części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 95 4.2PB/LPG ] Stukanie podczas jazdy... przegub ?

Areczeq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 05 sie 2012, 21:53
Lokalizacja: Wrocław

[D2 95 4.2PB/LPG ] Stukanie podczas jazdy... przegub ?

Post autor: Areczeq » 05 sie 2012, 22:14

Witam jako nowicjusz

2 tygodnie temu kupilem swoj wymarzony samochodzik, jest troche rzeczy do zrobienie w koncu to nie nowka z salonu. Problem polega na tym, ze po wymianie tarcz hamulcowych oraz klockow a takze prawego przegubu (bardzo terkotal podczas skretu) podczas jazdy slychac stukanie podobne do jazdy na "flaku" z tym, ze wystepuje tylko jak jade prosto lub skrecam w lewo natomiast przy skrecie w prawo jest cisza. Czuc to stukanie delikatnie na kierownicy, samochod po puszczeniu kierownicy jedzie prostu, kola zamienione (przod -tyl) nie ma luzow na lozyskach, samochod na podnosniku nie stuka.
Pytanie do znawcow - gdzie szukac przyczyny ?

Bylem w roznych warsztatch i totalne zalamnie - powiedziano ze: skrzynia do wymiany, stukaja panewki, wal do wymiany, lozyska w kolach, opony niewywazone, tarcze krzywe, klocki hamulcowe do wymiany lub zle zalozone; bardzo duzo tego co warsztat to inne ekspertyza.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2012, 10:49 przez Areczeq, łącznie zmieniany 1 raz.

Buniek4200
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 85
Rejestracja: 03 lis 2011, 08:30
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Buniek4200 » 05 sie 2012, 22:46

Witam. Kolego pukanie morze byc od amortyzatora lub jakes luzy na maglu.

Areczeq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 05 sie 2012, 21:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Areczeq » 05 sie 2012, 23:02

Stukanie zalezne jest od szbkosci jazdy i jest rytmiczne wiec amortyzator odpada, na poczatku myslalem ze to wina nowej tarczy, ale przy skrecie w prawo nie stuka wiec na 100% to nie tarcza, to musi byc cos zwiazane z przeniesieniem napedu, myslalem o przegubie, ale przeguby najczesciej terkocza przy skrecie a nie daja znac o sobie przy jezdzie prosto.
Napisalem poprzednio niedokladnie - stukanie nie wystapilo zaraz po wymianie tarcz lecz po pewnym czasie zaczelo sie nasilac. Na maglownicy i na zawieszeniu nie ma luzow. Moj znajomy mechanik nie wie gdzie szukac przyczyny, posprawdzal co mozna.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 06 sie 2012, 06:28

Zobacz czy któryś klocek nie jest luźny , wciśnij hamulec w czasie jazdy i sprawdź czy przestanie . Może być jeszcze taka opcja że smar w przegubach wewnętrznych lub zew. zrobił się stały i wtedy też może pukać - jak masz możliwość to odsuń osłony i napchaj smaru .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Areczeq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 05 sie 2012, 21:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Areczeq » 06 sie 2012, 08:56

Podczas hamowania dalej puka :-( , przeguby nasmarowane - podczas wymiany przegubu zostaly wymienione oslony z przodu tak na wszelki wypadek.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 06 sie 2012, 09:00

Wewnętrzne przeguby też ?
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Areczeq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 05 sie 2012, 21:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Areczeq » 06 sie 2012, 09:12

Wewnętrzny to ten z "kamieniami" co wchodzi do skrzyni biegów ? - jeżeli tak to też został nasmarowany

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 06 sie 2012, 09:53

Miałem identyczne objawy jak Ty ale w tylnym kole. Odgłos jazdy jakby na flaku, którego częstotliwość zwiększała się wraz z prędkością jazdy. Przy skręcie w prawo odgłos ten ustawał. Obstawiałem przegub, krzywą tarczę lub zapieczony zacisk.

Podjechałem na stację diagnostyczną i stwierdzili, że to... krzyżak na wale napędowym i trzeba wymieniać wał :/

Na szczęście nie uwierzyłem w te bzdury :mrgreen:
Przedwczoraj już mnie to tak denerwowało, że ze znajomym odkręciliśmy koło, zdjęliśmy zacisk hamulca, zaczęliśmy kręcić i szukać przyczyny stukania. Okazało się, że rozsypał mi się ten koszyk w którym znajdowało się łożysko. Nigdy bym nie przypuszczał, że to może być przyczyną takich odgłosów. Co ciekawe, tydzień wcześniej robiłem geometrię i właśnie to koło było grubo poza normą. Prawdopodobnie właśnie rozbieżność było przyczyną tej usterki.

Jestem już po wymianie łożyska - absolutna cisza :)

Może to będzie dla Ciebie jakiś trop.

[ Dodano: 2012-08-06, 09:54 ]
Aha! U mnie na tym kole również wcześniej nie stwierdzono żadnych luzów, luzów na łożysku również.
Kontakt: nick + @wp.pl

Areczeq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 05 sie 2012, 21:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Areczeq » 06 sie 2012, 10:16

8 odkupilem od wujka, ktory ma ten samochod od 5 lat, wczesniej nic nie stukalo dopiero po wymianie tarcz i przegubu zaczelo a wiec mozliwe, ze cos zostalo ruszone i sie rozsypalo.
Dzieki na naprowadzenie, w czwartek jade na warsztat i niech sprawdza.
Z tylu mam do wymiany 2 z 6 tulei metalowo gumowych - czy mozna zastosowac z innego samochodu jakis zamiennik ? pytam bo te niby oryginalne sa dosyc drogie a jak wymieniac to parami.


PS sprawa się wyjaśniła - łożysko siedzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl