[D2 98 4.2PB ] Jaki zawias zamiast seryjnego do A8 4.2
[D2 98 4.2PB ] Jaki zawias zamiast seryjnego do A8 4.2
Witam. Mój samochód to A8 1998 4.2 ABZ. Zawieszenie 1BA ... w oryginale, czyli stoi wysoko, buja, a do tego lewy amor stuka i ogólnie zawieszenie przenosi wszelkie niedoskonałości nawierzchni.
Chcę wymienić amory, a przy okazji go usztywnić i lekko obniżyć
Ciężko jednak trochę się w tym odnaleźć, dobór amorów do sprężyn, oznaczenia sprężyn itp.
Mam na to takie pomysły (oczywiście ograniczone budżetem no i nie wiem jaki będzie efekt.
1. Sprężyny mts lub jamex -30 i amory przód Bilstein B6
2. Sprężyny uzywane (które mogę akurat kupić) z S8 lift, oznaczenie 1 białe, 3 zielone i amory przód Bilstein B6
3. Spreżyny Eibach ProKit - 25 i zwykłe amory Sachs
O tylnych amorach jeszcze nie myślełem
Nie chcę go zglebić tylko lekko obniżyć i usztywnić.
Czy macie jakieś sugestie apropos tego co wyżej ? albo inne pomysły?
[ Dodano: 2020-04-04, 16:55 ]
Nie ma nikogo kto modyfikował zawias 1BA i ma jakies ciekawe doswiadczenia w tym temacie ?
Chcę wymienić amory, a przy okazji go usztywnić i lekko obniżyć
Ciężko jednak trochę się w tym odnaleźć, dobór amorów do sprężyn, oznaczenia sprężyn itp.
Mam na to takie pomysły (oczywiście ograniczone budżetem no i nie wiem jaki będzie efekt.
1. Sprężyny mts lub jamex -30 i amory przód Bilstein B6
2. Sprężyny uzywane (które mogę akurat kupić) z S8 lift, oznaczenie 1 białe, 3 zielone i amory przód Bilstein B6
3. Spreżyny Eibach ProKit - 25 i zwykłe amory Sachs
O tylnych amorach jeszcze nie myślełem
Nie chcę go zglebić tylko lekko obniżyć i usztywnić.
Czy macie jakieś sugestie apropos tego co wyżej ? albo inne pomysły?
[ Dodano: 2020-04-04, 16:55 ]
Nie ma nikogo kto modyfikował zawias 1BA i ma jakies ciekawe doswiadczenia w tym temacie ?
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 660
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Tył nowe wzmocnione standardowe sprężyny Kraemer & Freund i chyba nieużywane czerwone Sachsy z eSki.
Przód standardowe sprężyny Kraemer & Freund i nowe zwykłe czarne Sachsy.
Dla mnie jakieś 20mm za nisko. W porównaniu do serii stoi tak samo. Na lokalnych wertepach deska chce wybić zęby, na autostradzie do 140 bajka, powyżej zaczynają się przechyły, ale pod kontrolą (choć nie zaznajomiony z autem pewnie by się obsrał). Niemniej poluję na amerykańską kanapę Obniżania nie polecam, chyba że masz wszędzie dobry dojazd.
Przód standardowe sprężyny Kraemer & Freund i nowe zwykłe czarne Sachsy.
Dla mnie jakieś 20mm za nisko. W porównaniu do serii stoi tak samo. Na lokalnych wertepach deska chce wybić zęby, na autostradzie do 140 bajka, powyżej zaczynają się przechyły, ale pod kontrolą (choć nie zaznajomiony z autem pewnie by się obsrał). Niemniej poluję na amerykańską kanapę Obniżania nie polecam, chyba że masz wszędzie dobry dojazd.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Przemoll użyj szukajki, a znajdziesz parę informacji.
Z tego co zdążyłem przeczytać niektórzy lubią połączenia B6 + pro-kit, ewentualnie zamienniki ori amorów sach/mondroe + talerzyki (do B6 nie podejdą) + pro kit.
Jamexy - niektórzy pisali, że odrobinę za miękkie. Miałem kiedyś w Mazdzie 323F i mogę potwierdzić.
Moim zdaniem tył a'la eSka + obniżenie przodu do podobnego poziomu będzie akurat.
Z tego co zdążyłem przeczytać niektórzy lubią połączenia B6 + pro-kit, ewentualnie zamienniki ori amorów sach/mondroe + talerzyki (do B6 nie podejdą) + pro kit.
Jamexy - niektórzy pisali, że odrobinę za miękkie. Miałem kiedyś w Mazdzie 323F i mogę potwierdzić.
Moim zdaniem tył a'la eSka + obniżenie przodu do podobnego poziomu będzie akurat.
Jeździłem kiedyś na Jamexach i standardowych amortyzatorach - nie dobijało. W innym aucie jeździłem na seryjnych sprężynach i na B6, było sztywniej i pewniej niż na serii.
Generalnie powinno się stosować amortyzatory odpowiednie do sprężyn. Natomiast gro osób jeździ na standardowych amorach i niższych sprężynach, jak to się odbija na trwałości rzeczywistej amortyzatora to nie wiem.
Zgodnie ze sztuką powinieneś kupić B8 i wtedy sprężyny -30mm. Ewentualnie możesz kupić tanio używane B6, wysłać je do Zerkpolu ( http://bilstein.pl/index.php?page=oferta ) w celu regeneracji, ale zaznaczyć, aby włożyli podkładki skracające skok tłoka (taka al'a B8).
Pamiętaj, że to prawie 2t auto więc lepiej nie oszczędzać i nie robić po taniości.
Gdzieś coś kiedyś czytałem jeszcze o stosowaniu sprężyn z S4, jednak jak to wygląda to nie wiem.
Generalnie powinno się stosować amortyzatory odpowiednie do sprężyn. Natomiast gro osób jeździ na standardowych amorach i niższych sprężynach, jak to się odbija na trwałości rzeczywistej amortyzatora to nie wiem.
Zgodnie ze sztuką powinieneś kupić B8 i wtedy sprężyny -30mm. Ewentualnie możesz kupić tanio używane B6, wysłać je do Zerkpolu ( http://bilstein.pl/index.php?page=oferta ) w celu regeneracji, ale zaznaczyć, aby włożyli podkładki skracające skok tłoka (taka al'a B8).
Pamiętaj, że to prawie 2t auto więc lepiej nie oszczędzać i nie robić po taniości.
Gdzieś coś kiedyś czytałem jeszcze o stosowaniu sprężyn z S4, jednak jak to wygląda to nie wiem.
Dzięki za wszystkie podpowiedzi. No więc jestem już w połowie drogi - Eibach pro-kit zamówione, amorki zamowie po święach ale myśle że pozostanę przy serii, czyli kupie nowe Sachs i zobaczę co będzie jak to włożymy.
[ Dodano: 2020-06-06, 23:56 ]
No i po wymianie zawieszenia, właściwie przejechane już na nowym ok 500 km.
Było seryjne 1BA, teraz Eibach Prokit i nowe amory Sachs na przód , z tyłu na razie stare.
Jestem super zadowolony z efektu, jest sztywno i dosyć twardo, ale jak dla mnie idealnie, wcześniej jeździłem BMW f11 na fabrycznym zawiasie i runflatach był podobnie sztywny i twardy do tego co teraz tutaj. Wygląd też całkiem ok, więc ogólnie polecam ten setup... u mnie zadowolenie 100%. Dzięki za porady.
[ Dodano: 2020-06-06, 23:56 ]
No i po wymianie zawieszenia, właściwie przejechane już na nowym ok 500 km.
Było seryjne 1BA, teraz Eibach Prokit i nowe amory Sachs na przód , z tyłu na razie stare.
Jestem super zadowolony z efektu, jest sztywno i dosyć twardo, ale jak dla mnie idealnie, wcześniej jeździłem BMW f11 na fabrycznym zawiasie i runflatach był podobnie sztywny i twardy do tego co teraz tutaj. Wygląd też całkiem ok, więc ogólnie polecam ten setup... u mnie zadowolenie 100%. Dzięki za porady.