części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 4.2MPI ] Napięcie ładowania na wolnych obrotach

Damias
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 156
Rejestracja: 20 lip 2015, 12:49
Lokalizacja: Warszawa

[D3 04 4.2MPI ] Napięcie ładowania na wolnych obrotach

Post autor: Damias » 08 sie 2017, 09:39

Witam,
Poleciał mi akumulator i stawiał taki opór w układzie że wył alternator.
Po wymianie akumulatora i zakodowaniu go w module zarządzania energią mam zbyt niskie napięcie ładowania na klemach. Po podpięciu kompa z modułu zarządzania energią da się odczytać takie informacje (na wolnych obrotach):
Napięcie alternatora - 14,9V
Napięcie akumulatora -12,5V (potwierdza to miernik)
Po dodaniu gazu napięcie na akumulatorze skacze do ok 14V czyli chyba ok.
Moduł zarządzania energią mam poliftowy. Sprawdziłem połączenia kabla zasilającego w słupku A i przy klemie pirotechnicznej i wszystko wygląda idealnie, czysto.

Ma ktoś jakiś pomysł co jeszcze sprawdzić?
Planuję jeszcze podmienić moduł zarządzania energią na mój stary i sprawdzić czy coś się zmieni.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 08 sie 2017, 09:52

a grzeją ci się miejsca połączeń na tym plusowym alternator-akku?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Damias
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 156
Rejestracja: 20 lip 2015, 12:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Damias » 08 sie 2017, 10:00

Czuć że ten krótki kabel plusowy robi się lekko letni ale nie gorący.

Podmieniłem moduł zarządzania energią i to samo.

Ktoś wie jak to dokładnie działa? Gdzie ten komp widzi te 14,9V na alternatorze. Czy to na jego wyjściu? Czy to regulator napięcia ma taką informację? Czy to jest tak że regulator napięcia widzi że alternator daje 14,9V ale dalej na samochód puszcza 12,5V? Czy po prostu gdzieś po drodze jest taki spadek?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 08 sie 2017, 12:50

Jedyne co bym na start zaproponowal to wyczyszczenie laczen kabla masowego. Chyba przy slupku srodkowym gdzies jest, sporo osob tak robila i duza poprawa. Ja mam na wolnych obrotach przy wszystkich mozliwych do wlaczenia odbiornikach 13.5V na aku a 13.9V na alternatorze.

Sterownik zarzadzania energia moze pod iesc obroty biegu jalowego aby nienznacznie zwiekszyc ladowanie i mysle ze tak robi u Ciebie chyba bo 14.9V to sporo bym powiedzial. U mnie roznica jest miedzy aku i alternatorem raczej niewielka ale tez alternator daje o caly 1V mniej.

[ Dodano: 2017-08-08, 12:50 ]
Aa, warto mierzyc miernikiem a nie patrzec na te uklady pomiarowe w sterownikach ;)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 08 sie 2017, 14:54

Damias pisze:Czuć że ten krótki kabel plusowy robi się lekko letni ale nie gorący.

Podmieniłem moduł zarządzania energią i to samo.

Ktoś wie jak to dokładnie działa? Gdzie ten komp widzi te 14,9V na alternatorze. Czy to na jego wyjściu? Czy to regulator napięcia ma taką informację? Czy to jest tak że regulator napięcia widzi że alternator daje 14,9V ale dalej na samochód puszcza 12,5V? Czy po prostu gdzieś po drodze jest taki spadek?
jakie kompy panie miernikiem do altka

moze patrzysz w grupe gdzie widac zadane przez sterownik z alternatora a nie faktycznie

mierz na kablach i daj znać
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Damias
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 156
Rejestracja: 20 lip 2015, 12:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Damias » 09 sie 2017, 00:03

No i pomierzone. Bezpośrednio na alternatorze 12,8V. Do tego słychać jak alternator wyje. Czyli zostaje chyba tylko jego demontaż i próba regeneracji.

Ktoś tu pisał że demontował alternator w benzynie d3 4.2 i że śruby wadzą o chlodnice ale da się je wyjąć. Tylko czy w końcu trzeba ruszać chloddnice czy nie? <bezradny>

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 09 sie 2017, 10:55

a kolo pasowe jest ze sprzegielkiem czy bez?

jak ze sprzegielkiem to nie widze tego, patent do odkrecania swoja dlugosc niestety ma...
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Damias
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 156
Rejestracja: 20 lip 2015, 12:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Damias » 09 sie 2017, 11:27

Hmm nie wiem <bezradny> Ale jakie to ma znaczenie? Ja muszę chyba odkręcić śruby mocujące alternator? Koła pasowego nie ruszam na tym etapie. Chyba że coś źle kombinuję :)

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 09 sie 2017, 13:21

aaa no racja przecież można zdjąć z kołem
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Damias
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 156
Rejestracja: 20 lip 2015, 12:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Damias » 16 sie 2017, 12:00

Altek wyszedł bez większego problemu. Faktycznie okazał się uszkodzony. Regeneracja nie była możliwa bo aktualnie nie ma dostępnych podzespołów do tego alternatora ale udało się zdobyć już zregenerowany z gwarancją więc na dniach jak przyjdą nowe oringi i pasek od Michała to będzie montowany :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl