryzykuje :-P sporo jeżdżę więc szybko się przekonam czy dobrze zrobiłem czy źle nie wymieniając oleju...bede pisał na bieżąco co się dzieje z moim tiptronikiem na oryginalnym oleju z fabryki :-)

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 30 sty 2011, 15:34

TheDaro3333 pisze:Zgadzam się ,że w googlu jest tego sporo ale zadania są zbyt podzielone...
Ja jednak uważam że należy wierzyć w to co pisze producent bo on sam siebie raczej na koszty nie bedzie narażał(chodzi o nowe auto) i wątpię w to żeby jakikolwiek użytkownik forum tego czy innego był w tej sprawie lepiej obeznany niż konstruktor owego mechanizmu...Oczywiście nikogo nie obrażając...
Wiec tym bardziej nie rozumiem Twojego toku rozumowania. Producentem skrzyń jest ZF, nie Audi
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
TheDaro3333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 04 sty 2011, 19:21
Lokalizacja: opolskie

Post autor: TheDaro3333 » 30 sty 2011, 16:15

No to ciężko się dogadują skoro AUDI mówi tak a ZF inaczej...mam książkę Audi A8/S8 po polsku i wyraźnie pisze że olej w skrzyni nie podlega wymianie...i ja tak zrobię najwyżej bede wymieniał skrzynię z rozbitka można już dostać za 1200zł razem z kompem...a wymiana oleju w ASO to koszt ok. 1800zł...więc nie jest tak źle... :-D

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 30 sty 2011, 16:28

Problem w tym, że nigdy nie wiesz w jakim stanie będzie ta skrzynia. Na naprawę ASB przeważnie leci koło 5 tys zł (i zazwyczaj lepiej do "regeneracji" oddać swoją). Nikt jednak nikogo do niczego nie zmusza. To Twój samochód :-)
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
TheDaro3333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 04 sty 2011, 19:21
Lokalizacja: opolskie

Post autor: TheDaro3333 » 30 sty 2011, 16:35

Zawsze jest jakieś ryzyko...też nie mogę być pewny że skrzynia po regeneracji bedzie mi długo służyć a wiem z własnego doświadczenia że coś po regeneracji nie bedzie nigdy takie jak z fabryki...
A tak się czasami zastanawiałem czy można automata zastąpić manualem? :?:

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 30 sty 2011, 17:06

Jednym samochodem mln km pewnie nie zrobisz. To, że przyjęło się mówić, że przy 200, czy 300 tys km skrzynia jest do remontu, zależy w głownej mierze od poprzedniego właściciela, jak sie z nia obchodził, jak serwisował samochód i to, że wiekszosc samochodów ma po prostu skrecone liczniki. Jasne, że nic nie jest wieczne, ale znam samochody, które mają nalatane po 400 tys i więcej a skrzynia (tip) nawet nie szarpnie.
Co do Twego drugiego pytania, tak da się. Z tego forum do poczytania: http://www.a8team.pl/topics25/3238.htm
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
TheDaro3333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 04 sty 2011, 19:21
Lokalizacja: opolskie

Post autor: TheDaro3333 » 30 sty 2011, 17:31

No ja mam auto z 1999 do 2004 i przebiegu 162tyś.km serwisowane we Francji (wpisy i pieczątki w książce) po przyjeździe do Polski w 2004 brak wpisów do książki serwisowej...tylko faktury z serwisu audi na nazwisko właściciela ostatnia faktura z wpisem przebiegu 237tyś.km.W roku 02.2010 bank zabrał właścicielowi auto bo nie płacił rat za niego auto stało do 12.2010 i wtedy ja go kupiłem mam teraz przebieg 247tyś. i włąsnie wczoraj odebrałem auto od mechaniora po wymianie kpl. rozrząd i paski PK i oczywiście termostat i pompa wody i on też powiedział żeby się nie czepiać oleju w ASB i ani w książce ani na fakturach nie ma słowa o wymianie oleju a ASB...na wszystko mam papiery więc pewność w ok. 80% że olej w ASB nie był mieniany. A skrzynia chodzi według mnie super...i co ty na to?

martab99
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:23
Lokalizacja: Kraków

Post autor: martab99 » 30 sty 2011, 17:45

TheDaro3333 pisze:wczoraj odebrałem auto od mechaniora po wymianie kpl. rozrząd i paski PK i oczywiście termostat i pompa wody i on też powiedział żeby się nie czepiać oleju w ASB i ani w książce ani na fakturach nie ma słowa o wymianie oleju a ASB...na wszystko mam papiery więc pewność w ok. 80% że olej w ASB nie był mieniany. A skrzynia chodzi według mnie super...i co ty na to?
No to super, trzymamy kciuki :lol:

Nie rozumiem tematu- chcesz pochwalić się tym, że wbrew temu do czego wszyscy Cię przekonują nie wymienisz oleju? Przecież nikt Cie nie zmusza- Twoje auto, Twoja sprawa. Nie zmieniasz to nie zmieniaj- i już.

P.S. Ja dynamiczną wymianę zrobiłem zaraz po kupnie. Zapłaciłem 650 pln (jakieś 10-15% wartości remontu skrzyni) ;) Póki co nie żałuję :mrgreen:
Marcin

4WD + 1WD

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 30 sty 2011, 17:52

TheDaro3333 pisze:..i co ty na to?
Nic. Jest ok, to tylko się cieszyć. Znam takich co na jednym oleju (silnikowym) i 50 tys km robią. Jak pisałem, ja nie zamierzam Cie zmuszać do niczego. Pytales, to dostales odpowiedź.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 30 sty 2011, 17:58

jesli sie nic nie dzieje nic nie ruszac

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl