![]() |
![]() |
[D3 04 4.0TDI ] Auto wariuje i nie odpala, wszystko miga lo
[D3 04 4.0TDI ] Auto wariuje i nie odpala, wszystko miga lo
Witam,
Dzisiaj odpaliłem normalnie auto. Jechałem sobie i dwa razy wyłączyło mi się grzanie szyby tylnej i podgrzewanie fotela. Włączyłem spowrotem i znowu. Wysiadłem na sekunde z auta ale go nie gasiłem. Wsiadam a tam wszystko mruga. Licznik mruga, kontrolka od czujnika kąta skrętu się pali, migają różne inne kontrolki. MMI się zgasiło. ręczny raż świecił raz zgasł, podświetlenie też gasło i na chwile się zapalało i gasło. Dojechałem pod dom, auto zgasiłem i objaw jest taki jakby słaby akumulator. Tylko cyka przekaźnik ale auto nie ma siły zakręcić. Akumulator jest oki i naładowany. Cała elektronika szaleje, raz się zapala podświetlenie w lusterkach, raz w klamkach raz przeciwmgłowe (leaving home) raz podświetlenie tablicy rejestracyjnej. Wszystko działa jakby z opóźnieniem.
Mój pierwszy strzał to moduł zasilania czy ktoś może coś podpowiedzieć? Sprawdzałem wilgoć i wygląda jakby wszędzie było sucho.
Ciągnąc temat jakie zadanie ma "Główny przełącznik akumulatora" ?
Który numer to sterownik zasilania? 4E0910181C czy 4E0915181C?
[ Dodano: 2016-11-29, 20:40 ]
Jako, ze zaczelo sie od mrozu chyba to sterownik aku na noc trafil na kaloryfer i sprobuje rano go podlaczyc i odpalic. Ciekawe czy cokolwiek zaskoczy. Niestety wizualnie plytka wyklada na dobra.
Dzisiaj odpaliłem normalnie auto. Jechałem sobie i dwa razy wyłączyło mi się grzanie szyby tylnej i podgrzewanie fotela. Włączyłem spowrotem i znowu. Wysiadłem na sekunde z auta ale go nie gasiłem. Wsiadam a tam wszystko mruga. Licznik mruga, kontrolka od czujnika kąta skrętu się pali, migają różne inne kontrolki. MMI się zgasiło. ręczny raż świecił raz zgasł, podświetlenie też gasło i na chwile się zapalało i gasło. Dojechałem pod dom, auto zgasiłem i objaw jest taki jakby słaby akumulator. Tylko cyka przekaźnik ale auto nie ma siły zakręcić. Akumulator jest oki i naładowany. Cała elektronika szaleje, raz się zapala podświetlenie w lusterkach, raz w klamkach raz przeciwmgłowe (leaving home) raz podświetlenie tablicy rejestracyjnej. Wszystko działa jakby z opóźnieniem.
Mój pierwszy strzał to moduł zasilania czy ktoś może coś podpowiedzieć? Sprawdzałem wilgoć i wygląda jakby wszędzie było sucho.
Ciągnąc temat jakie zadanie ma "Główny przełącznik akumulatora" ?
Który numer to sterownik zasilania? 4E0910181C czy 4E0915181C?
[ Dodano: 2016-11-29, 20:40 ]
Jako, ze zaczelo sie od mrozu chyba to sterownik aku na noc trafil na kaloryfer i sprobuje rano go podlaczyc i odpalic. Ciekawe czy cokolwiek zaskoczy. Niestety wizualnie plytka wyklada na dobra.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Sterownik i tak wymienię na ten z literą C ale coraz bardziej podejrzewam, że to aku przerywa... Jutro coś skołuję na podmianę...
[ Dodano: 2016-11-30, 20:34 ]
Oki. Jestem na etapie... na nowym aku odpalil. Ladowania brak. Pasek i napinacz oki.
Tylko alternator? Moze sie tak w jednej chwili posypac?
[ Dodano: 2016-11-30, 20:34 ]
Oki. Jestem na etapie... na nowym aku odpalil. Ladowania brak. Pasek i napinacz oki.
Tylko alternator? Moze sie tak w jednej chwili posypac?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Alternator wymieniony. Nie wiem narazie co stało się z poprzednim (coś w nim lata) ale nowy-używany działa.
Pozostał jakiś błąd ESP po złożeniu
Pytanie... Czy 13.6V na wolnych obrotach przy pełnym obciążeniu (grzanie foteli, szyb, lusterek, muza, światła) powinno być wystarczające? Na tabliczce ma nabite 14V a bez obciązenia 13.9V osiągał.
[ Dodano: 2016-12-04, 17:49 ]
Rozpolowilem alternator. Wszystko wyglada ok a jedynie lozysko tylne slabe i urwana dioda(tak sie to zwie) co lutowana do mostka prostowniczego jest.
Pozostał jakiś błąd ESP po złożeniu

Pytanie... Czy 13.6V na wolnych obrotach przy pełnym obciążeniu (grzanie foteli, szyb, lusterek, muza, światła) powinno być wystarczające? Na tabliczce ma nabite 14V a bez obciązenia 13.9V osiągał.
[ Dodano: 2016-12-04, 17:49 ]
Rozpolowilem alternator. Wszystko wyglada ok a jedynie lozysko tylne slabe i urwana dioda(tak sie to zwie) co lutowana do mostka prostowniczego jest.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Zdecydowanie się nie zgadzam, 13V oznacza dyskwalifikację i potwierdzi to każdy elektryk samochodowy. Na zdrowym alternatorze powinno być około 14.5V, a na akumulatorze ze względu na długi przewód i jego rezystancję - nieco mniej (powiedzmy że 14-14.4V).danishow pisze:W zupełności, nawet 13V na jałowym przy pełnym obciążeniu jest jeszcze ok.
To nie jest konstrukcja z lat 80, gdzie alternator ładował tylko przy odcince; tutaj na wolnych obrotach altek bije 130A prądu:
Nawet jak włączysz wszystko włącznie z przednią szybą (1000W mocy), to napięcie na alternatorze nie powinno drgnąć. W razie czego w SSP 287 (Audi A8 Electrical Components) można znaleźć info co ile bierze prądu.– At alternator speed n = 1800 rpm
(corresponding to engine idling) I n = 130 A
– At alternator speed n = 6000 rpm
I n = 190 A
Nie wiem czy tak do konca moze byc bo sam alternator ma nabite 14V. Nigdy w innym aucie niz moje nie sprawdzalem a alternator mialem w rece i ma nabite 14V.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Na aku mierzone bo na alternatorze nie sprawdzisz przy poskladanym aucie.
Druggi uzywany sprawdzalem na maszynie mial 13.8V
Druggi uzywany sprawdzalem na maszynie mial 13.8V
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Aha, Ty masz TDI. Nie wiem jak tam z dostępem. U mnie w 3,7 jest możliwość aby sprawdzić.
13,8V ma maszynie to mało. Niezależnie jakie obciążenie to w dalszym ciągu mało.
Mój alternator też ma napisane 14V jednak prawidłowo powinien ładować 14,4V. U mnie na biegu jałowym miernik pokazuje 14,46V (+/- błąd pomiarowy więc 14,4V jest).
Kolejna sprawa to masy. Jeśli gdzieś jest słaby styk lub zaśniedziałe styki to może być problem.
13,8V ma maszynie to mało. Niezależnie jakie obciążenie to w dalszym ciągu mało.
Mój alternator też ma napisane 14V jednak prawidłowo powinien ładować 14,4V. U mnie na biegu jałowym miernik pokazuje 14,46V (+/- błąd pomiarowy więc 14,4V jest).
Kolejna sprawa to masy. Jeśli gdzieś jest słaby styk lub zaśniedziałe styki to może być problem.