[D2 ALL ] Zanikający prąd w sterowaniu szyb
[D2 ALL ] Zanikający prąd w sterowaniu szyb
Witam, borykam się z problemem zanikającego napięcia w sterowaniu wszystkich szyb (ginie sterowanie oraz podświetlenie). Problem zarówno pojawia się i sam zanika, bez jakichkolwiek ingerencji. Wszystkie kostki przy panelach sterowania sprawdzone, bezpieczniki również wszystkie sprawne, postawiłem dokopać się do przekaźnika. Wyszukałem, że znajduje się po stronie kierowcy pod schowkiem lecz u mnie znajduje się jedynie przekaźnik 217, który według informacji które znalazłem odpowiada jedynie za wyłącznie części obwodu elektrycznego podczas kręcenia rozrusznikiem. Prosiłbym o pomoc, który przekaźnik odpowiada za zasilanie obwodu sterownia szyb(góra, dół, podświetlenie). Czy może przyczyny szukać gdzieś indziej ?
Nr 8 i 7 to termobezpieczniki dla przednich i tylnych szyb, nr 5 to przekaźnik szyb. Znajdują się za schowkiem po stronie kierowcy, zdaje się trzeba wyjąć też kanał nawiewu żeby się do nich dostać.
Po analizie schematów wychodzi mi, że:
- na 7 pinie powinno być +12V z bezpiecznika szyb na słupku w nogach pasażera.
- na 6 pinie +12V z termobezpiecznika nr 8.
- na 2 pinie masa.
- z 8 pinu tego przekaźnika wychodzi +12V zasilające podświetlenie przycisków i moduły silników szyb, którego znikanie może odpowiadać za problemy jakie masz.
Może przekaźnik jest wadliwy, a może coś masz z wiązką i np. na wybojach gdzieś przestaje łączyć.
Po analizie schematów wychodzi mi, że:
- na 7 pinie powinno być +12V z bezpiecznika szyb na słupku w nogach pasażera.
- na 6 pinie +12V z termobezpiecznika nr 8.
- na 2 pinie masa.
- z 8 pinu tego przekaźnika wychodzi +12V zasilające podświetlenie przycisków i moduły silników szyb, którego znikanie może odpowiadać za problemy jakie masz.
Może przekaźnik jest wadliwy, a może coś masz z wiązką i np. na wybojach gdzieś przestaje łączyć.
Four rings to rule them all
Okej, będę próbował się dorwać do tej skrzynki. Na złość na ten moment problem ustąpił i wszystko działa bez zarzutu od tygodnia. Prewencyjnie wymienię przekaźnik przy okazji i będę informować o rezultatach
Dostałem się do miejsc o których wspominałeś, jeden z przekaźników po stronie kierowcy nie był do końca wsunięty w swoje miejsce. Mam nadzieję, że to było powodem tej całej sytuacji
Dostałem się do miejsc o których wspominałeś, jeden z przekaźników po stronie kierowcy nie był do końca wsunięty w swoje miejsce. Mam nadzieję, że to było powodem tej całej sytuacji