części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 preFL ALL ] Montaż tempomatu / naprawa sterownika

Zrobiłeś coś w swoim Audi A8 ? Masz do tego fotostory i opis ? Pochwal się innym.
Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

[D2 preFL ALL ] Montaż tempomatu / naprawa sterownika

Post autor: dice111 » 25 kwie 2016, 08:09

Potrzebne części:

Obrazek

- niewidoczne na zdjęciu manetka i blacha mocująca pompę podciśnienia
- w zależności od długości posiadanych wiązek z dawcy 1m przewodu 5x0.5mm2 i ze 2m przewodu 3x0.5mm2

Odnośnie manetki może być z polifta, przy czym wymaga pewnej modyfikacji. W preFL za kierunkowskazy odpowiadają styki przechodzące z manetki lewej na prawą i tam się łączą z instalacją samochodu. W FL i modelach na krótko przed FL (po 8, czy 9 msc roku 97, po zmianie kierownicy/poduszki na te z FL) natomiast jest już osobna kostka 3 stykowa. Tą kostkę z odcinkiem instalacji cca 20cm z dawcy musimy połączyć z kostką przy manetce wycieraczek (kolory są zgodne: czarny/biały, czarny/zielony i czarny/biały/zielony).

Obrazek

Obrazek

Moduł w oryginale montowany jest przy ECU, ale znalazłem mu o wiele fajniejszą miejscówkę nie wymagającą przeciągania 20km kabli :) Pod deską z lewej strony u góry jest przykręcona blacha, z której wystają 4 szpilki M6 i do jednej z nich mocujemy sterownik i masę.

Obrazek

Plus ściągnąłem ze stacyjki z pinu 15 (czarny przewód 4mm2) przez bezpiecznik 5A.
Obrazek

Przewód czerwono/czarny od zaworu upustowego łączymy z przewodem tego samego koloru przy wyłączniku świateł stop. Sam zawór mocujemy w przygotowanej fabrycznie tulejce poniżej wyłącznika świateł stop.

Obrazek

Przewód z czujnika prędkości ściągamy z licznika kostka czerwona przewód biało/niebieski.
Obrazek

Wężyk od zaworu upustowego przeciągamy przepustem poniżej górnego przewodu nagrzewnicy.
Obrazek

Obrazek

Przewód trzyżyłowy do pompy przeciągamy przepustem w grodzi w okolicach mechanizmu wycieraczki (najłatwiej przebić się wkrętakiem od strony silnika, a potem nożem do tapet wyciąć fragment wygłuszenia).

Obrazek

Obrazek

Dla wężyka pompy oraz wiązki pompy jest przygotowany przepust w "międzygrodzi" tuż obok przewodu klimatyzacji.

Obrazek

Dla przewodu siłownika musiałem niestety taki otwór wykonać w dwuczęściowym przepuście przewodu podciśnienia serwa, czujnika wału i jakichś dwóch przewodów hamulcowych.

Obrazek

Obrazek

Generalnie w samochodzie nie posiadającym tempomatu prawie wszystko jest przygotowane do jego montażu: uchwyt siłownika na listwie wtryskowej,

Obrazek

Obrazek

przepusty w grodziach, gwinty pod stelaż pompy,

Obrazek

tulejka dla zaworu upustowego i nawet uchwyty węży podciśnienia pod deską.

Jedyne grubsze ingerencje w samochód to:
- ściągnięcie plusa "po stacyjce"
- wpięcie się w wyłącznik świateł stop
- wpięcie się w obwód czujnika prędkości
- ewentualne wpięcie się w obwód kierunkowskazów (gdy posiadamy manetkę z FL)

Osoby posiadające manualną skrzynię biegów muszą dodatkowo szeregowo z zaworem upustowym przy hamulcu podłączyć taki sam zawór przy sprzęgle przy czym pierwszy w kolejności licząc od modułu jest zawór przy sprzęgle.

Pomijając spaloną pompkę jedyna rzecz, która może się zepsuć w tej układance to moduł tempomatu.

Poprawa zimnych lutów/wymiana kondziołów:
http://forums.quattroworld.com/a8/threads/2596.phtml

Wszystkie fotki: http://pokazywarka.pl/6rp1tr/
Black Cars Matters

Wróbello
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 04 wrz 2013, 17:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Wróbello » 27 kwie 2016, 22:03

Bardzo fajny poradnik. Jest pomysł na majówkę jeśli będzie deszczowa. Przydały by się ewentualnie jakieś numery potrzebnych części. :)

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 01 maja 2016, 10:38

Obrazek
Black Cars Matters

jairzinho7
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 67
Rejestracja: 20 paź 2016, 21:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jairzinho7 » 01 wrz 2017, 11:33

dice111 pisze:Jedyne grubsze ingerencje w samochód to:
- ściągnięcie plusa "po stacyjce"
- wpięcie się w wyłącznik świateł stop
- wpięcie się w obwód czujnika prędkości
Czy macie może Koledzy schematy elektryczne tempomatu? Chodzi mi o rozpiskę każdego przewodu (skąd i dokąd idzie)

Z góry dzięki za pomoc!

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 01 wrz 2017, 21:26

Four rings to rule them all

jairzinho7
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 67
Rejestracja: 20 paź 2016, 21:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jairzinho7 » 03 wrz 2017, 10:32

Dzięki Ci Panie za Twe hojne dary!
Abyś drogę miał zawsze szeroką i suchą, a kobiety mokre i ciasne :)

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 03 wrz 2017, 18:00

Dokładasz tempomat, czy naprawiasz niedziałający?
Four rings to rule them all

jairzinho7
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 67
Rejestracja: 20 paź 2016, 21:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jairzinho7 » 04 wrz 2017, 12:08

gtfan pisze:Dokładasz tempomat, czy naprawiasz niedziałający?
Dokładam. Cała instalacja jest już w samochodzie, ale coś pomyliłem przy przewodach i jak na razie nie działa.

PS: co ciekawe, w moim samochodzie już był zawór spustowy na pedale hamulca i podpięty pod instalację (skrzynia automatyczna).

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 16 maja 2018, 21:58

Jakby się komuś nie chciało bawić w naprawę modułu sterownika CC to można go zastąpić nowszym, mniejszym, trochę cięższym 4B0907305 z Forda Galaxy/Sharana/Passata, który takich problemów nie ma

Obrazek
Black Cars Matters

ernesto

Post autor: ernesto » 12 cze 2018, 14:34

dice111 pisze:można go zastąpić nowszym, mniejszym, trochę cięższym 4B0907305 z Forda Galaxy/Sharana/Passata, który takich problemów nie ma
Dziś wpadł do mnie sterownik od forda :D
Tempomat odpalił za pierwszym razem :D


Dzięki wielkie dice111, za podpowiedź

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 12 cze 2018, 17:01

Działa Ci dodawanie, odejmowanie prędkości i ostatnio zapamiętana używając samej manetki ? Jeśli nie, albo działa tylko odejmowanie a przy zwiększaniu, albo pamięci rozłącza na stałe to problem jest typowo z manetką (ponoć wystarczy tylko rozebrać i wyczyścić styki).
Black Cars Matters

ernesto

Post autor: ernesto » 12 cze 2018, 22:42

Działą wszystko bo manetkę rozbierałem i czyściłem rok temu ;)
Pierwsze odpalenie musiałem parę razy wcisnąć FIX żeby załapał ale teraz działa już bez problemowo za pierwszym.
Trochę szwankował na początku z dodawaniem i odejmowaniem ale jest już ok.

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 12 cze 2018, 23:25

Choroba a ja już drugiego przelutowywałem. Już zakupiłem.
Czy aby rozebrać manetkę, trzeba ściągać kierownicę i z tamtąd zaczynać?
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 13 cze 2018, 12:35

Ja też mam ten od forda galaxy i śmiga wszystko jak w oryginalnym

ernesto

Post autor: ernesto » 13 cze 2018, 13:25

emilus143 pisze:Czy aby rozebrać manetkę, trzeba ściągać kierownicę i z tamtąd zaczynać
Emil, nie trzeba ściągać kierownicy.
Manetka jest składana na zatrzaski, rozbierz ją tam gdzie jest włącznik tempomatu i ładnie wszystko wyczyść.
Co do samego tempomatu to musisz mieć pewność, że pompka pracuje, ja wyciągałem swoją i sprawdzałem na krótko oraz czy gruszka przy przepustnicy jest szczelna.
Jeśli tu będzie wszystko ok to będzie wina sterownika.
Podjedź kiedyś do mnie i podepniemy mój sterownik, zobaczymy czy tempomat odpali.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl