[D2 02 4.2PB/LPG ] Testowanie sprawności konwertera
[D2 02 4.2PB/LPG ] Testowanie sprawności konwertera
Cześć
Występują u mnie lekkie szarpnięcia przy zmianie biegów (szczególnie między 2/3 i 3/4).
Przy kickdownie 5/3 również.
Analizując wszystkie wątki chyba konwerter będzie się powoli kończył.
Jeden z testów mówi o dodaniu gazu przy jednoczesnym wciśnięciu hamulca. U mnie nie przekracza 1800 obr.
Przepływomierz, który ma wpływ na pracę skrzyni pokazuje na VAG ok 190.
Zrobiłem też test konwertera podczas jazdy kanał 7.
http://vaglog.pl/log-007_009_002_lM2Sv.html
Możecie zerknąć bo nie bardzo mogę przeanalizować co i jak. Dodałem też blok z obrotami silnika, skrzyni i biegu.
aha
jeśli jadę na np 2 i wiem że skrzynia zaraz zmieni bieg na 3 (po poznaniu auta można wyczuć ten moment) wtedy odpuszcze trochę gazu - skrzynia w tym momencie zmieni bieg bezszelestnie. Podobnie 3/4 itd.
Dzięki
Występują u mnie lekkie szarpnięcia przy zmianie biegów (szczególnie między 2/3 i 3/4).
Przy kickdownie 5/3 również.
Analizując wszystkie wątki chyba konwerter będzie się powoli kończył.
Jeden z testów mówi o dodaniu gazu przy jednoczesnym wciśnięciu hamulca. U mnie nie przekracza 1800 obr.
Przepływomierz, który ma wpływ na pracę skrzyni pokazuje na VAG ok 190.
Zrobiłem też test konwertera podczas jazdy kanał 7.
http://vaglog.pl/log-007_009_002_lM2Sv.html
Możecie zerknąć bo nie bardzo mogę przeanalizować co i jak. Dodałem też blok z obrotami silnika, skrzyni i biegu.
aha
jeśli jadę na np 2 i wiem że skrzynia zaraz zmieni bieg na 3 (po poznaniu auta można wyczuć ten moment) wtedy odpuszcze trochę gazu - skrzynia w tym momencie zmieni bieg bezszelestnie. Podobnie 3/4 itd.
Dzięki
Po tym co piszesz to o konwerterze można powiedzieć, że jest dobry. Znaczy nie ma danych aby mówić że nie jest...
Jeśli pojeździsz dłużej na benzynie to są zmiany?
Maksymalny notowany przepływ jaki?
Zmierz przyspieszenie 0-100
Trzeba sprawdzić czy problem nie leży jednak po stronie silnika.
Jak logujesz to np: pełen palnik od zera do końca 2 biegu.
Lekki stały gaz np 25% i normalne przejście 1-5. od 0 np do 100 km/h
A na końcu logowanie miejsc w których szarpie i jak robisz, że nie szarpie.
Bo przy takim wachlowaniu gazem to trudno się dopatrzeć wad.
Wtedy ktoś pomocny może zrobić podobne logowanie i porównać dane dla 100% pewności.
Jeśli pojeździsz dłużej na benzynie to są zmiany?
Maksymalny notowany przepływ jaki?
Zmierz przyspieszenie 0-100
Trzeba sprawdzić czy problem nie leży jednak po stronie silnika.
Jak logujesz to np: pełen palnik od zera do końca 2 biegu.
Lekki stały gaz np 25% i normalne przejście 1-5. od 0 np do 100 km/h
A na końcu logowanie miejsc w których szarpie i jak robisz, że nie szarpie.
Bo przy takim wachlowaniu gazem to trudno się dopatrzeć wad.
Wtedy ktoś pomocny może zrobić podobne logowanie i porównać dane dla 100% pewności.
Kot też jest Quattro
Akurat najbardziej interesujący parametr w logu jest nieczytelny Chodzi o TC Stall. Trzeba patrzeć jak zachowuje się ten parametr przy pełnych obciążeniach i zerkać na jego poziom gdy jesteś w TC Reg. Trzeba patrzeć też na to kiedy z TC Reg przechodzi Ci układ w TC Close.
Ogólnie po tym logu nie widać jakiegoś problemu z konwerterem (no może TC close zapina się trochę późno). U mnie też nie wyglądało to źle (podobnie jak u Ciebie) ale skrzynia szarpała. Problemem był zawsze moment zapięcia lockupa. Zapięcie lockupa następuje wtedy, kiedy TC open wchodzi w TC close lub z TC reg wchodzisz w TC close. Jeśli podczas jazdy zauważysz szarpnięcia skrzyni dokładnie wtedy kiedy te parametry będą się zmieniać (bez względu na obciążenie) to na 99% jest to konwerter.
Sprawdzić to najłatwiej w trasie - rozpedz auto na 5 biegu do 120 na godzinę. 5 bieg musisz mieć w tipie. Zdejmij nogę z gazu całkowicie (na vagu zobaczysz ze TC close przejdzie w TC reg). Obserwuj wskazówkę na obrotomierzu i to co podaje vag. Jeśli obroty spadną więcej niż o 1 kreske na obrotomierzu lub więcej niż o te 200 na vagu to lipa jest i lockup nie trzyma. Potem dodaj gazu do polowy i zobacz czy w momencie przejścia z TC reg na TC close szarpnie autem. Jak szarpnie to na bank to wina lockupa i swiadczy to o konwerterze.
Ogólnie po tym logu nie widać jakiegoś problemu z konwerterem (no może TC close zapina się trochę późno). U mnie też nie wyglądało to źle (podobnie jak u Ciebie) ale skrzynia szarpała. Problemem był zawsze moment zapięcia lockupa. Zapięcie lockupa następuje wtedy, kiedy TC open wchodzi w TC close lub z TC reg wchodzisz w TC close. Jeśli podczas jazdy zauważysz szarpnięcia skrzyni dokładnie wtedy kiedy te parametry będą się zmieniać (bez względu na obciążenie) to na 99% jest to konwerter.
Sprawdzić to najłatwiej w trasie - rozpedz auto na 5 biegu do 120 na godzinę. 5 bieg musisz mieć w tipie. Zdejmij nogę z gazu całkowicie (na vagu zobaczysz ze TC close przejdzie w TC reg). Obserwuj wskazówkę na obrotomierzu i to co podaje vag. Jeśli obroty spadną więcej niż o 1 kreske na obrotomierzu lub więcej niż o te 200 na vagu to lipa jest i lockup nie trzyma. Potem dodaj gazu do polowy i zobacz czy w momencie przejścia z TC reg na TC close szarpnie autem. Jak szarpnie to na bank to wina lockupa i swiadczy to o konwerterze.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Dzięki za odpowiedzi.
Dzisiaj wieczorem sprawdzę tak jak opisujecie.
[ Dodano: 2017-03-26, 21:01 ]
Zrobiłem logi przy ok 120. Dodawałem gazu i odpuszczałem. Przejście z Tc close do Tc reg to max 160. Z tc reg do Tc close bez szarpnięć.
http://vaglog.pl/log-007_003_2I6cstg.html
http://vaglog.pl/log-007_003_zd6dh.html
Normalna jazda też bez żadnych rewolucji. Podczas szarpnięć też nic się nie zmienia z Tc stall.
Dzisiaj się dobrze przysłuchałem skąd to walnięcie dochodzi (szczególnie z 5/3). Wydaje się jakby dochodziło zza przednich siedzeń. Wiem że to może być podpora wału. Jutro to sprawdzę na kanale. Co tam jeszcze można sprawdzić. Co może odpowiadać za to szarpnięcie (walnięcie). Jakieś elementy trzymające skrzynie itp.
[ Dodano: 2017-03-26, 21:15 ]
...jeszcze jedno
Olej już wymieniałem dwa razy + filtr oczywiście.
Zamontowałem też transgo kit 5hp24 PR. Miał wyeliminować ewentualne twarde zmiany (szarpnięcia) oraz stuknięcie przy kikcdownie. Niestety nie pomogło. Żadnych zmian.
Może to świadczy o innej przyczynie takiego zachowania auta niż skrzynia?????
Dzisiaj wieczorem sprawdzę tak jak opisujecie.
[ Dodano: 2017-03-26, 21:01 ]
Zrobiłem logi przy ok 120. Dodawałem gazu i odpuszczałem. Przejście z Tc close do Tc reg to max 160. Z tc reg do Tc close bez szarpnięć.
http://vaglog.pl/log-007_003_2I6cstg.html
http://vaglog.pl/log-007_003_zd6dh.html
Normalna jazda też bez żadnych rewolucji. Podczas szarpnięć też nic się nie zmienia z Tc stall.
Dzisiaj się dobrze przysłuchałem skąd to walnięcie dochodzi (szczególnie z 5/3). Wydaje się jakby dochodziło zza przednich siedzeń. Wiem że to może być podpora wału. Jutro to sprawdzę na kanale. Co tam jeszcze można sprawdzić. Co może odpowiadać za to szarpnięcie (walnięcie). Jakieś elementy trzymające skrzynie itp.
[ Dodano: 2017-03-26, 21:15 ]
...jeszcze jedno
Olej już wymieniałem dwa razy + filtr oczywiście.
Zamontowałem też transgo kit 5hp24 PR. Miał wyeliminować ewentualne twarde zmiany (szarpnięcia) oraz stuknięcie przy kikcdownie. Niestety nie pomogło. Żadnych zmian.
Może to świadczy o innej przyczynie takiego zachowania auta niż skrzynia?????
wygląda jak bys miał konwerter sprawny, może przy jego gwałtownym spięciu napina napędy (wał/dyfer tylny) i wali wtedy na jakims krzyzaku/zazębieniu. Według mnie luzy do sprawdzenia, jak luzow nie ma na dyfrze i wale, to niestety skrzynie trzeba będzie wywalić i dac do demontu.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Sprawdziłem wczoraj podpora. Jest dość mocno spekana ale przy dość mocnym tarmoszeniu nie słychać żadnego stukania. Na wale luz ok 5 -8 stopni. Przegub od dyfra ( strona pasazera) ma trochę luzu w każdą stronę. Nie wiem ile powinien mieć luzu.
Zastanawiam się nad podmianą całego walu z podpora + dyfer i przeguby. Czy można w całości wszystko zdjąć z auta. Tzn osobno cały wał i osobno dyfer. Chodzi o to aby nie odkręcić na aucie tej śruby łączącej wały.
Zastanawiam się nad podmianą całego walu z podpora + dyfer i przeguby. Czy można w całości wszystko zdjąć z auta. Tzn osobno cały wał i osobno dyfer. Chodzi o to aby nie odkręcić na aucie tej śruby łączącej wały.
Luzów powodujących mocne stuki to ja bym szukał w gumach wózków, poduszkach mostu, silnika, przegubach półosi. Potem niwelował bym luzy satelit w mechanizmach różnicowych.
Jak zapniesz 1 i dodasz a potem ujmiesz szybko gaz to wali?
Wał to raczej moim zdaniem wibracje i jęczenie.
Sama skrzynia może zapinać biegi za twardo bo np. Silnik generuje za małą moc w stosunku do tego czego chce skrzynia. Może być jakaś wada w płycie - za duże ciśnienie, za szybkie zmiany.
W razie co - wał wyjmiesz w całości, przeguby i podpora do odkręcenia.
Jak zapniesz 1 i dodasz a potem ujmiesz szybko gaz to wali?
Wał to raczej moim zdaniem wibracje i jęczenie.
Sama skrzynia może zapinać biegi za twardo bo np. Silnik generuje za małą moc w stosunku do tego czego chce skrzynia. Może być jakaś wada w płycie - za duże ciśnienie, za szybkie zmiany.
W razie co - wał wyjmiesz w całości, przeguby i podpora do odkręcenia.
Kot też jest Quattro
błędy mi się żadne nie wyświetlają....czasami z opóźnieniem zrzuca mi biegi po odjęciu gazu,bywało ze np. dodaje gazu gwałtownie (skrzynia redukuje) ja na dwie sekundy odpuszczam gaz i dodaje następuje uderzenie,pytanie sterowanie czy skrzynia,ogólnie pracuje dobrze nie przeciąga itd. ale zdarza sie jej głupiec.