[D3 06 4.2TDI ] DPF
[D3 06 4.2TDI ] DPF
Witam!
Ciekawi mnie czy ktos z Was przerabial temat filtra czasteczek stalych?
Od niedawna glownie poruszam sie po miscie, nie robiac zbyt wiele kilometrow.
W piatek wyskoczyl blad filtra czasteczek. W ksiazce serwisowej wyczytalem,ze
filtr przepala sie sam itp. Akurat w weekend mialem do zrobienia trase 350 km w jedna i 350 km w droga strone, wiec w czasie jazdy postaralem sie kilka razy postepowac zgodnie ze wskazowkami znalezionymi w ksiazce serwisowej w celu przepalenia filtra.
Po przyjechaniu na miejsce i ponownym odpaleniu auta blad na chwile zniknal, ale pojawil sie ponownie. Rozmawialem ze swoim mechanikiem. Stwierdzil, ze po ewentualnej wymiania, ktora nie nalezy do tanich, prawdopodobnie problem powroci, gdyz robie zbyt male przebiegi a filtr potrzebuje temperatury. Zaproponowal wyrzucenie filtra z tlumika i przeprogramowanie sterownika.
Co o tym myslicie?
Moze ktos z Was sie w to bawil?
Jakies sugestie?
Pozdro
Ciekawi mnie czy ktos z Was przerabial temat filtra czasteczek stalych?
Od niedawna glownie poruszam sie po miscie, nie robiac zbyt wiele kilometrow.
W piatek wyskoczyl blad filtra czasteczek. W ksiazce serwisowej wyczytalem,ze
filtr przepala sie sam itp. Akurat w weekend mialem do zrobienia trase 350 km w jedna i 350 km w droga strone, wiec w czasie jazdy postaralem sie kilka razy postepowac zgodnie ze wskazowkami znalezionymi w ksiazce serwisowej w celu przepalenia filtra.
Po przyjechaniu na miejsce i ponownym odpaleniu auta blad na chwile zniknal, ale pojawil sie ponownie. Rozmawialem ze swoim mechanikiem. Stwierdzil, ze po ewentualnej wymiania, ktora nie nalezy do tanich, prawdopodobnie problem powroci, gdyz robie zbyt male przebiegi a filtr potrzebuje temperatury. Zaproponowal wyrzucenie filtra z tlumika i przeprogramowanie sterownika.
Co o tym myslicie?
Moze ktos z Was sie w to bawil?
Jakies sugestie?
Pozdro
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2015, 10:55 przez WiZ, łącznie zmieniany 1 raz.
Moim skromnym zdaniem to bardzo dobry pomysł .WiZ pisze:Zaproponowal wyrzucenie filtra z tlumika i przeprogramowanie sterownika.
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Chodź nie mam sam DPF-u ale miałem z tym styczność to radził bym usunąć bo wymiana jest nie tania potrafi sięgnąć nawet 10000zł w niektórych autach to jak ktoś robi mało km po trasie to zapcha go ponownie szybko a po usunięciu znika problem na zawsze tylko mała sugestia aby zrobiła to osoba która dobrze ogarnia elektronikę w Autach
Jestem na etapie przerabiania problemu. Procedura dopalenia można zrobic samemu. Skrzynia w polozeniu S, predkosc ok 60-70 km/h, auto powinno jechac na 3 biegu na obrotach ok 2200. W momencie uruchomienia procedury zostaniesz poinformowany - na wyswietlaczu. U mnie procedura uruchomila sie po ok 8 minutach jazdy.
Druga opcja jest udanie sie do ASO i wykonanie dopalania serwisowego. Pojawiala się też nowa trzecia opcja, czyszczenie jakims specjalnym srodkiem ( nie posiadam jeszcze szczegolowych informacji).
Co do wycinania DPF, rozwazalem ta opcje ale zrezygnowalem. Nie chce, zeby unosila sie za mna czarna chmura w momencie przyspieszania. Zima pewnie nie byloby tragedii ale latem na pewno zaslona dymna gwarantowana.
Sumując, odrzucam opcje wycinki i w niedlugim czasie przeprowadze czyszczenie nowym specyfikiem.
Druga opcja jest udanie sie do ASO i wykonanie dopalania serwisowego. Pojawiala się też nowa trzecia opcja, czyszczenie jakims specjalnym srodkiem ( nie posiadam jeszcze szczegolowych informacji).
Co do wycinania DPF, rozwazalem ta opcje ale zrezygnowalem. Nie chce, zeby unosila sie za mna czarna chmura w momencie przyspieszania. Zima pewnie nie byloby tragedii ale latem na pewno zaslona dymna gwarantowana.
Sumując, odrzucam opcje wycinki i w niedlugim czasie przeprowadze czyszczenie nowym specyfikiem.
kolego ten specyfik pochodzi z firmy TUNAP i osobiście używam go do czyszczenia filtrów w naszym serwisie KIA. ma wysoką skuteczność ale bywają przypadki że i on nie daje rady gdy np. padnie turbo i olej zaleje filtr i pozakleja kanały. Ponadto nie ma sposobu na całkowite wyczyszczenie filtra (poza wymianą) bo zawsze pozostaje masa spalonych popiołów które z czasem zatykają filtr dlatego ważne jest stosowanie oleji nisko popiołowych (C3) co znacznie wydłuża sprawność filtra. Aplikacja takiego środka odbywa się poprzez czujnik temp. lub rurkę różnicy ciśnienia przed filtrem. później uruchamia się procedurę serwisowego dopalania a na koniec wprowadza nastawy podstawowe do sterownika ucząc go filtra i jego parametrów na nowo jak gdyby był fizycznie wymieniony.arczic pisze:Pojawiala się też nowa trzecia opcja, czyszczenie jakims specjalnym srodkiem ( nie posiadam jeszcze szczegolowych informacji).
TUNAP
Pozdrawiam Michał
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Re: [D3 06 4.2TDI] DPF
Tak się jeszcze zastanawiam czy sprawdziłes poziom zabrudzenia-zapełnienia filtrów?WiZ pisze: Po przyjechaniu na miejsce i ponownym odpaleniu auta blad na chwile zniknal, ale pojawil sie ponownie. Rozmawialem ze swoim mechanikiem. Stwierdzil, ze po ewentualnej wymiania, ktora nie nalezy do tanich, prawdopodobnie problem powroci, gdyz robie zbyt male przebiegi a filtr potrzebuje temperatury. Zaproponowal wyrzucenie filtra z tlumika i przeprogramowanie sterownika.
Idąc dalej, z tego co się orientuje to 4,2 tdi nie wychodziły bez dpf wiec przeprogramowanie nie bedzie takie latwe po ewentualnym wyrzuceniu DPFów.
U mnie wysiadl czujnik, filtry w bardzo dobrym stanie.
W jaki sposob moge sprawdzic poziom zabrudzenia?
Z przeprogramowaniem nie bedzie problemu, jesli ktos wie co robi.
Jak doszedles,ze wysiadl czujnik?
Co do dymienia, nie masz racji. Rozmawialem z paroma osobami, ktore twierdza
jesli fura nie jest zajechana i przeprogramowanie jest zrobione poprawnie, nic nie bedzie kopcic. Z reszta juz niebawem sie przekonamy.
Z przeprogramowaniem nie bedzie problemu, jesli ktos wie co robi.
Jak doszedles,ze wysiadl czujnik?
Co do dymienia, nie masz racji. Rozmawialem z paroma osobami, ktore twierdza
jesli fura nie jest zajechana i przeprogramowanie jest zrobione poprawnie, nic nie bedzie kopcic. Z reszta juz niebawem sie przekonamy.
Poziom zabrudzenia jak i czujniki mozna sprawdzic podczas diagnostyki komputerowej.WiZ pisze:W jaki sposob moge sprawdzic poziom zabrudzenia?
Z przeprogramowaniem nie bedzie problemu, jesli ktos wie co robi.
Jak doszedles,ze wysiadl czujnik?
Co do dymienia, nie masz racji. Rozmawialem z paroma osobami, ktore twierdza
jesli fura nie jest zajechana i przeprogramowanie jest zrobione poprawnie, nic nie bedzie kopcic. Z reszta juz niebawem sie przekonamy.
Co do dymienia bez dpf mam takie a nie inne doswiadczenia. Ale jesli Tobie mowia, ze nie bedzie kopcic to ok, tego Ci zycze :-).
Ja bym wycinał, miałem kiedyś taki problem w a6 3.0 TDI, kilka razy w serwisie "zbijali mase" ale po przejechaniu około 1000km problem powracał az wkoncu zaproponowali mi bym w wyciął oczywiscie nie w serwisie, oni tego nie zrobią. Tak więc masz dwa wyjścia jeśli nie chcesz co chwilke na serwis jechać. Albo wycinka albo nowy filtr DPF. Tego drugiego koszty są ogromne. Pozdrawiam