Witam jako nowicjusz
2 tygodnie temu kupilem swoj wymarzony samochodzik, jest troche rzeczy do zrobienie w koncu to nie nowka z salonu. Problem polega na tym, ze po wymianie tarcz hamulcowych oraz klockow a takze prawego przegubu (bardzo terkotal podczas skretu) podczas jazdy slychac stukanie podobne do jazdy na "flaku" z tym, ze wystepuje tylko jak jade prosto lub skrecam w lewo natomiast przy skrecie w prawo jest cisza. Czuc to stukanie delikatnie na kierownicy, samochod po puszczeniu kierownicy jedzie prostu, kola zamienione (przod -tyl) nie ma luzow na lozyskach, samochod na podnosniku nie stuka.
Pytanie do znawcow - gdzie szukac przyczyny ?
Bylem w roznych warsztatch i totalne zalamnie - powiedziano ze: skrzynia do wymiany, stukaja panewki, wal do wymiany, lozyska w kolach, opony niewywazone, tarcze krzywe, klocki hamulcowe do wymiany lub zle zalozone; bardzo duzo tego co warsztat to inne ekspertyza.
[D2 95 4.2PB/LPG ] Stukanie podczas jazdy... przegub ?
[D2 95 4.2PB/LPG ] Stukanie podczas jazdy... przegub ?
Ostatnio zmieniony 10 lis 2012, 10:49 przez Areczeq, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 85
- Rejestracja: 03 lis 2011, 08:30
- Lokalizacja: Toruń
Stukanie zalezne jest od szbkosci jazdy i jest rytmiczne wiec amortyzator odpada, na poczatku myslalem ze to wina nowej tarczy, ale przy skrecie w prawo nie stuka wiec na 100% to nie tarcza, to musi byc cos zwiazane z przeniesieniem napedu, myslalem o przegubie, ale przeguby najczesciej terkocza przy skrecie a nie daja znac o sobie przy jezdzie prosto.
Napisalem poprzednio niedokladnie - stukanie nie wystapilo zaraz po wymianie tarcz lecz po pewnym czasie zaczelo sie nasilac. Na maglownicy i na zawieszeniu nie ma luzow. Moj znajomy mechanik nie wie gdzie szukac przyczyny, posprawdzal co mozna.
Napisalem poprzednio niedokladnie - stukanie nie wystapilo zaraz po wymianie tarcz lecz po pewnym czasie zaczelo sie nasilac. Na maglownicy i na zawieszeniu nie ma luzow. Moj znajomy mechanik nie wie gdzie szukac przyczyny, posprawdzal co mozna.
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Zobacz czy któryś klocek nie jest luźny , wciśnij hamulec w czasie jazdy i sprawdź czy przestanie . Może być jeszcze taka opcja że smar w przegubach wewnętrznych lub zew. zrobił się stały i wtedy też może pukać - jak masz możliwość to odsuń osłony i napchaj smaru .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
Miałem identyczne objawy jak Ty ale w tylnym kole. Odgłos jazdy jakby na flaku, którego częstotliwość zwiększała się wraz z prędkością jazdy. Przy skręcie w prawo odgłos ten ustawał. Obstawiałem przegub, krzywą tarczę lub zapieczony zacisk.
Podjechałem na stację diagnostyczną i stwierdzili, że to... krzyżak na wale napędowym i trzeba wymieniać wał
Na szczęście nie uwierzyłem w te bzdury :mrgreen:
Przedwczoraj już mnie to tak denerwowało, że ze znajomym odkręciliśmy koło, zdjęliśmy zacisk hamulca, zaczęliśmy kręcić i szukać przyczyny stukania. Okazało się, że rozsypał mi się ten koszyk w którym znajdowało się łożysko. Nigdy bym nie przypuszczał, że to może być przyczyną takich odgłosów. Co ciekawe, tydzień wcześniej robiłem geometrię i właśnie to koło było grubo poza normą. Prawdopodobnie właśnie rozbieżność było przyczyną tej usterki.
Jestem już po wymianie łożyska - absolutna cisza
Może to będzie dla Ciebie jakiś trop.
[ Dodano: 2012-08-06, 09:54 ]
Aha! U mnie na tym kole również wcześniej nie stwierdzono żadnych luzów, luzów na łożysku również.
Podjechałem na stację diagnostyczną i stwierdzili, że to... krzyżak na wale napędowym i trzeba wymieniać wał
Na szczęście nie uwierzyłem w te bzdury :mrgreen:
Przedwczoraj już mnie to tak denerwowało, że ze znajomym odkręciliśmy koło, zdjęliśmy zacisk hamulca, zaczęliśmy kręcić i szukać przyczyny stukania. Okazało się, że rozsypał mi się ten koszyk w którym znajdowało się łożysko. Nigdy bym nie przypuszczał, że to może być przyczyną takich odgłosów. Co ciekawe, tydzień wcześniej robiłem geometrię i właśnie to koło było grubo poza normą. Prawdopodobnie właśnie rozbieżność było przyczyną tej usterki.
Jestem już po wymianie łożyska - absolutna cisza
Może to będzie dla Ciebie jakiś trop.
[ Dodano: 2012-08-06, 09:54 ]
Aha! U mnie na tym kole również wcześniej nie stwierdzono żadnych luzów, luzów na łożysku również.
Kontakt: nick + @wp.pl
8 odkupilem od wujka, ktory ma ten samochod od 5 lat, wczesniej nic nie stukalo dopiero po wymianie tarcz i przegubu zaczelo a wiec mozliwe, ze cos zostalo ruszone i sie rozsypalo.
Dzieki na naprowadzenie, w czwartek jade na warsztat i niech sprawdza.
Z tylu mam do wymiany 2 z 6 tulei metalowo gumowych - czy mozna zastosowac z innego samochodu jakis zamiennik ? pytam bo te niby oryginalne sa dosyc drogie a jak wymieniac to parami.
PS sprawa się wyjaśniła - łożysko siedzi
Dzieki na naprowadzenie, w czwartek jade na warsztat i niech sprawdza.
Z tylu mam do wymiany 2 z 6 tulei metalowo gumowych - czy mozna zastosowac z innego samochodu jakis zamiennik ? pytam bo te niby oryginalne sa dosyc drogie a jak wymieniac to parami.
PS sprawa się wyjaśniła - łożysko siedzi