- niewidoczne na zdjęciu manetka i blacha mocująca pompę podciśnienia
- w zależności od długości posiadanych wiązek z dawcy 1m przewodu 5x0.5mm2 i ze 2m przewodu 3x0.5mm2
Odnośnie manetki może być z polifta, przy czym wymaga pewnej modyfikacji. W preFL za kierunkowskazy odpowiadają styki przechodzące z manetki lewej na prawą i tam się łączą z instalacją samochodu. W FL i modelach na krótko przed FL (po 8, czy 9 msc roku 97, po zmianie kierownicy/poduszki na te z FL) natomiast jest już osobna kostka 3 stykowa. Tą kostkę z odcinkiem instalacji cca 20cm z dawcy musimy połączyć z kostką przy manetce wycieraczek (kolory są zgodne: czarny/biały, czarny/zielony i czarny/biały/zielony).
Moduł w oryginale montowany jest przy ECU, ale znalazłem mu o wiele fajniejszą miejscówkę nie wymagającą przeciągania 20km kabli

Plus ściągnąłem ze stacyjki z pinu 15 (czarny przewód 4mm2) przez bezpiecznik 5A.
Przewód czerwono/czarny od zaworu upustowego łączymy z przewodem tego samego koloru przy wyłączniku świateł stop. Sam zawór mocujemy w przygotowanej fabrycznie tulejce poniżej wyłącznika świateł stop.
Przewód z czujnika prędkości ściągamy z licznika kostka czerwona przewód biało/niebieski.
Wężyk od zaworu upustowego przeciągamy przepustem poniżej górnego przewodu nagrzewnicy.
Przewód trzyżyłowy do pompy przeciągamy przepustem w grodzi w okolicach mechanizmu wycieraczki (najłatwiej przebić się wkrętakiem od strony silnika, a potem nożem do tapet wyciąć fragment wygłuszenia).
Dla wężyka pompy oraz wiązki pompy jest przygotowany przepust w "międzygrodzi" tuż obok przewodu klimatyzacji.
Dla przewodu siłownika musiałem niestety taki otwór wykonać w dwuczęściowym przepuście przewodu podciśnienia serwa, czujnika wału i jakichś dwóch przewodów hamulcowych.
Generalnie w samochodzie nie posiadającym tempomatu prawie wszystko jest przygotowane do jego montażu: uchwyt siłownika na listwie wtryskowej,
przepusty w grodziach, gwinty pod stelaż pompy,
tulejka dla zaworu upustowego i nawet uchwyty węży podciśnienia pod deską.
Jedyne grubsze ingerencje w samochód to:
- ściągnięcie plusa "po stacyjce"
- wpięcie się w wyłącznik świateł stop
- wpięcie się w obwód czujnika prędkości
- ewentualne wpięcie się w obwód kierunkowskazów (gdy posiadamy manetkę z FL)
Osoby posiadające manualną skrzynię biegów muszą dodatkowo szeregowo z zaworem upustowym przy hamulcu podłączyć taki sam zawór przy sprzęgle przy czym pierwszy w kolejności licząc od modułu jest zawór przy sprzęgle.
Pomijając spaloną pompkę jedyna rzecz, która może się zepsuć w tej układance to moduł tempomatu.
Poprawa zimnych lutów/wymiana kondziołów:
http://forums.quattroworld.com/a8/threads/2596.phtml
Wszystkie fotki: http://pokazywarka.pl/6rp1tr/