części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 08 4.2TDI ] Bardzo duże ubytki płynu chłodzącego 5L/15

KowalskyBTR
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 02 paź 2020, 21:30
Lokalizacja: Warszawa

[D3 08 4.2TDI ] Bardzo duże ubytki płynu chłodzącego 5L/15

Post autor: KowalskyBTR » 02 paź 2020, 21:36

Jest to mój pierwszy post więc na wstępie - Cześć.
Temat założyłem, żeby zasugerować się waszym doświadczeniem, uwagami ale też dla pokoleń, jakby ktoś miał podobną sytuację w przyszłości.

Sprawa tyczy się Q7 4.2 tdi (BTR) z 2008 roku. Tak, wiem jest to forum dla A8, ale chyba macie największą bazę wiedzy w PL nt tego silnika.
Silnik ma przejechane ok 270 tys (słupek), ogół 400. Różnica spowodowana jest awarią silnika po 130 tys, gdy z powodu awarii rozrządu, niebo spotkało się z piekłem. Słupek wymieniony na nowy w ASO.

Do sedna.
Pewnego razu, po kilku godzinnym postoju, okazało się, że brakuje płyny chłodniczego. Dziwna sytuacja ponieważ wcześniej nie spotkałem się z tym. Dolałem ok 2 litrów i ruszyłem w drogę do domu. Na szczęście miałem niedaleko. Po kolejnych 15 minutach, znowu zaświeciła się kontrolka stanu płynu. Z racji, że byłem już prawie pod domem, dolałem kolejne 2 litry.
Silnik nie grzał się (oczywiście nie pałowałem go), jechał i pracował normalnie, nie dymił, nie było trybu awaryjnego. Zjechałem do garażu i tak go zostawiłem.
Następnego dnia zszedłem żeby zobaczyć czy nie ma żadnych podejrzanych wycieków. Wszystko ok! Poza dwiema rzeczami:
cały płyn mieszał się z olejem (podniesiony stan oleju), brak śladu oleju w układzie chłodniczym, budyń pod korkiem.
Oczywiście przyjechała laweta i auto stoi w serwisie.

Przypuszczenia:
- uszczelka pod głowicą - silnik pracuje normalnie, nie dymi, płyn ucieka w ilościach ok 5L w ciągu 15 min pracy silnika, na zimnym!
- może głowica?
- wymiennik ciepła, umieszczony między głowicami sprawdzony na szczelność - jest OK
- blok?

Obecnie silnik powoli jest rozkręcany i okazało się, że olej/płyn stoi między filtrem powietrza a turbo - najprawdopodobniej jego zbyt duża ilość w układzie, wypychana jest przez turbo. Odma sucha.

Może ktoś z Was spotkał się z podobną sytuacją?
Postaram się na bierząco informować o postępach prac i o tym co udało się ustalić.

Pozdrawiam,
K.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 03 paź 2020, 05:33

<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl