[D2 preFL ALL ] Montaż tempomatu / naprawa sterownika
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
[D2 preFL ALL ] Montaż tempomatu / naprawa sterownika
Potrzebne części:
- niewidoczne na zdjęciu manetka i blacha mocująca pompę podciśnienia
- w zależności od długości posiadanych wiązek z dawcy 1m przewodu 5x0.5mm2 i ze 2m przewodu 3x0.5mm2
Odnośnie manetki może być z polifta, przy czym wymaga pewnej modyfikacji. W preFL za kierunkowskazy odpowiadają styki przechodzące z manetki lewej na prawą i tam się łączą z instalacją samochodu. W FL i modelach na krótko przed FL (po 8, czy 9 msc roku 97, po zmianie kierownicy/poduszki na te z FL) natomiast jest już osobna kostka 3 stykowa. Tą kostkę z odcinkiem instalacji cca 20cm z dawcy musimy połączyć z kostką przy manetce wycieraczek (kolory są zgodne: czarny/biały, czarny/zielony i czarny/biały/zielony).
Moduł w oryginale montowany jest przy ECU, ale znalazłem mu o wiele fajniejszą miejscówkę nie wymagającą przeciągania 20km kabli Pod deską z lewej strony u góry jest przykręcona blacha, z której wystają 4 szpilki M6 i do jednej z nich mocujemy sterownik i masę.
Plus ściągnąłem ze stacyjki z pinu 15 (czarny przewód 4mm2) przez bezpiecznik 5A.
Przewód czerwono/czarny od zaworu upustowego łączymy z przewodem tego samego koloru przy wyłączniku świateł stop. Sam zawór mocujemy w przygotowanej fabrycznie tulejce poniżej wyłącznika świateł stop.
Przewód z czujnika prędkości ściągamy z licznika kostka czerwona przewód biało/niebieski.
Wężyk od zaworu upustowego przeciągamy przepustem poniżej górnego przewodu nagrzewnicy.
Przewód trzyżyłowy do pompy przeciągamy przepustem w grodzi w okolicach mechanizmu wycieraczki (najłatwiej przebić się wkrętakiem od strony silnika, a potem nożem do tapet wyciąć fragment wygłuszenia).
Dla wężyka pompy oraz wiązki pompy jest przygotowany przepust w "międzygrodzi" tuż obok przewodu klimatyzacji.
Dla przewodu siłownika musiałem niestety taki otwór wykonać w dwuczęściowym przepuście przewodu podciśnienia serwa, czujnika wału i jakichś dwóch przewodów hamulcowych.
Generalnie w samochodzie nie posiadającym tempomatu prawie wszystko jest przygotowane do jego montażu: uchwyt siłownika na listwie wtryskowej,
przepusty w grodziach, gwinty pod stelaż pompy,
tulejka dla zaworu upustowego i nawet uchwyty węży podciśnienia pod deską.
Jedyne grubsze ingerencje w samochód to:
- ściągnięcie plusa "po stacyjce"
- wpięcie się w wyłącznik świateł stop
- wpięcie się w obwód czujnika prędkości
- ewentualne wpięcie się w obwód kierunkowskazów (gdy posiadamy manetkę z FL)
Osoby posiadające manualną skrzynię biegów muszą dodatkowo szeregowo z zaworem upustowym przy hamulcu podłączyć taki sam zawór przy sprzęgle przy czym pierwszy w kolejności licząc od modułu jest zawór przy sprzęgle.
Pomijając spaloną pompkę jedyna rzecz, która może się zepsuć w tej układance to moduł tempomatu.
Poprawa zimnych lutów/wymiana kondziołów:
http://forums.quattroworld.com/a8/threads/2596.phtml
Wszystkie fotki: http://pokazywarka.pl/6rp1tr/
- niewidoczne na zdjęciu manetka i blacha mocująca pompę podciśnienia
- w zależności od długości posiadanych wiązek z dawcy 1m przewodu 5x0.5mm2 i ze 2m przewodu 3x0.5mm2
Odnośnie manetki może być z polifta, przy czym wymaga pewnej modyfikacji. W preFL za kierunkowskazy odpowiadają styki przechodzące z manetki lewej na prawą i tam się łączą z instalacją samochodu. W FL i modelach na krótko przed FL (po 8, czy 9 msc roku 97, po zmianie kierownicy/poduszki na te z FL) natomiast jest już osobna kostka 3 stykowa. Tą kostkę z odcinkiem instalacji cca 20cm z dawcy musimy połączyć z kostką przy manetce wycieraczek (kolory są zgodne: czarny/biały, czarny/zielony i czarny/biały/zielony).
Moduł w oryginale montowany jest przy ECU, ale znalazłem mu o wiele fajniejszą miejscówkę nie wymagającą przeciągania 20km kabli Pod deską z lewej strony u góry jest przykręcona blacha, z której wystają 4 szpilki M6 i do jednej z nich mocujemy sterownik i masę.
Plus ściągnąłem ze stacyjki z pinu 15 (czarny przewód 4mm2) przez bezpiecznik 5A.
Przewód czerwono/czarny od zaworu upustowego łączymy z przewodem tego samego koloru przy wyłączniku świateł stop. Sam zawór mocujemy w przygotowanej fabrycznie tulejce poniżej wyłącznika świateł stop.
Przewód z czujnika prędkości ściągamy z licznika kostka czerwona przewód biało/niebieski.
Wężyk od zaworu upustowego przeciągamy przepustem poniżej górnego przewodu nagrzewnicy.
Przewód trzyżyłowy do pompy przeciągamy przepustem w grodzi w okolicach mechanizmu wycieraczki (najłatwiej przebić się wkrętakiem od strony silnika, a potem nożem do tapet wyciąć fragment wygłuszenia).
Dla wężyka pompy oraz wiązki pompy jest przygotowany przepust w "międzygrodzi" tuż obok przewodu klimatyzacji.
Dla przewodu siłownika musiałem niestety taki otwór wykonać w dwuczęściowym przepuście przewodu podciśnienia serwa, czujnika wału i jakichś dwóch przewodów hamulcowych.
Generalnie w samochodzie nie posiadającym tempomatu prawie wszystko jest przygotowane do jego montażu: uchwyt siłownika na listwie wtryskowej,
przepusty w grodziach, gwinty pod stelaż pompy,
tulejka dla zaworu upustowego i nawet uchwyty węży podciśnienia pod deską.
Jedyne grubsze ingerencje w samochód to:
- ściągnięcie plusa "po stacyjce"
- wpięcie się w wyłącznik świateł stop
- wpięcie się w obwód czujnika prędkości
- ewentualne wpięcie się w obwód kierunkowskazów (gdy posiadamy manetkę z FL)
Osoby posiadające manualną skrzynię biegów muszą dodatkowo szeregowo z zaworem upustowym przy hamulcu podłączyć taki sam zawór przy sprzęgle przy czym pierwszy w kolejności licząc od modułu jest zawór przy sprzęgle.
Pomijając spaloną pompkę jedyna rzecz, która może się zepsuć w tej układance to moduł tempomatu.
Poprawa zimnych lutów/wymiana kondziołów:
http://forums.quattroworld.com/a8/threads/2596.phtml
Wszystkie fotki: http://pokazywarka.pl/6rp1tr/
Black Cars Matters
-
- Forum Audi A8
- Posty: 67
- Rejestracja: 20 paź 2016, 21:07
- Lokalizacja: Warszawa
Czy macie może Koledzy schematy elektryczne tempomatu? Chodzi mi o rozpiskę każdego przewodu (skąd i dokąd idzie)dice111 pisze:Jedyne grubsze ingerencje w samochód to:
- ściągnięcie plusa "po stacyjce"
- wpięcie się w wyłącznik świateł stop
- wpięcie się w obwód czujnika prędkości
Z góry dzięki za pomoc!
Proszę
1995r
http://www.mediafire.com/file/94yo1h98b ... mpomat.pdf
1998r
http://www.mediafire.com/file/r558k4ker ... mpomat.pdf
1995r
http://www.mediafire.com/file/94yo1h98b ... mpomat.pdf
1998r
http://www.mediafire.com/file/r558k4ker ... mpomat.pdf
Four rings to rule them all
-
- Forum Audi A8
- Posty: 67
- Rejestracja: 20 paź 2016, 21:07
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki Ci Panie za Twe hojne dary!gtfan pisze:Proszę
1995r
http://www.mediafire.com/file/94yo1h98b ... mpomat.pdf
1998r
http://www.mediafire.com/file/r558k4ker ... mpomat.pdf
Abyś drogę miał zawsze szeroką i suchą, a kobiety mokre i ciasne
-
- Forum Audi A8
- Posty: 67
- Rejestracja: 20 paź 2016, 21:07
- Lokalizacja: Warszawa
Emil, nie trzeba ściągać kierownicy.emilus143 pisze:Czy aby rozebrać manetkę, trzeba ściągać kierownicę i z tamtąd zaczynać
Manetka jest składana na zatrzaski, rozbierz ją tam gdzie jest włącznik tempomatu i ładnie wszystko wyczyść.
Co do samego tempomatu to musisz mieć pewność, że pompka pracuje, ja wyciągałem swoją i sprawdzałem na krótko oraz czy gruszka przy przepustnicy jest szczelna.
Jeśli tu będzie wszystko ok to będzie wina sterownika.
Podjedź kiedyś do mnie i podepniemy mój sterownik, zobaczymy czy tempomat odpali.