Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 99 2.5TDI ] Dziwna praca Tipa między 2 a 3

patryk1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 12 sty 2016, 20:57
Lokalizacja: Lubelskie

[D2 99 2.5TDI ] Dziwna praca Tipa między 2 a 3

Post autor: patryk1 » 12 sty 2016, 22:16

Witam,
jak w temacie. Od kilku dni posiadam a8 2. TDI w Tipie. Jest to już moje kolejne auto z automatyczną skrzynią biegów. Zauważyłem w tym aucie coś dziwnego, wiadomo, ze skrzynia ma 5 biegów ale między 2 a 3 biegiem następuje dziwne zjawisko jakby było 2,5 potem trójka. Jadę np. z obrotami 2000 na 2 biegu po czym skrzynia zrzuca ok 200 obrotów i czuć zmianę biegu ale to nadal dwójka, (podglądam na Tipie) po czym po chwili znowu zmenia bieg właściwie i dopiero mamy trójkę. Co to może być?
Ostatnio zmieniony 12 sty 2016, 22:38 przez patryk1, łącznie zmieniany 1 raz.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 12 sty 2016, 22:34

Na tipie też tak masz?

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 12 sty 2016, 22:43

Najlepsze jest to ze moja też mi z czymś takim ostatnio wyskoczyła, a była robiona nie tak dawno .... ojj
może zmiana softu w skrzyni coś da bo na pipie zmienia biegi normalnie u mnie

ernesto

Post autor: ernesto » 12 sty 2016, 22:52

Ogólnie praca sprzęgła hydrokinetycznego wyposażonego w Lock Up
Jadąc spokojnie wygląda to następująco.
Ty masz pewnie FL na to wygląda z tagów wybranych przez Ciebie choć w profilu widnieje rok 98,a w 98 inaczej to wyglądało.
Inaczej wyglądało ponieważ LockUp zapinał już od o ile dobrze pamiętam drugiego biegu. W preFl zapina od trzeciego.
Jadąc spokojnie wygląda to następująco:
Ruszamy pierwszy bieg LockUp rozłączony
15 km/h zapięcie drugiego biegu LockUp rozłączony
drugi bieg obroty silnika podchodzą do 1800 po czym spadają załączenie LochUp
obroty rosną, zapięcie trzeciego biegu itd itd
Każdorazowe zapięcie LockUp-a powoduje spadek obrotów silnika.

Ogólnie wszystko zależy od stylu jazdy i jak operujesz pedałem gazu ( ropy )
Czasami jest tak, że Lock po zapięciu się na najniższym biegu jest spięty cały czas idąc biegami do góry.
Natomiast są przypadki, sytuacje gdzie każdy bieg przechodzi na pół sprzęgle.
Jest to zależne od temperatury oleju, warunków drogowych, czy jedziesz pod górę czy jest spadek itp.

Np. jadąc równą drogą napotykasz wzniesienie. Pedał gazu jest nieruchomo.
Komp stwierdza, że nie da sobie rady na zapiętym na sztywno napędzie więc rozpina Locka, jeśli dalej nie daje rady wtedy zrzuca bieg w dół.
Moim zdaniem nie powinieneś się niczym martwić

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 12 sty 2016, 23:01

ernesto, właśnie przeczytałem inny twój wpis :)
ernesto pisze: Jest to prawidłowe zachowanie sprzęgła wyposażonego w blokadę Lock-up. Inaczej mówiąc Auto porusza się po prostej drodze na 3, 4 czy 5-tym biegu, nagle napotyka wzniesienie lub wymusisz na nim potrzebę przyspieszenia. W ten czas Lock-up rozłącza się. Jest to odczuwalne właśnie takim podniesieniem obrotów. Jeśli natomiast wzniesienie będzie na tyle strome lub długie lub wymuszenie przyspieszenia na aucie duże wtedy skrzynia stwierdzi że na rozłączonym Lock-upie nie poradzi sobie i redukuje w dół.
Zapinanie Lock-up jest od trzeciego biegu w górę czyli na 3,4,5 biegu.
Pierwszy i drugi ma uślizg cały czas.
Możesz to sprawdzić też jadąc spokojnie na D, po załączeniu 3 biegu wyczujesz że zapina go na 2x. Pierwszy raz jest z uślizgiem i następnie zapina się blokada Lock-up ( wyczuwalny delikatny spadek obrotów )
Lock up jest funkcją skrzyni i powoduje jej całe wyłączenie z pracy i w efekcie przekazanie momentu obrotowego bezpośrednio (na sztywno) z wału korbowego na wał pędny.
Moment jego uruchomienia widać wyraźnie w trakcie powolnego rozpędzania auta, kiedy włącza się bieg trzeci, chwile po tym wskazówka obrotomierza lekko opada o 100-200 obr bez widocznej zmiany na liczniku prędkości. Bardzo pożyteczna funkcja: sprawność skrzyni wynosi ok 75% - lock up eliminuje częściowo tę przypadłość.
Jeśli nie będziesz miał objawów że podczas normalnej jazdy sprzęgło się nie zapnie na sztywno i obroty będą falować w górę i w dół to nie masz się czym martwić.

patryk1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 12 sty 2016, 20:57
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: patryk1 » 13 sty 2016, 11:20

Witam, jest właśnie tak jak pisaliście więc nie mam się wstępnie czym martwić. Będę obserwował co się dzieje dalej. Dziękuje za pomoc.

TMEA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 55
Rejestracja: 14 gru 2013, 17:16
Lokalizacja: Okolice Kielc

Post autor: TMEA » 20 sty 2016, 18:22

Może coś z zaworami jest nie tak? może się któryś przywiesza? Vag nic nie wskazuje?

mus102
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 219
Rejestracja: 05 gru 2014, 16:57
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: mus102 » 23 sty 2016, 07:36

Też tak mam w 3.3tdi z 2000r. i też czytałem, że tak właśnie mam być. Wszystko jest Oki

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl