Witam wszystkich,
piszę ponieważ mam problem, mam radio Concert 1, moje audi to D2 z 1998 roku więc preFL. Kupiłem kierownicę z polifta, taśmę i sterownik, wszystko połączyłem ze sobą czyli: z przekaźnika sygnał do 5 pinu żółtej kostki w taśmie, plus po stacyjce i masę do czarnej kostki taśmy. Z kolei do sterownika podłączyłem: masę, + stały, +po stacyjce, kabel do radia REM-C, K-BUS, iluminację, natomiast zostawiłem nie podłączone CAN h i CAN l (bo cana nie mam)- czytałem że bez CAN sobie poradzi bo używa REM-C. I teraz do brzegu: czy ten zestaw powinien działać u mnie? Bo jest cisza, nic nie podświetla się, taśma jest ok, bo napięcie trafia do układu w kierownicy. Czy moze mieć z tym coś wspólnego że jakiś czas temu przestało mi radio wyświetlać informacje na FIS?
Linki do zdjęć tego co założyłem:
Dodam tylko że mam fabryczną nawigację i chyba z nią jest coś nie tak, bo jak wepnę czerwoną kostkę do radia to nie da się ustawić basu, fadera itp i radio gra ciszej.
Dziękuję za wszelką pomoc
[D2 98 2.5TDI ] Problem po założeniu kierownicy multifunkcy
-
- Forum Audi A8
- Posty: 63
- Rejestracja: 26 sie 2019, 01:54
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1999
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: SJZ
Masz CANa w zgarach i musisz go podłączyć. Moje jest z 99 roku i też mi się wydawało, że REM-C załatwi sprawę. Ale tak nie było.
Sprawdź jeszcze kodowanie radia, no i czy w ogóle możesz się połączyć z kierownicą.
Zobacz mój post o tym:
d2-prefl-all-montaz-kierownicy-tiptroni ... ht=#356507
Sprawdź jeszcze kodowanie radia, no i czy w ogóle możesz się połączyć z kierownicą.
Zobacz mój post o tym:
d2-prefl-all-montaz-kierownicy-tiptroni ... ht=#356507
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi A8
- Posty: 63
- Rejestracja: 26 sie 2019, 01:54
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1999
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: SJZ
Tak, masz rację, ja się zasugerowałem zdjęciem . Aż pozazdrościłem wersjiszeryfisch pisze:nie zadziala. To dosc popaprany system, sama kierownica laczy sie z modulem blizej nieokreslonym protokolem, z kolei modul łaczy sie z reszta auta po canie. tak wiec w prefl nie ma szans na dzialanie.
W zasadzie zależy wszystko od kierownicy. Jeżeli do niej idą oddzielne kable do każdej funkcji, to sterownik może być bez CAN nawet w poliftowym aucie. Ale chyba każdy wkłada kierownicę z cienkim chromowanym pierścieniem na poduszce (np. poliftowe A6 C5, albo ostatnie wersje A8 D2), a ta wymaga CANa.dice111 pisze:Jak już przy miltifunkcji jesteście, czy multi z preFL do pierwszej połowy 97 roku miała ten sam moduł jak ta z miedzylifta czyli modelowo do pierwszej połowy 98, czy nawet 99 ? Ta z FL miała widać więcej opcji, pytanie czy sprawa innych modułów czy kodowania.
[url=https://images91.fotosik.pl/628/25bd3b00f89fd1b8.jpg]Obrazek[/URL]
Pozdrawiam
Obrazek z forum A6klub.pl - tłumaczy wszystko: