Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 04 4.0TDI ] Wibracje przy hamowaniu

mgg73
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 23 sty 2012, 22:18
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2004
Silnik: V8 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ząbki

[D3 04 4.0TDI ] Wibracje przy hamowaniu

Post autor: mgg73 » 20 gru 2015, 23:20

Witam,
jak w temacie, problem dotyczy wibracji przy hamowaniu. Drży samochód, bicie czuc na kierownicy i pedale. Co ciekawe objaw występuje jedynie przy delikatnym hamowaniu i to w zakresie predkości 60-50 km/h. Tarcze i klocki z przodu wymienione na ATE. Przed wymianą tarcze były zużyte i biło ale przy hamowaniu przy wyższych predkościach >120 km/h. Ponieważ bicie na kierownicy było niewielkie pomyslałem że może biją tylne tarcze (były słabe). Tył też wymieniony, też ATE. Niestety problem pozostał... Powyżej 60-70 km/h hamowanie jest płynne, nic nie bije. Pytanie czy ktoś z Was może miał podobny problem z biciem przy małych prędkościach? Dodam że w zawieszeniu nic nie stuka, choć z drugiej strony nie sprawia również wrażenia "najbardziej sztywnego"... Będę wdzieczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam,
mgg73
Ostatnio zmieniony 21 gru 2015, 21:07 przez mgg73, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 21 gru 2015, 01:16

hymm brecha i sprawdź gumy wielowachacza... najczęściej oznaka kończących się bananów (jesli tarcz jesteś pewien). Ale może być to też spora doza innych rzeczy.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 21 gru 2015, 21:00

koła / opony sprawdzałeś?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 21 gru 2015, 21:03

Czy mechanik sprawdzał bicie piast przed montażem tarcz ? Może wystarczy odpowiednia optymalizacja tarczy względem piasty , jeśli to nie pomoże - warto udać się na dynamiczne wyważanie kół
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 21 gru 2015, 21:07

Ja miałem coś takiego jak tarcze zdejmowałem, że niedokładnie wyczyściłem piasty i lekko biło. Rozebrałem całość, poleciałem papierem sciernym, wyczyściłem i odtłuściłem i cacy :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

mgg73
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 23 sty 2012, 22:18
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2004
Silnik: V8 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: mgg73 » 31 gru 2015, 22:35

Dzięki za sugestię. Na razie zmieniłem pierścienie centrujące, wyważyłem ponownie koła, przeczyściłem prowadnice. Większej zmiany nie widać więc trzeba szukać dalej. Napisze jeśli wyeliminuję przyczynę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl