[D3 03 4.0TDI ] Problem z ladowaniem
[D3 03 4.0TDI ] Problem z ladowaniem
Witam wszystkich. Przeczytalem wiele tematow ale nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi wiec postanowilem zalozyc temat.
Napiecie ladowania na akumulatorze wynosi 13.1v i takie samo jest na alternatorze. Akumulator jest w dobrej kondycji ale jest to 92ah a powinno byc troche wiecej. Druga sprawa jest taka ze na pewno nie jest on zakodowany. Czy moze wplywac to na zbyt niskie napiecie ladowania?
Bledy z vcdsa to 02254, 02479 , 02274, 02277 oraz 18037. Dodam ze grzanie szyby i luster nie dziala.
Napiecie ladowania na akumulatorze wynosi 13.1v i takie samo jest na alternatorze. Akumulator jest w dobrej kondycji ale jest to 92ah a powinno byc troche wiecej. Druga sprawa jest taka ze na pewno nie jest on zakodowany. Czy moze wplywac to na zbyt niskie napiecie ladowania?
Bledy z vcdsa to 02254, 02479 , 02274, 02277 oraz 18037. Dodam ze grzanie szyby i luster nie dziala.
Jak jest nieprawidłowo zakodowany aku w module to może ładować
pod koniec zmniejszonym napięciem. Ale czy do 13.1V powinien zejść... raczej do 13.5V.
Grzeje się kabel od + na akumulatorze?
A czemu jest niezakodowany akumulator?
Ładujesz go na MAX. Później kodujesz:
95Ah - 4F0915105C / 8K0915105E / 000915105AH / 000915105DK
I masz zakodowany.
Jak mierzyłeś napięcie na alternatorze?
pod koniec zmniejszonym napięciem. Ale czy do 13.1V powinien zejść... raczej do 13.5V.
Grzeje się kabel od + na akumulatorze?
A czemu jest niezakodowany akumulator?
Ładujesz go na MAX. Później kodujesz:
95Ah - 4F0915105C / 8K0915105E / 000915105AH / 000915105DK
I masz zakodowany.
Jak mierzyłeś napięcie na alternatorze?
Też się zastanawiam bo dojść do alternatora w 4.0TDI to wyczynmarekp750 pisze:Jak mierzyłeś napięcie na alternatorze?
Wydaje mi się, że przy zużywającym się alternatorze zarówno główne ładowanie jak i to zmniejszone proporcjonalnie maleje. Ale również te nieszczęsne połączenia przewodów plusowych. U mnie wyczyszczenei zwłaszcza tego na słupku A dało bardzo duży efekt.marekp750 pisze:Ale czy do 13.1V powinien zejść...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
To kolego Marka masz pod nosemaudi2018 pisze:Akumulator jest niezakodowany bo dowiedzialem sie o tym ze musi byc pare dni temu. Niestety nie posiadam vcds by zakodowac.
Jednak co miernik to miernik. Jak coś jest nie tak z elektryką to może jednak zmierzyć to innym urządzeniem niż ono sameaudi2018 pisze:Napiecie na alternatorze bylo mierzone wlasnie w tym programie.
Kabel plusowy nie idzie prosto do alternatora. Masz kilka połączeń. Sama klema, zaraz obok akumulatora jest rozłącznik pirotechniczny mający połączenia z obu stron i ostatnie połączenie jest w nogach pasażera przy słupku A, gdzie rozprowadzony jest plus do puszek bezpieczników(trzeba zdjąć osłone progu i odchylić dywanik).audi2018 pisze:Kolego drago_o ktore dokladnie polaczenia masz na mysli?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Kabel plusowy sie nie grzeje. Postaram sie posprawdzac te polaczenia w weekend. Nie wiem czy ma to jakies znaczenie ale od kabla plusowego tuz obok akumulatora idzie ta czarna 'skrzyneczka ktora powinna byc przykrecona ale nie jest i nigdy nie byla.
Kupilem dzis troche wiekszy akumulator centre future 100ah 900en bo tamten mial tylko 780en.
Kupilem dzis troche wiekszy akumulator centre future 100ah 900en bo tamten mial tylko 780en.
Ta skrzyneczka przez którą idzie kabel plusowy to rozłącznik pirotechniczny W razie wypadku ma odłączyć akumulator. Jest przykręcany razem z klamerką trzymającą akumulator jedną śrubą Tak przynajmniej jest u mnie i wygląda to na fabryczne rozwiązanie
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
To juz sie czegos nowego dowiedzialem
Wyczytalem tez ze moze byc uszkodzony sterownik akumulatora w bagazniku, a to tania rzecz wiec chyba kupie i odezwe sie do kolegi Marka o zakodowanie aku.
[ Dodano: 2018-11-12, 17:00 ]
Wymienilem sterownik w bagazniku na taki z literka C, ladowanie wzroslo o 0.2v. Jednak zaczela sie swiecic kontrolka na liczniku o braku ladowania, a na starym sterowniku sie nie swiecila.
Przeczyscilem takze wszytskie polaczenia i teraz mam ladowanie 13.4v ( mierzone na aku). Akumulator jednak dalej mam niezakodowany ale mam nadzieje w tym tygodniu to ogarnac.
Tylko nie wiem ktory akumulator bedzie najlepszy do zakodowania bo mam 3szt- wszystkie sprawne. Centra futura 100ah 900en, banner 95ah 740en, maxis 95ah 800en. Co myslicie?
[ Dodano: 2018-11-27, 23:15 ]
Niestety zakodowanie akumulatora nie pomoglo.
Nie moge dodac zalacznikow wiec podaje linki do vcds . Prosze o porady.
https://zapodaj.net/ab7a79df42978.jpg.html
https://zapodaj.net/1c19fd6df966e.jpg.html
https://zapodaj.net/c2758597960c4.jpg.html
[ Dodano: 2018-12-01, 19:46 ]
Jeden elektryk mowi ze regulator napiecia chce ladowac 14.5v wiec jest sprawny, jednak laduje 13.55v. Drugi twierdzi ze jest brak komunikacji z alternatorem wiec jest uszkodzony regulator.
Wyczytalem tez ze moze byc uszkodzony sterownik akumulatora w bagazniku, a to tania rzecz wiec chyba kupie i odezwe sie do kolegi Marka o zakodowanie aku.
[ Dodano: 2018-11-12, 17:00 ]
Wymienilem sterownik w bagazniku na taki z literka C, ladowanie wzroslo o 0.2v. Jednak zaczela sie swiecic kontrolka na liczniku o braku ladowania, a na starym sterowniku sie nie swiecila.
Przeczyscilem takze wszytskie polaczenia i teraz mam ladowanie 13.4v ( mierzone na aku). Akumulator jednak dalej mam niezakodowany ale mam nadzieje w tym tygodniu to ogarnac.
Tylko nie wiem ktory akumulator bedzie najlepszy do zakodowania bo mam 3szt- wszystkie sprawne. Centra futura 100ah 900en, banner 95ah 740en, maxis 95ah 800en. Co myslicie?
[ Dodano: 2018-11-27, 23:15 ]
Niestety zakodowanie akumulatora nie pomoglo.
Nie moge dodac zalacznikow wiec podaje linki do vcds . Prosze o porady.
https://zapodaj.net/ab7a79df42978.jpg.html
https://zapodaj.net/1c19fd6df966e.jpg.html
https://zapodaj.net/c2758597960c4.jpg.html
[ Dodano: 2018-12-01, 19:46 ]
Jeden elektryk mowi ze regulator napiecia chce ladowac 14.5v wiec jest sprawny, jednak laduje 13.55v. Drugi twierdzi ze jest brak komunikacji z alternatorem wiec jest uszkodzony regulator.
Witam... chciał bym odgrzać temat gdyż mam podobny problem tylko a8 d3 fl 3.0 tdi mianowicie moduł akumulatora odcina mi grzanie szyby lusterek oraz kierownicy , moduł jest dobry zamieniałem z innym jak odlacze sterowanie modułu to wszystko działa .... poprzedni właściciel mówił ze był robiony alternator . Może ktoś wstawił jakiś nie orginalny regulator ? . Przy okazji będąc w sprawie tempomatu gościu powiedział ze z alternatora idzie jakieś złe napięcie i tempomat nie bd działał .... czy ktoś miał coś podobnego proszę o pomoc
Było A8 d3 4.0 tdi jest A8 d3 fl 3.0 tdi