części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 08 3.0TDI ] Napinacze rozrządu

Rabol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 18 gru 2013, 23:32
Lokalizacja: TG

[D3 08 3.0TDI ] Napinacze rozrządu

Post autor: Rabol » 29 cze 2014, 19:55

Witam wszystkich

Chciałbym się dowiedzieć, czy w Audi A8 po 2008 roku (V6, V8 silniki) występuje problem z napinaczami rozrządu, tak jak to miało miejsce we wcześniejszych modelach? Nie umiem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie na forum.
Pozdr
Ostatnio zmieniony 29 cze 2014, 21:59 przez Rabol, łącznie zmieniany 1 raz.

Endrju_b
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 09 sty 2014, 10:40
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Endrju_b » 01 lip 2014, 08:46

kolego wczoraj temat wałkowałem z serwisem (bardzo wysoko w Audi ---bardzo)
a więc

dolny napinacz zmodyfikowany na poprawiony w od końcówki 2005
górny prawy od MY2007 od VIN numer E4-700 coś tam dalej

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 01 lip 2014, 08:59

3.0TDi czy to w a8, czy w a6 poprawione od 2007r.

Endrju_b
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 09 sty 2014, 10:40
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Endrju_b » 01 lip 2014, 10:38

Ja pytałem konkretnie o a8 3.0 tdi ....
odpowiedź taka
"napinacz łańcucha rozrządu (prawa strona) został zmodyfikowany dla roku modelowego 2007 od numeru nadw. około 4E- 7 -015000. Zaś napinacz lewa strona został wycofany z katalogu części 1.10.2005 "

Awatar użytkownika
MaciejMW
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 23 lip 2014, 08:40
Lokalizacja: Gdańsk/Sopot

Post autor: MaciejMW » 28 lip 2014, 04:28

Nie ma znaczenia jakie auto lecz jaki kod silnika- wszystkie BMK, BKN, BNG, ASB itd miały rozrząd, który był rozpychany przez napinacze i był on nieudany. Wszystkie, które zaczynały się na B były totalną padaką. Śmietnik nie do opisania. O wadliwych ASB słyszałem 2 razy, ale był on nieporównywalnie lepszą jednostką niż te zaczynające się na B. W pełni problem ustąpił w jednostkach zaczynających się na C (mniej więcej od roku 2008). Tam napinacze "wpychały" rozrząd.

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 28 lip 2014, 08:24

MW Motorline pisze:Wszystkie, które zaczynały się na B były totalną padaką
Totalna bzdura.

Rabol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 18 gru 2013, 23:32
Lokalizacja: TG

Post autor: Rabol » 28 lip 2014, 09:27

Z tego co wiem to wadliwe napinacze (występujące także w silnikach do Audi A6) zmieniono konstrukcyjnie od roku modelowego 2008. Spokojnie można było wymienić wadliwe napinacze na wersję poprawioną i problem ustępował (nie licząc kosztów wymiany). Sposób napinania łańcucha z tego co wiem został ten sam.

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 28 lip 2014, 12:50

Silnik BVN uważany jest za jeden z najlepszych ze stajni Audi.
Pancerna jednostka, nie ma żadnych problemów z napinaczami.

Awatar użytkownika
MaciejMW
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 23 lip 2014, 08:40
Lokalizacja: Gdańsk/Sopot

Post autor: MaciejMW » 28 lip 2014, 19:30

labas pisze:Silnik BVN uważany jest za jeden z najlepszych ze stajni Audi.
Pancerna jednostka, nie ma żadnych problemów z napinaczami.

W temacie mamy napisane jak wół 3.0TDI więc mówiliśmy o 3.0TDI. Jeśli znasz jakąś bezawaryjną jednostkę o tej pojemności, o kodzie zaczynającym się na B to proszę podaj. W przeciwnym razie nie czepiaj się. Fakt, mój błąd polegał na tym, że napisałem wszystkie jednostki na B.............. wszystkie jednostki na B, o pojemności 3.0, będące dieslami. Lepiej?

Wracając do tematu- w pierwszych 3.0TDI, łańcuch był rozpychany przez napinacze i co za tym idzie ilość zazębionych otworów w łańcuchu była mniejsza niż w przypadku późniejszych jednostek jak np. CCWA. W momencie kiedy napinacz jest już padnięty i nie przenosi odpowiedniego ciśnienia rozpychając łańcuch, ten zaczyna sobie "latać". Po jakimś czasie dochodzi do takiego luzu, że łańcuch przeskakuje na kole zębatym i mamy kolizję tłoków z zaworami. Co było przyczyną? Tego nikt nie wie, są liczne domysły. Ja uważam, że przede wszystkim powodem było zmienianie oleju co 30tyś. km, a nie co 10-12 jak Bozia przykazała. W jednostkach o oznaczeniu zaczynającym się na C rozrząd jest całkowicie zmieniony. Napinacze nie rozpychają na zewnątrz lecz wpychają łańcuch do środka. Ilość zazębionych otworów jest większa. Nawet jeśli napinacz padnie i nie będzie odpowiednio dociskał łańcucha nie pozwoli mu na przeskoczenie na kole zębatym, bo brakuje tam miejsca. Może i są jakieś skrajne przypadki kolizji w nowych jednostkach natomiast ja się nie spotkałem. Pierwsze 3.0TDI miały jeszcze jeden problem- wtryskiwacze. Jedyną dość bezawaryjną jednostką z początku okresu produkcji było ASB. Nie idealne ale całkiem niezłe. Poniżej załączam zdjęcie rozrządu tych pierwszych 3 litrówek.

Btw. nie ma znaczenia czy mówimy o 3.0tdi w a8, a6 czy a4- jeśli kod silnika ten sam to sam silnik jest identyczny- różni się tylko osprzęt. Nie ma co pytać się konkretnie o 3.0TDI w A8, lecz o 3.0TDI o danym kodzie. Podpowiem, że w D3 jedyną 3 litrową jednostką godną polecenia było ASB- montowane od stycznia 2004 do lipca 2010.

Pozdro.


Obrazek

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 28 lip 2014, 19:47

MW Motorline pisze:wszystkie jednostki na B, o pojemności 3.0, będące dieslami. Lepiej?
Gdyby tak było, nie czepiałbym się.

Awatar użytkownika
MaciejMW
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 23 lip 2014, 08:40
Lokalizacja: Gdańsk/Sopot

Post autor: MaciejMW » 28 lip 2014, 19:59

Zatem piona i pełen szacun za profesjonalny nadzór! :*

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 29 lip 2014, 00:16

3.0 tdi poprawione nie wiem czemu nie były w a8 nigdy montowane. D3
Q7 a5 a6 240 tak
Zadzam sie rozrzad w asb był najmniejszym złem
Ale wtryski wszędzie leciały

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl