[ALL] Opinie na temat wymiany oleju w tiptroniku
- TheDaro3333
- Forum Audi A8
- Posty: 74
- Rejestracja: 04 sty 2011, 19:21
- Lokalizacja: opolskie
[ALL] Opinie na temat wymiany oleju w tiptroniku
Proszę o opinie czy wymieniać olej w skrzyni czy lepiej zostawić go w spokoju?
Od jednego z mechaników który zajmuje się tylko naprawami skrzyń automatycznych usłyszałem 3 powody dlaczego się nie mienia oleju w skrzyni (chodzi cały czas o tiptronik:
1. olej w skrzyni się nie brudzi tak jak to się dzieje w silniku bo nie ma styczności z niczym brudzącym.
2. opiłki metalu oczywiście występują ale od tego jest duży filtr oleju którego zadaniem jest te opiłki wyłapać i nie ma możliwości zapchania go bo wcześniej zbraknie któregoś elementu napędowego :-D .
3. zapytałem o to czy olej się nie starzeje? Odpowiedział mi żebym znalazł olej z opakowaniem na którym jest podana data przydatności :lol:
Dodał jeszcze że w fabrykach skrzyń automatycznych olej nalewany jest od góry (podobnie jak do silnika) i dlatego w np. tiptroniku korek do oleju jest od spodu i nie jest to złośliwość konstruktorów ale po prostu nie jest przewidziana wymiana oleju w tej skrzyni, więc się pytam co jeśli oleju zbraknie w skrzyni z powodu np. wycieków a on na to tak:
Jeśli zbraknie to znaczy że którędyś wycieka, więc skrzynię i tak trzeba wymontować żeby wymienić uszczelnienia i wtedy olej dolewa się przed założeniem...
Co panie i panowie na to?
Od jednego z mechaników który zajmuje się tylko naprawami skrzyń automatycznych usłyszałem 3 powody dlaczego się nie mienia oleju w skrzyni (chodzi cały czas o tiptronik:
1. olej w skrzyni się nie brudzi tak jak to się dzieje w silniku bo nie ma styczności z niczym brudzącym.
2. opiłki metalu oczywiście występują ale od tego jest duży filtr oleju którego zadaniem jest te opiłki wyłapać i nie ma możliwości zapchania go bo wcześniej zbraknie któregoś elementu napędowego :-D .
3. zapytałem o to czy olej się nie starzeje? Odpowiedział mi żebym znalazł olej z opakowaniem na którym jest podana data przydatności :lol:
Dodał jeszcze że w fabrykach skrzyń automatycznych olej nalewany jest od góry (podobnie jak do silnika) i dlatego w np. tiptroniku korek do oleju jest od spodu i nie jest to złośliwość konstruktorów ale po prostu nie jest przewidziana wymiana oleju w tej skrzyni, więc się pytam co jeśli oleju zbraknie w skrzyni z powodu np. wycieków a on na to tak:
Jeśli zbraknie to znaczy że którędyś wycieka, więc skrzynię i tak trzeba wymontować żeby wymienić uszczelnienia i wtedy olej dolewa się przed założeniem...
Co panie i panowie na to?
Ostatnio zmieniony 30 sty 2011, 12:19 przez TheDaro3333, łącznie zmieniany 1 raz.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Co by się 10x nie powtarzać, jeden z ostatnich tematów:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=107601
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=107601
Black Cars Matters
- TheDaro3333
- Forum Audi A8
- Posty: 74
- Rejestracja: 04 sty 2011, 19:21
- Lokalizacja: opolskie
Zgadzam się ,że w googlu jest tego sporo ale zadania są zbyt podzielone...
Ja jednak uważam że należy wierzyć w to co pisze producent bo on sam siebie raczej na koszty nie bedzie narażał(chodzi o nowe auto) i wątpię w to żeby jakikolwiek użytkownik forum tego czy innego był w tej sprawie lepiej obeznany niż konstruktor owego mechanizmu...Oczywiście nikogo nie obrażając...
Ja jednak uważam że należy wierzyć w to co pisze producent bo on sam siebie raczej na koszty nie bedzie narażał(chodzi o nowe auto) i wątpię w to żeby jakikolwiek użytkownik forum tego czy innego był w tej sprawie lepiej obeznany niż konstruktor owego mechanizmu...Oczywiście nikogo nie obrażając...
:mrgreen: prawdziwy przewidywalny klient ,Polak...............to kup sobie kia z 7letnią gwarancja i płać za przeglądy.......................bo tak pisze producent albo lepiej rusz trochę półkule aby czasami się zderzyły.....tylko się nie obraź..............bo narządy trzeba stymulować by działały :lol: (co by to miało nie znaczyć)TheDaro3333 pisze:Ja jednak uważam że należy wierzyć w to co pisze producent
ps.przepraszam za złośliwości , ale nie mogłem się powstrzymać 8-)
- TheDaro3333
- Forum Audi A8
- Posty: 74
- Rejestracja: 04 sty 2011, 19:21
- Lokalizacja: opolskie
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Wiec tym bardziej nie rozumiem Twojego toku rozumowania. Producentem skrzyń jest ZF, nie AudiTheDaro3333 pisze:Zgadzam się ,że w googlu jest tego sporo ale zadania są zbyt podzielone...
Ja jednak uważam że należy wierzyć w to co pisze producent bo on sam siebie raczej na koszty nie bedzie narażał(chodzi o nowe auto) i wątpię w to żeby jakikolwiek użytkownik forum tego czy innego był w tej sprawie lepiej obeznany niż konstruktor owego mechanizmu...Oczywiście nikogo nie obrażając...
Black Cars Matters
- TheDaro3333
- Forum Audi A8
- Posty: 74
- Rejestracja: 04 sty 2011, 19:21
- Lokalizacja: opolskie
No to ciężko się dogadują skoro AUDI mówi tak a ZF inaczej...mam książkę Audi A8/S8 po polsku i wyraźnie pisze że olej w skrzyni nie podlega wymianie...i ja tak zrobię najwyżej bede wymieniał skrzynię z rozbitka można już dostać za 1200zł razem z kompem...a wymiana oleju w ASO to koszt ok. 1800zł...więc nie jest tak źle... :-D
- TheDaro3333
- Forum Audi A8
- Posty: 74
- Rejestracja: 04 sty 2011, 19:21
- Lokalizacja: opolskie
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Jednym samochodem mln km pewnie nie zrobisz. To, że przyjęło się mówić, że przy 200, czy 300 tys km skrzynia jest do remontu, zależy w głownej mierze od poprzedniego właściciela, jak sie z nia obchodził, jak serwisował samochód i to, że wiekszosc samochodów ma po prostu skrecone liczniki. Jasne, że nic nie jest wieczne, ale znam samochody, które mają nalatane po 400 tys i więcej a skrzynia (tip) nawet nie szarpnie.
Co do Twego drugiego pytania, tak da się. Z tego forum do poczytania: http://www.a8team.pl/topics25/3238.htm
Co do Twego drugiego pytania, tak da się. Z tego forum do poczytania: http://www.a8team.pl/topics25/3238.htm
Black Cars Matters
- TheDaro3333
- Forum Audi A8
- Posty: 74
- Rejestracja: 04 sty 2011, 19:21
- Lokalizacja: opolskie
No ja mam auto z 1999 do 2004 i przebiegu 162tyś.km serwisowane we Francji (wpisy i pieczątki w książce) po przyjeździe do Polski w 2004 brak wpisów do książki serwisowej...tylko faktury z serwisu audi na nazwisko właściciela ostatnia faktura z wpisem przebiegu 237tyś.km.W roku 02.2010 bank zabrał właścicielowi auto bo nie płacił rat za niego auto stało do 12.2010 i wtedy ja go kupiłem mam teraz przebieg 247tyś. i włąsnie wczoraj odebrałem auto od mechaniora po wymianie kpl. rozrząd i paski PK i oczywiście termostat i pompa wody i on też powiedział żeby się nie czepiać oleju w ASB i ani w książce ani na fakturach nie ma słowa o wymianie oleju a ASB...na wszystko mam papiery więc pewność w ok. 80% że olej w ASB nie był mieniany. A skrzynia chodzi według mnie super...i co ty na to?
No to super, trzymamy kciuki :lol:TheDaro3333 pisze:wczoraj odebrałem auto od mechaniora po wymianie kpl. rozrząd i paski PK i oczywiście termostat i pompa wody i on też powiedział żeby się nie czepiać oleju w ASB i ani w książce ani na fakturach nie ma słowa o wymianie oleju a ASB...na wszystko mam papiery więc pewność w ok. 80% że olej w ASB nie był mieniany. A skrzynia chodzi według mnie super...i co ty na to?
Nie rozumiem tematu- chcesz pochwalić się tym, że wbrew temu do czego wszyscy Cię przekonują nie wymienisz oleju? Przecież nikt Cie nie zmusza- Twoje auto, Twoja sprawa. Nie zmieniasz to nie zmieniaj- i już.
P.S. Ja dynamiczną wymianę zrobiłem zaraz po kupnie. Zapłaciłem 650 pln (jakieś 10-15% wartości remontu skrzyni) Póki co nie żałuję :mrgreen:
Marcin
4WD + 1WD
4WD + 1WD