
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Szarpnięcie przed zatrzymaniem
[D2 ALL ] Szarpnięcie przed zatrzymaniem
Cześć. Auto posiadam od niedawna. Jeżdżę teraz dość często i nasłuchuję wszystkiego
Moją uwagę zwrócił powtarzający się schemat z napędem. Jak zwalniam do zatrzymania lub prawie do zatrzymania, to w ostatniej fazie następuje wyczuwalne szarpnięcie. Pierwotnie myślałem, że to luzy w napędach (przeguby, dyfer itp.) w momencie przejścia z hamowania silnikiem do przyspieszania (takie napięcie napędu), ale wczoraj zauważyłem, że dzieje się to chyba również pod jednostajnym obciążeniem (podjeżdżałem pod górkę i na jej szczycie przy ok. 5km/h również stuknęło). Pytanie do Was jest takie: czy jest to jakiś jednoznaczny objaw padającej skrzyni, czy może są jakieś inne przyczyny? Dodam, że przy przełączaniu z D na R (i odwrotnie) również czuję i słyszę podobne stuknięcie/szarpnięcie. Podczas normalnej jazdy nic niepokojącego się nie dzieje (chociaż nie za bardzo jeszcze się wczułem). Oprócz skrzyni podejrzewałem też poduszki skrzyni lub dyfra. Błędów w VAGu nie ma. Sprzęgło się nie ślizga.

-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Podejrzenia masz dobre - zacznij od sprawdzenia poduszek przy tylnym moście i sprawdzeniu luzu w tylnym moście , mam podobnie u siebie
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi A8
- Posty: 43
- Rejestracja: 26 sty 2016, 23:26
- Lokalizacja: Stargard / Zachodniopomorskie
U mnie występuje podobnie przy przejściu z 3 na 2, isałem o tym przy innej okazji. Olej wymieniony 3 razy, płyta wyczyszczona (choć na oko nie było z czego), oporność na zaworkach sprawdzona, korekty oleju zrobione, a szarpnięcie 3-2 i 2-3 jak było tak jest. Fakt PNDR bez najmniejszych odgłosów czy szarpnięć chyba, że zaparkuje na wzniesieniu bez ręcznego ale to norma w automacie. Podejrzewam, że zaworki mogą przepuszczać (bez sprzętu nie sprawdzę) i jest za wysokie ciśnienie oleju w danej sekcji lub zużycie elementów mechanicznych płyty sterującej nie widoczne gołym okiem.
polecam lekturę, facet wydał kilka tys. na remonty, a skończyło się jak zwykle, to samo planuję zrobić u siebie, ale po wakacjach :
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1138050.html
polecam lekturę, facet wydał kilka tys. na remonty, a skończyło się jak zwykle, to samo planuję zrobić u siebie, ale po wakacjach :
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1138050.html
Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek !
to jeszcze poprzedni właściciel robił, cała skrzynia w środku była robiona + konwerter. Też zastanawiam się czy nie kupić używanej płyty sterującej i podmienić, choć jeszcze nie sprawdzałem obecnej, może któryś zaworek bedzie dawał oznaki że jest do wymiany to wtedy wymienięVanDyke pisze: No to jak zrobili tą kapitalkę skoro nie wymienili zaworków?