Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 04 4.0TDI ] Auto wariuje i nie odpala, wszystko miga lo

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

[D3 04 4.0TDI ] Auto wariuje i nie odpala, wszystko miga lo

Post autor: drago_o » 29 lis 2016, 20:40

Witam,

Dzisiaj odpaliłem normalnie auto. Jechałem sobie i dwa razy wyłączyło mi się grzanie szyby tylnej i podgrzewanie fotela. Włączyłem spowrotem i znowu. Wysiadłem na sekunde z auta ale go nie gasiłem. Wsiadam a tam wszystko mruga. Licznik mruga, kontrolka od czujnika kąta skrętu się pali, migają różne inne kontrolki. MMI się zgasiło. ręczny raż świecił raz zgasł, podświetlenie też gasło i na chwile się zapalało i gasło. Dojechałem pod dom, auto zgasiłem i objaw jest taki jakby słaby akumulator. Tylko cyka przekaźnik ale auto nie ma siły zakręcić. Akumulator jest oki i naładowany. Cała elektronika szaleje, raz się zapala podświetlenie w lusterkach, raz w klamkach raz przeciwmgłowe (leaving home) raz podświetlenie tablicy rejestracyjnej. Wszystko działa jakby z opóźnieniem.

Mój pierwszy strzał to moduł zasilania czy ktoś może coś podpowiedzieć? Sprawdzałem wilgoć i wygląda jakby wszędzie było sucho.

Ciągnąc temat jakie zadanie ma "Główny przełącznik akumulatora" ?

Który numer to sterownik zasilania? 4E0910181C czy 4E0915181C?

[ Dodano: 2016-11-29, 20:40 ]
Jako, ze zaczelo sie od mrozu chyba to sterownik aku na noc trafil na kaloryfer i sprobuje rano go podlaczyc i odpalic. Ciekawe czy cokolwiek zaskoczy. Niestety wizualnie plytka wyklada na dobra.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 29 lis 2016, 21:45

4E0915181C
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 30 lis 2016, 20:34

Sterownik i tak wymienię na ten z literą C ale coraz bardziej podejrzewam, że to aku przerywa... Jutro coś skołuję na podmianę...

[ Dodano: 2016-11-30, 20:34 ]
Oki. Jestem na etapie... na nowym aku odpalil. Ladowania brak. Pasek i napinacz oki.

Tylko alternator? Moze sie tak w jednej chwili posypac?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

robrob
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 85
Rejestracja: 16 maja 2016, 10:20
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Robert
Lokalizacja: Łomża

Post autor: robrob » 30 lis 2016, 21:39

może

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 04 gru 2016, 17:49

Alternator wymieniony. Nie wiem narazie co stało się z poprzednim (coś w nim lata) ale nowy-używany działa.

Pozostał jakiś błąd ESP po złożeniu :(

Pytanie... Czy 13.6V na wolnych obrotach przy pełnym obciążeniu (grzanie foteli, szyb, lusterek, muza, światła) powinno być wystarczające? Na tabliczce ma nabite 14V a bez obciązenia 13.9V osiągał.

[ Dodano: 2016-12-04, 17:49 ]
Rozpolowilem alternator. Wszystko wyglada ok a jedynie lozysko tylne slabe i urwana dioda(tak sie to zwie) co lutowana do mostka prostowniczego jest.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 05 gru 2016, 22:43

drago_o pisze:Czy 13.6V na wolnych obrotach przy pełnym obciążeniu (grzanie foteli, szyb, lusterek, muza, światła) powinno być wystarczające?
W zupełności, nawet 13V na jałowym przy pełnym obciążeniu jest jeszcze ok.

byku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 21 paź 2016, 17:13
Lokalizacja: Łódź

Post autor: byku » 06 gru 2016, 09:56

danishow pisze:W zupełności, nawet 13V na jałowym przy pełnym obciążeniu jest jeszcze ok.
Zdecydowanie się nie zgadzam, 13V oznacza dyskwalifikację i potwierdzi to każdy elektryk samochodowy. Na zdrowym alternatorze powinno być około 14.5V, a na akumulatorze ze względu na długi przewód i jego rezystancję - nieco mniej (powiedzmy że 14-14.4V).

To nie jest konstrukcja z lat 80, gdzie alternator ładował tylko przy odcince; tutaj na wolnych obrotach altek bije 130A prądu:
– At alternator speed n = 1800 rpm
(corresponding to engine idling) I n = 130 A
– At alternator speed n = 6000 rpm
I n = 190 A
Nawet jak włączysz wszystko włącznie z przednią szybą (1000W mocy), to napięcie na alternatorze nie powinno drgnąć. W razie czego w SSP 287 (Audi A8 Electrical Components) można znaleźć info co ile bierze prądu.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 06 gru 2016, 17:36

Nie wiem czy tak do konca moze byc bo sam alternator ma nabite 14V. Nigdy w innym aucie niz moje nie sprawdzalem a alternator mialem w rece i ma nabite 14V.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 06 gru 2016, 18:04

Diodę umocuj na swoje miejsca i przylutuj. Ale wcześniej sprawdź ją miernikiem czy jest sprawna.
W jakim stanie jest regulator napięcia oraz jego szczotki? W jakim stanie komutator?

Napięcie sprawdzasz na aku czy na alternatorze?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 06 gru 2016, 18:18

Na aku mierzone bo na alternatorze nie sprawdzisz przy poskladanym aucie.

Druggi uzywany sprawdzalem na maszynie mial 13.8V
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 06 gru 2016, 18:55

Aha, Ty masz TDI. Nie wiem jak tam z dostępem. U mnie w 3,7 jest możliwość aby sprawdzić.
13,8V ma maszynie to mało. Niezależnie jakie obciążenie to w dalszym ciągu mało.
Mój alternator też ma napisane 14V jednak prawidłowo powinien ładować 14,4V. U mnie na biegu jałowym miernik pokazuje 14,46V (+/- błąd pomiarowy więc 14,4V jest).

Kolejna sprawa to masy. Jeśli gdzieś jest słaby styk lub zaśniedziałe styki to może być problem.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 06 gru 2016, 18:58

Freeq pisze:U mnie na biegu jałowym miernik pokazuje 14,46V
Na jałowym przy pełnym obciążeniu (światła, klima, podgrzewanie siedzeń/tylnej szyby itd.) też? Nie wierzę :P

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 06 gru 2016, 19:07

Na jałowym z klima, radiem, światłami dziennym i oświetleniem wnętrza. Bez ogrzewania szyb, xenonow i halogenow. Na pewno gdy odpale wszystko będzie mniej :-) jeśli chcesz yo w czwartek sprawdzę i napiszę dokładnie.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 06 gru 2016, 19:15

Na pewno będzie mniej i dlatego wyżej napisałem, że jak włączymy wszystkie możliwe odbiorniki na jałowym i zejdzie do 13V to nie ma jeszcze tragedii.

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 06 gru 2016, 19:16

Aż z ciekawości sprawdzę u siebie i Ci napiszę, ale dopiero w czwartek wieczorem :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl