Witam,
jak w temacie. Od kilku dni posiadam a8 2. TDI w Tipie. Jest to już moje kolejne auto z automatyczną skrzynią biegów. Zauważyłem w tym aucie coś dziwnego, wiadomo, ze skrzynia ma 5 biegów ale między 2 a 3 biegiem następuje dziwne zjawisko jakby było 2,5 potem trójka. Jadę np. z obrotami 2000 na 2 biegu po czym skrzynia zrzuca ok 200 obrotów i czuć zmianę biegu ale to nadal dwójka, (podglądam na Tipie) po czym po chwili znowu zmenia bieg właściwie i dopiero mamy trójkę. Co to może być?
![]() |
![]() |
[D2 99 2.5TDI ] Dziwna praca Tipa między 2 a 3
[D2 99 2.5TDI ] Dziwna praca Tipa między 2 a 3
Ostatnio zmieniony 12 sty 2016, 22:38 przez patryk1, łącznie zmieniany 1 raz.
Ogólnie praca sprzęgła hydrokinetycznego wyposażonego w Lock Up
Jadąc spokojnie wygląda to następująco.
Ty masz pewnie FL na to wygląda z tagów wybranych przez Ciebie choć w profilu widnieje rok 98,a w 98 inaczej to wyglądało.
Inaczej wyglądało ponieważ LockUp zapinał już od o ile dobrze pamiętam drugiego biegu. W preFl zapina od trzeciego.
Jadąc spokojnie wygląda to następująco:
Ruszamy pierwszy bieg LockUp rozłączony
15 km/h zapięcie drugiego biegu LockUp rozłączony
drugi bieg obroty silnika podchodzą do 1800 po czym spadają załączenie LochUp
obroty rosną, zapięcie trzeciego biegu itd itd
Każdorazowe zapięcie LockUp-a powoduje spadek obrotów silnika.
Ogólnie wszystko zależy od stylu jazdy i jak operujesz pedałem gazu ( ropy )
Czasami jest tak, że Lock po zapięciu się na najniższym biegu jest spięty cały czas idąc biegami do góry.
Natomiast są przypadki, sytuacje gdzie każdy bieg przechodzi na pół sprzęgle.
Jest to zależne od temperatury oleju, warunków drogowych, czy jedziesz pod górę czy jest spadek itp.
Np. jadąc równą drogą napotykasz wzniesienie. Pedał gazu jest nieruchomo.
Komp stwierdza, że nie da sobie rady na zapiętym na sztywno napędzie więc rozpina Locka, jeśli dalej nie daje rady wtedy zrzuca bieg w dół.
Moim zdaniem nie powinieneś się niczym martwić
Jadąc spokojnie wygląda to następująco.
Ty masz pewnie FL na to wygląda z tagów wybranych przez Ciebie choć w profilu widnieje rok 98,a w 98 inaczej to wyglądało.
Inaczej wyglądało ponieważ LockUp zapinał już od o ile dobrze pamiętam drugiego biegu. W preFl zapina od trzeciego.
Jadąc spokojnie wygląda to następująco:
Ruszamy pierwszy bieg LockUp rozłączony
15 km/h zapięcie drugiego biegu LockUp rozłączony
drugi bieg obroty silnika podchodzą do 1800 po czym spadają załączenie LochUp
obroty rosną, zapięcie trzeciego biegu itd itd
Każdorazowe zapięcie LockUp-a powoduje spadek obrotów silnika.
Ogólnie wszystko zależy od stylu jazdy i jak operujesz pedałem gazu ( ropy )
Czasami jest tak, że Lock po zapięciu się na najniższym biegu jest spięty cały czas idąc biegami do góry.
Natomiast są przypadki, sytuacje gdzie każdy bieg przechodzi na pół sprzęgle.
Jest to zależne od temperatury oleju, warunków drogowych, czy jedziesz pod górę czy jest spadek itp.
Np. jadąc równą drogą napotykasz wzniesienie. Pedał gazu jest nieruchomo.
Komp stwierdza, że nie da sobie rady na zapiętym na sztywno napędzie więc rozpina Locka, jeśli dalej nie daje rady wtedy zrzuca bieg w dół.
Moim zdaniem nie powinieneś się niczym martwić
ernesto, właśnie przeczytałem inny twój wpis 

ernesto pisze: Jest to prawidłowe zachowanie sprzęgła wyposażonego w blokadę Lock-up. Inaczej mówiąc Auto porusza się po prostej drodze na 3, 4 czy 5-tym biegu, nagle napotyka wzniesienie lub wymusisz na nim potrzebę przyspieszenia. W ten czas Lock-up rozłącza się. Jest to odczuwalne właśnie takim podniesieniem obrotów. Jeśli natomiast wzniesienie będzie na tyle strome lub długie lub wymuszenie przyspieszenia na aucie duże wtedy skrzynia stwierdzi że na rozłączonym Lock-upie nie poradzi sobie i redukuje w dół.
Zapinanie Lock-up jest od trzeciego biegu w górę czyli na 3,4,5 biegu.
Pierwszy i drugi ma uślizg cały czas.
Możesz to sprawdzić też jadąc spokojnie na D, po załączeniu 3 biegu wyczujesz że zapina go na 2x. Pierwszy raz jest z uślizgiem i następnie zapina się blokada Lock-up ( wyczuwalny delikatny spadek obrotów )
Lock up jest funkcją skrzyni i powoduje jej całe wyłączenie z pracy i w efekcie przekazanie momentu obrotowego bezpośrednio (na sztywno) z wału korbowego na wał pędny.
Moment jego uruchomienia widać wyraźnie w trakcie powolnego rozpędzania auta, kiedy włącza się bieg trzeci, chwile po tym wskazówka obrotomierza lekko opada o 100-200 obr bez widocznej zmiany na liczniku prędkości. Bardzo pożyteczna funkcja: sprawność skrzyni wynosi ok 75% - lock up eliminuje częściowo tę przypadłość.
Jeśli nie będziesz miał objawów że podczas normalnej jazdy sprzęgło się nie zapnie na sztywno i obroty będą falować w górę i w dół to nie masz się czym martwić.