części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 95 3.7PB ] tiptronic szarpanie

dbx1988
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 16 cze 2011, 20:46
Lokalizacja: Kalisz

[D2 95 3.7PB ] tiptronic szarpanie

Post autor: dbx1988 » 16 cze 2011, 20:56

Witam wszystkich nie umiem sie jeszcz dobrze obslugiwac formu bo jestem swiezak ale przeszukalam juz troszke i nie znalazlem odp na moje pytanie. Moj problem to szarpniecia skrzyni glownie z 3-4 gdy jade normalnie na biego D czuc szarpiniecie to jakbym skrzynia wrzucila bieg obroty spadaj nagle obroty rosna o jakies 400 obr i znow spadaja nastepuje szarpniecie i w tym momencie bieg jest zmieniony. sprawdzalem jadac na tiptronicu czylj sam zmienialem biegi nie ma tego ofektu na zadnym z biegow ani zrzucajac bieg ani wrzucajac wyzszy ... czy wiecei co to moze byc ?? dodam ze kupilem to auto w takim stanie wymienilem olej i jego stan ojej jest ok sprawdzony stan filtr wymieniony myslalem ze to cos pomoze ale niestety ... czy mozecie mi pomoc w jakis sposob ?
Ostatnio zmieniony 16 cze 2011, 21:56 przez dbx1988, łącznie zmieniany 1 raz.
DBX

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 19 cze 2011, 12:05

Jest klika możliwości tego stanu rzeczy. Pierwsze - jaki olej zalałeś? Wymieniłeś filtr oleju w skrzyni? Jest dostępny po zdjęciu miski. Podłączałes VAGa? Ja osobiście obstawiam sprzęgło hydrokinetyczne, a konkretnie kończący się (wytarty) lock-up. Przerabiałem to u siebie, objawy były bardzo podobne.
Elektronika samochodowa.

dbx1988
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 16 cze 2011, 20:46
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: dbx1988 » 19 cze 2011, 17:49

olej zalany Mobil ATF 320 wymieniony filtr w skrzyni dostępny od dołu sprowadzone vagiem i innymi testerami żadnych błędów w skrzyni objawy są dziwne bo nie zawsze występują i są niezależne od rozgrzania
DBX

s9fan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 30 maja 2011, 17:52
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: s9fan » 20 cze 2011, 18:07

Witam ja mam podobne objawy z tym że wrażenie jest takie że bieg podczas jazdy wskakuje bez problemu po czym po dodaniu gazu tak jakby dopiero zaskakiwał tak jest na każdym biegu albo czasami podczas zmiany biegu obroty rosną na sekundę taki poślizg po czym wchodzi bieg i jest ok auto pod górę stoi jak wryte nie stacza się
kamiś

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 23 cze 2011, 22:21

Po bardzo oględnym opisie usterki trudno ocenić - ale uważam, że przyczyną tego stanu rzeczy może być sprzęgło hydrokinetyczne, szczególnie, że te są mało żywotne jesli chodzi o skrzynie 5hp19.
Najlepiej weź VAGa, wejdź w bloki wartości mierzonych, w grupie bodajże 1 masz obroty silnika i wałka skrzyni, a chyba w 4 stan sprzęgła hydrokinetycznego. Rozpędź się, wrzuć na tipie 4 bieg, sprawdź czy w grupie 4 jest TC-Closed, po czym dodawaj i ujmuj gazu i sprawdzaj w pierwszej grupie, czy obroty wałka i skrzyni rosną i maleją w ten sam sposób. W ten sposób można łatwo sprawdzić sprzęgło, a raczej jego tarczkę cierną.

@ s9fan, sprawdź poziom i ciśnienie oleju w skrzyni oraz stan filtra i czystośc elektrozaworów.
Elektronika samochodowa.

s9fan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 30 maja 2011, 17:52
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: s9fan » 26 cze 2011, 14:03

dzięki sprawdzę i dam znać
kamiś

papajapa
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 27 maja 2011, 09:57
Lokalizacja: tomaszów mazowiecki

Post autor: papajapa » 01 lip 2011, 10:51

k44761 pisze:Po bardzo oględnym opisie usterki trudno ocenić - ale uważam, że przyczyną tego stanu rzeczy może być sprzęgło hydrokinetyczne, szczególnie, że te są mało żywotne jesli chodzi o skrzynie 5hp19.
Najlepiej weź VAGa, wejdź w bloki wartości mierzonych, w grupie bodajże 1 masz obroty silnika i wałka skrzyni, a chyba w 4 stan sprzęgła hydrokinetycznego. Rozpędź się, wrzuć na tipie 4 bieg, sprawdź czy w grupie 4 jest TC-Closed, po czym dodawaj i ujmuj gazu i sprawdzaj w pierwszej grupie, czy obroty wałka i skrzyni rosną i maleją w ten sam sposób. W ten sposób można łatwo sprawdzić sprzęgło, a raczej jego tarczkę cierną.

@ s9fan, sprawdź poziom i ciśnienie oleju w skrzyni oraz stan filtra i czystośc elektrozaworów.
Witam, mam podobny problem.
Temat był poruszany pewnie nie raz, tutaj jest link do jedego z wątków

http://www.a8team.pl/topics14/3174.htm

Chłopak wymienił sprzęgło i wszystko zaczęło działać jak trzeba.

Cytuję przedmówcę dlatego że nie wiedziałem jak upewnić się u siebie bo to niemały wydatek. Nowe to minimum 1500zł, plus wymiana minimum 800zł a kiepsko byłoby to zrobić i żeby okazało się pożniej że to jednak było nie to.

Jeśli ma ktoś do sprzedania jakieś używane sprzęgło w dobry stanie proszę o kontakt.
Opłaca się bardziej kupić A8 bez prawa do rejestracji i wymienić całą skrzynie . Wymiana na nowe sprzęgło to kompletna porażka.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 06 wrz 2011, 09:48

Nowe sprzęgło to koszt w granicach 1800pln plus robocizna. Nie wydaje mi się, żeby to była wygórowana kwota...

BTW nie wymieniaj sprzęgła na używane. Ja zachwalałem używane i skończyło się po 4tys km. Lepiej kup nowe i ciesz się nim 200000km :)
Elektronika samochodowa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl