Witam. Problem mój polega na tym, że we wnętrzu od strony kierowcy nagrzewa się dół konsoli na wysokości dzwigni zmiany biegów (automat) jak i sama chromowana ramka okalająca tą dzwignię. Zachodzę w głowę wraz z mechanikiem i nie bardzo możemy zdiagnozować problem. Zastanawiałem się czy owe nagrzewanie nie idzie od skrzyni biegów lecz mechanik twierdzi, że nie ma możliwości aby ta przekazywała ciepło na ramkę i dzwignie zmiany biegów gdyż jej realne połączenie z ową skrzynią jest tylko w formie elektronicznej.
Proszę o pomoc :oops:
[D2 94 4.2PB/LPG ] Nagrzewanie się konsoli i ramki od dzwi
[D2 94 4.2PB/LPG ] Nagrzewanie się konsoli i ramki od dzwi
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2012, 02:08 przez CYRULIK, łącznie zmieniany 1 raz.
CYRULIK
po obu stronach tunelu środkowego poprowadzone są kanały doprowadzające powietrze do nawiewów obok zapalniczki z tyłu,może któryś spadł lub jest uszkodzony i powietrze, a mechanik coś nie w temacie jest do końca bo połączenie lewarka ze skrzynią poza elektrycznym jest także mechaniczne za pomocą linki ;-)
- assasin1125
- Forum Audi A8
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 paź 2011, 15:47
- Lokalizacja: Ciechanowiec
Dzięki za podpowiedzi, teraz jest już po świętach więc znajdę chwilę czasu by sprawdzić te nawiewy, faktycznie wszystko na to wskazuje, bo nagrzewa się tylko od strony kierowcy druga strona jest ok. Jak zdiagnozuje to napisze co i jak może to kiedyś komuś pomoże w podobnych objawach :-)
Druga rzecz to to, że z kratek od strony kierowcy wali ciepłe powietrze bez znaczenia co ustawie na klimatroniku. Nawet po załaczeniu klimy na maksa tak się dzieje, ale właśnie tylko od strony kierowcy. :?: Może i tutaj ktoś miał podobny problem?
Druga rzecz to to, że z kratek od strony kierowcy wali ciepłe powietrze bez znaczenia co ustawie na klimatroniku. Nawet po załaczeniu klimy na maksa tak się dzieje, ale właśnie tylko od strony kierowcy. :?: Może i tutaj ktoś miał podobny problem?
CYRULIK
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Kolego to wygląda na uszkodzony silniczek klapy nawiewu,nic tam pod konsolą środkową nie cyka?CYRULIK pisze:Druga rzecz to to, że z kratek od strony kierowcy wali ciepłe powietrze bez znaczenia co ustawie na klimatroniku. Nawet po załaczeniu klimy na maksa tak się dzieje, ale właśnie tylko od strony kierowcy. :?: Może i tutaj ktoś miał podobny problem?
Hałasowało niemiłosiernie, ale dmuchało jak należy w związku z tym mechanik "niby" przesmarował po czym hałas ucichł, ale zaczęło dziać się tak jak opisałem wyżej. Robił to pózną jesienią więc nie zauważyłem wcześniej problemu ze względu na konieczność ogrzewania wnętrza samochodu, dopiero teraz...
A czy pod maską na podszybiu (bo o tych klapach chyba mówisz?) jest jeden silniczek odpowiedzialny za ich otwieranie czy może jest ich więcej, bo tak sobie rozkminiam czy mechanik aby jakiegoś po prostu nie odłączył idąc na jakąś totalną łatwiznę?
A czy pod maską na podszybiu (bo o tych klapach chyba mówisz?) jest jeden silniczek odpowiedzialny za ich otwieranie czy może jest ich więcej, bo tak sobie rozkminiam czy mechanik aby jakiegoś po prostu nie odłączył idąc na jakąś totalną łatwiznę?
CYRULIK
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Więc...
Więc tak, problem z nagrzewaniem konsoli przy ramce dzwigni zmiany biegów rozwiązany, faktycznie przewody wentylacyjne (nadmuchowe) czy jak tam to zwał się rozszczelniły, naprawa banalnie prosta się okazała. Dziękuję za podpowiedz :-)
Natomiast pozostał jeszcze problem z nadmuchem ciepłego powietrza ze strefy od strony kierowcy. Sprawdziłem klapy te pod maską przy podszybiu, i faktycznie są tam dwa silniczki tylko czy one są odpowiedzialne za ruch klap reguluących przepływ powietrza(tzn. obieg zaciąganego powietrza z zewnątrz czy też obieg wewnętrzny) czy też z kolei ciepłe -zimne, bo klapy przy podszybiu chodzą jak należy ale poruszają się przy zmianie na wyświetlaczu klimatronika (obieg wewnętrzny-zewnętrzny), a wydaję mi się, że usterki muszę szukać w sterowaniu otwarcia zaworów-klap od nagrzewnicy, że tam się coś spaprało i nie zamyka obiegu ciepłego powietrza, TYLKO GDZIE TO SZUKAĆ? Cała strefa od strony kierowcy łącznie z lewym nadmuchem na pasażera tylnej kanapy dmucha tylko ciepłe powietrze, na dodatek klima przestała mi się załączać tzn. nie daje się wyłączyć tryb eko. Może jest na to jakieś wspólne wytłumaczenie?
Natomiast pozostał jeszcze problem z nadmuchem ciepłego powietrza ze strefy od strony kierowcy. Sprawdziłem klapy te pod maską przy podszybiu, i faktycznie są tam dwa silniczki tylko czy one są odpowiedzialne za ruch klap reguluących przepływ powietrza(tzn. obieg zaciąganego powietrza z zewnątrz czy też obieg wewnętrzny) czy też z kolei ciepłe -zimne, bo klapy przy podszybiu chodzą jak należy ale poruszają się przy zmianie na wyświetlaczu klimatronika (obieg wewnętrzny-zewnętrzny), a wydaję mi się, że usterki muszę szukać w sterowaniu otwarcia zaworów-klap od nagrzewnicy, że tam się coś spaprało i nie zamyka obiegu ciepłego powietrza, TYLKO GDZIE TO SZUKAĆ? Cała strefa od strony kierowcy łącznie z lewym nadmuchem na pasażera tylnej kanapy dmucha tylko ciepłe powietrze, na dodatek klima przestała mi się załączać tzn. nie daje się wyłączyć tryb eko. Może jest na to jakieś wspólne wytłumaczenie?
CYRULIK
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław