![]() |
![]() |
[A8 D2 3.3TDI] By Atlas
[A8 D2 3.3TDI] By Atlas
Witam.
Oto nasze A8 (jeśli chodzi o ścisłość to autko ojca ale jak do tej pory więcej km przejechałem ja ;-) )
Rok produkcji - 2000 kwiecień
Pojemność - 3328 cm3 / AKF bi-turbo
Moc - 225 KM / 165kw
Max. moment obrotowy - 480 Nm
0-100km/h - 8,20s
V max. - 242km/h (katalogowo)
Tu postaram się wypisać ile na każdym biegu leci:
Bieg "D":
I - b/d
II - 80 kmh @4000
III - 130 kmh @4000
IV - 190kmh @b/d
V - b/d
Tryb manuala:
I -
II -
III -
IV -
V -
W trybie "N" odcina dopływ przy 4900 obr/min.
Przebieg na chwilę obecną - nieco ponad 263.000km (oryginalny)
A8 jest już u nas prawie rok.
Autko kupiliśmy od dzianego pana który dbał o nie. Serwisował w Aso Audi w Częstochowie. Na bierząco wymieniał co trzeba i nie szczędził kasy, także autko w b. dobrym stanie nabyliśmy.
Śmigamy na oleju Mobil 1 0W40 diesel - co ciekawe wogóle nie bierze. Silnik pracuje idealnie - może niektórym wydawać się głośny ale jego brzmienie bije na głowę V6ki :mrgreen: no i ten miażdżący moment obrotowy ahhh :mrgreen: Syn poprzedniego właściciela miał A8 3.7 sprzed liftu (230KM) stwierdził, że 3.7 jest bez szans ;-)
Skrzynia wymieniana przy ok. 200 tys. km, czasem lekko poszarpuje przy 1200 obr jak delikatnie naciskam na gaz (Edit: przyczyną nie jest skrzynia tylko koło pasowe które przy małych obrotach dostaje wibracji stąd poszarpywanie), ale poza tym śmiga idealnie i wszystko działa - łącznie z biegami w kierownicy, kick-downem etc.
Co do wyposażenia:
Nie jestem pewien ale być może z salonu wyszła z elementami modelu S8 lub wersja USA (i dzięki forum już wiem, że jest to normalna A8 z elementami S8, wersja europejska w 100%) :-D
- Atermiczne podwójne szyby
- 8x Air bag
- Parktronic tył + przód
- Navi Plus + TV (całkiem nowe mapy Polski)
- BOSE system
- Ogrzewana przednia szyba
- Solar dach
- Xenon Plus (niestety nie sprawne samopoziomowanie :-( )
- Zmieniarka 6CD
- Telefon Audi
- Elektryczna tylna roleta
- Tempomat
- Tiptronic z możliwością zmiany w kierownicy
- Elektryczna regulacja przednich foteli + pompowanie + el. reg. zagłówka oraz pasów bezpieczeństwa
- Fotele RECARO
- Pamięć fotela kierowcy x4 + pamięć lusterek
- Ogrzewane fotele przód + tylna kanapa
- Elektryczna regulacja kierownicy w 2 płaszczyznach + pamięć
- Webasto
- Czujnik ciśnienia w oponach
- DVD (zainstalowane indywidualnie)
- Quattro + alu letnie 18' (275/40)+ alu ziomowe 16' (215/65)
- Dziwnie niskie i dość twarde zawieszenie - czyżby z S8?
- Kierownica S8 skórzana
- Servotronic
- Dodatkowe oświetlenie na kierowców którzy myślą że tylko oni jadą po drodze
http://odsiebie.com/pokaz/2945348---95c4.html
- Zapomniałem dodać - autoalarm :mrgreen:
Fotki
http://img34.imageshack.us/gal.php?g=34595511.jpg
Oto nasze A8 (jeśli chodzi o ścisłość to autko ojca ale jak do tej pory więcej km przejechałem ja ;-) )
Rok produkcji - 2000 kwiecień
Pojemność - 3328 cm3 / AKF bi-turbo
Moc - 225 KM / 165kw
Max. moment obrotowy - 480 Nm
0-100km/h - 8,20s
V max. - 242km/h (katalogowo)
Tu postaram się wypisać ile na każdym biegu leci:
Bieg "D":
I - b/d
II - 80 kmh @4000
III - 130 kmh @4000
IV - 190kmh @b/d
V - b/d
Tryb manuala:
I -
II -
III -
IV -
V -
W trybie "N" odcina dopływ przy 4900 obr/min.
Przebieg na chwilę obecną - nieco ponad 263.000km (oryginalny)
A8 jest już u nas prawie rok.
Autko kupiliśmy od dzianego pana który dbał o nie. Serwisował w Aso Audi w Częstochowie. Na bierząco wymieniał co trzeba i nie szczędził kasy, także autko w b. dobrym stanie nabyliśmy.
Śmigamy na oleju Mobil 1 0W40 diesel - co ciekawe wogóle nie bierze. Silnik pracuje idealnie - może niektórym wydawać się głośny ale jego brzmienie bije na głowę V6ki :mrgreen: no i ten miażdżący moment obrotowy ahhh :mrgreen: Syn poprzedniego właściciela miał A8 3.7 sprzed liftu (230KM) stwierdził, że 3.7 jest bez szans ;-)
Skrzynia wymieniana przy ok. 200 tys. km, czasem lekko poszarpuje przy 1200 obr jak delikatnie naciskam na gaz (Edit: przyczyną nie jest skrzynia tylko koło pasowe które przy małych obrotach dostaje wibracji stąd poszarpywanie), ale poza tym śmiga idealnie i wszystko działa - łącznie z biegami w kierownicy, kick-downem etc.
Co do wyposażenia:
Nie jestem pewien ale być może z salonu wyszła z elementami modelu S8 lub wersja USA (i dzięki forum już wiem, że jest to normalna A8 z elementami S8, wersja europejska w 100%) :-D
- Atermiczne podwójne szyby
- 8x Air bag
- Parktronic tył + przód
- Navi Plus + TV (całkiem nowe mapy Polski)
- BOSE system
- Ogrzewana przednia szyba
- Solar dach
- Xenon Plus (niestety nie sprawne samopoziomowanie :-( )
- Zmieniarka 6CD
- Telefon Audi
- Elektryczna tylna roleta
- Tempomat
- Tiptronic z możliwością zmiany w kierownicy
- Elektryczna regulacja przednich foteli + pompowanie + el. reg. zagłówka oraz pasów bezpieczeństwa
- Fotele RECARO
- Pamięć fotela kierowcy x4 + pamięć lusterek
- Ogrzewane fotele przód + tylna kanapa
- Elektryczna regulacja kierownicy w 2 płaszczyznach + pamięć
- Webasto
- Czujnik ciśnienia w oponach
- DVD (zainstalowane indywidualnie)
- Quattro + alu letnie 18' (275/40)+ alu ziomowe 16' (215/65)
- Dziwnie niskie i dość twarde zawieszenie - czyżby z S8?
- Kierownica S8 skórzana
- Servotronic
- Dodatkowe oświetlenie na kierowców którzy myślą że tylko oni jadą po drodze
http://odsiebie.com/pokaz/2945348---95c4.html
- Zapomniałem dodać - autoalarm :mrgreen:
Fotki
http://img34.imageshack.us/gal.php?g=34595511.jpg
Ostatnio zmieniony 07 cze 2009, 12:28 przez ATLAS, łącznie zmieniany 10 razy.
No więc tak...
na razie przez te 9 miesiecy posiadania wymienialiśmy tylko olej, filtr oleju i powietrza...i co do silnika to by było na tyle.
Ostatnio natomiast zaczęło stukać coś z przodu jakby jakiś wentylator o plastik delikatnie chrobotał no i zajrzeliśmy pod maskę i co się okazało koło pasowe wydaje takie dźwięki bo ma minimalne luzy i się tak terlepie. Mechanik stwierdził, że zdałoby się je wymienić bo może się zerwać pasek i narobić ambarasu :->
Także póki co przeprowadzam wywiad środowiskowy nt. ceny i dostepności tegoż elementu 8-) a wkrótce nastapi jego wymiana.
Dodam, że za autko trochę przepłaciliśmy, ale...no właśnie - za poprzedniego właściciela rozrząd był robiony przy 200tys., skrzynia wymieniana przy 220tys. wałki regenerowane etc. a jak wiadomo koszty w razie awarii tego silnika są kosmiczne. Póki co przy stanie licznika 263tys. mamy spokój z rozrządem na jakieś 60tys a więc jakies 2-3 lata.
na razie przez te 9 miesiecy posiadania wymienialiśmy tylko olej, filtr oleju i powietrza...i co do silnika to by było na tyle.
Ostatnio natomiast zaczęło stukać coś z przodu jakby jakiś wentylator o plastik delikatnie chrobotał no i zajrzeliśmy pod maskę i co się okazało koło pasowe wydaje takie dźwięki bo ma minimalne luzy i się tak terlepie. Mechanik stwierdził, że zdałoby się je wymienić bo może się zerwać pasek i narobić ambarasu :->
Także póki co przeprowadzam wywiad środowiskowy nt. ceny i dostepności tegoż elementu 8-) a wkrótce nastapi jego wymiana.
Dodam, że za autko trochę przepłaciliśmy, ale...no właśnie - za poprzedniego właściciela rozrząd był robiony przy 200tys., skrzynia wymieniana przy 220tys. wałki regenerowane etc. a jak wiadomo koszty w razie awarii tego silnika są kosmiczne. Póki co przy stanie licznika 263tys. mamy spokój z rozrządem na jakieś 60tys a więc jakies 2-3 lata.
Witam po długiej przerwie. Przed wyjazdem nasze A8 się nie sprzedało, a teraz padła decyzja, ze jak się znajdzie kupiec to sprzedamy a jak nie to będziemy dalej jeździć więc autko znów stoi na allegromicek001 pisze:witam ile wam ta bestia wyniosla? ;-)
link
http://allegro.pl/item750129259_audi_a8 ... _line.html
Dodam, że w grę wchodzi zamiana ale tylko na A8 D3 lub A6 C6 ewentualnie przekabaciłbym ojca na BMW E60.
Co do kosztów - poza normalnymi wymianami olejów, filtrów i ropki zostały wymienione ze 3 wahacze i stabilizator oraz koło pasowe (1500zł nowe). A jutro jadę zawieźć do mechanika na wymianę kolejnych dwóch wahaczy i jakieś tulejki skrzypią więc to też ma zlokalizować i wymienić.
Ps. Ostatnio jechałem do Łodzi trasa 280km i średnie spalanie na kompie wyszło 7.3l byłem miło zaskoczony :-)
Pozdrawiam
Ja z klimą i grzaniem foteli przednich - ciekawe czy komputer to pokazuje, wie ktoś?Skiner pisze:Jadąc jak emeryt 120km/h bez klimy dało rade zrobić 6,5l/100
EDIT: W sensie czy po przejechaniu np 1000km komp pokazałby np 9.5l (bez klimy) zamiast 10.7l (z klimą)
[ Dodano: 2009-12-28, 09:45 ]
Pora zaktualizować temat... auto z bólem serca (rodziców) sprzedane kilkanaście tygodni temu ;-)
Trwają poszukiwania D3 4.2 PB :diabel: