[D2 95 4.2PB ] Niepłynna praca wskazówek
[D2 95 4.2PB ] Niepłynna praca wskazówek
Czołem,
Mam taki problem, wskazówka obrotomierza jak i prędkościomierza pracuje niepłynnie.
Tzn. skaczą, nie opadają do końca itp.
Np. prędkość spada systematycznie a wskazówka prędkościomierza wykonuje skoki po 10-15 kilometrów. Nieraz kilka sekund po zatrzymaniu dopiero spada na zero.
Podobnie z obrotomierzem, zawiesza się np. na 1100 obrotów i dopiero uderzenie ręką w górę deski sprowadza ją na właściwą wartość czyli ok 800 obr./min.
Widać to na tym filmiku:
co może być tego przyczyną?
Mam taki problem, wskazówka obrotomierza jak i prędkościomierza pracuje niepłynnie.
Tzn. skaczą, nie opadają do końca itp.
Np. prędkość spada systematycznie a wskazówka prędkościomierza wykonuje skoki po 10-15 kilometrów. Nieraz kilka sekund po zatrzymaniu dopiero spada na zero.
Podobnie z obrotomierzem, zawiesza się np. na 1100 obrotów i dopiero uderzenie ręką w górę deski sprowadza ją na właściwą wartość czyli ok 800 obr./min.
Widać to na tym filmiku:
co może być tego przyczyną?
Ostatnio zmieniony 21 lis 2015, 22:31 przez Mc_Abra, łącznie zmieniany 1 raz.
[you] when was the last time you just went for a drive?
Właśnie licznik sobie wymieniłem bo mi się FIS rozlał.
W starym chodziło jak ta lala a w tym co wymieniłem tak się właśnie blokują
Czyli w sumie są dwie sugestie:
- zdjąć wskazówki i spróbować zamontować raz jeszcze. Tutaj mam pytanie: co z kalibracją po takiej czynności?
- przełożyć silniczki ze starych, tak? Miałem do czynienia z lutownicą, ktoś to już kiedyś robił? Są jakieś "knify"?
W starym chodziło jak ta lala a w tym co wymieniłem tak się właśnie blokują
Czyli w sumie są dwie sugestie:
- zdjąć wskazówki i spróbować zamontować raz jeszcze. Tutaj mam pytanie: co z kalibracją po takiej czynności?
- przełożyć silniczki ze starych, tak? Miałem do czynienia z lutownicą, ktoś to już kiedyś robił? Są jakieś "knify"?
[you] when was the last time you just went for a drive?
Z kalibracją jest tak ustawiasz mniej wiecej wskazówki tak samo jak wczesniej. Pozniej sprawdzasz po podlaczeniu licznika do auta i wchodzisz w licznik i sprawdzasz sobie poszczegolne elementy, tam wskazówki się ustawiają na 100km/h oraz 3 tys obr. Jak sie nie ustawia to korygujesz (po przejsciu całej procedury z wyłączonym zapłonem)
Ja po prostu nie zakladam przedniej szybki i sprawdzam. Ewentualnie koryguje a pozniej odpiam i skladam.
Co do silniczków to ja tergo nie robiłem ale z tego co sie przygladałem płycie (sam rozbierałem swoj licznik bo wymieniałem fis) to silniczki są przylutowane na 4 punkty lutownicze nic więcej. Jak poczekasz to wynajde jutro swoj stary licznik i porobie zdjecia plyty i wszystkiego
Ja po prostu nie zakladam przedniej szybki i sprawdzam. Ewentualnie koryguje a pozniej odpiam i skladam.
Co do silniczków to ja tergo nie robiłem ale z tego co sie przygladałem płycie (sam rozbierałem swoj licznik bo wymieniałem fis) to silniczki są przylutowane na 4 punkty lutownicze nic więcej. Jak poczekasz to wynajde jutro swoj stary licznik i porobie zdjecia plyty i wszystkiego
Dzięki uszek,
Z kalibracją ogarnę,
Czyli te skaczące wskazówki to na pewno silniczki?
Nie ma innej opcji tylko je przelutować?
Może coś od podpięcia zależeć? Jakaś wtyczka niedociśnięta itp.?
Co do zdjęć to spoko i tak rano wyjeżdżam do Wiednia na tydz, także na pewno wcześniej niż za tydz się za to nie wezmę
Z kalibracją ogarnę,
Czyli te skaczące wskazówki to na pewno silniczki?
Nie ma innej opcji tylko je przelutować?
Może coś od podpięcia zależeć? Jakaś wtyczka niedociśnięta itp.?
Co do zdjęć to spoko i tak rano wyjeżdżam do Wiednia na tydz, także na pewno wcześniej niż za tydz się za to nie wezmę
[you] when was the last time you just went for a drive?
Ja bym zaczął od tego. Możliwe, że ktoś je rozbierał, nie wiadomo do jakich celów i źle nabił wskazówki.Mc_Abra pisze: - zdjąć wskazówki i spróbować zamontować raz jeszcze. Tutaj mam pytanie: co z kalibracją po takiej czynności?
Mógł albo za bardzo wcisnąć ją lub skrzywić oś i teraz wskazówka obciera o obudowę.
ernesto, to by musiał źle nabić obie, od prędkościomierza też.
Opcja np, z za słabo wpiętą wtyczką itp. rozumiem upadła?
Co do rozbierania tych zegarów co mam, może coś w tym być. W swoich miałem ładne równomierne podświetlenie wskazówek i licznika, a tutaj widać wyraźnie, szczególnie w dzień, że wskazówki od paliwa i temperatury wyraźniej świecą na czerwono.
Ktoś chyba przy tym grzebał.
I jeszcze jedno pytanie: łatwiej przelutować silniczki wskazówek, czy np. FIS i wyświetlacz zegarka ( te miałem rozlane w starym liczniku).
Opcja np, z za słabo wpiętą wtyczką itp. rozumiem upadła?
Co do rozbierania tych zegarów co mam, może coś w tym być. W swoich miałem ładne równomierne podświetlenie wskazówek i licznika, a tutaj widać wyraźnie, szczególnie w dzień, że wskazówki od paliwa i temperatury wyraźniej świecą na czerwono.
Ktoś chyba przy tym grzebał.
I jeszcze jedno pytanie: łatwiej przelutować silniczki wskazówek, czy np. FIS i wyświetlacz zegarka ( te miałem rozlane w starym liczniku).
[you] when was the last time you just went for a drive?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 35
- Rejestracja: 28 lip 2014, 18:27
- Lokalizacja: Zielona Góra
Silniczki w tych licznikach padają bardzo rzadko, więc pewnie jak koledzy wspominali ktoś za mocno je docisnął do tarczy. Zaznacz sobie położenie wskazówek i kręcąc przeciwnie do ruchu wskazówek zegara jednocześnie ciągnij do siebie, muszą być oddalone od tarczy o około 1mm i sprawdź. Wskazówki świecą jaśniej, bo pewnie ktoś wymieniał diody (dość często padają). Jeśli uniesienie wskazówek nie pomoże wymień silniczki (łatwiej niż Fis i zegarek bo one są na taśmie przylutowane do płyty nie na gumkach). Jak potrzebujesz jakiś informacji to pytaj, naprawiam codziennie liczniki więc mogę pomóc (podpowiedzieć co i jak) Pozdrawiam