części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 95 3.7PB/LPG ] Jakie łożyska i szczotki do alternatora

DobraRobota
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 07 lip 2009, 23:13
Lokalizacja: Koszalin/Wrocław

[D2 95 3.7PB/LPG ] Jakie łożyska i szczotki do alternatora

Post autor: DobraRobota » 08 lip 2010, 11:04

Witam wszystkich po raz kolejny ;)

Po wymianie rozrządu i wieloklina z racji bardziej napiętych pasków zaczęło mi huczeć łożysko alternatora. Wiem, że nie jest to nic specjalnie skomplikowanego, więc chciałbym się tego podjąć sam. W związku ze związkiem mam kilka pytań: Jakie kupić łożyska i ile ich tam siedzi? Jakie szczotki do tego idą? Jak się luzuje pasek wieloklinowy? Czy muszę ściągać pas przedni czy zrobię to z kanału?

Audi A8, 3.7 V8, 1995 r.

Dzięki wielkie z góry i pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 30 mar 2013, 00:41 przez DobraRobota, łącznie zmieniany 1 raz.
To nie my stworzyliśmy V8 - To V8 stworzylo nas.

tomekzabrze
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 352
Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: tomekzabrze » 08 lip 2010, 12:03

a to alternator masz na rozzradzie? no chyab ze wymieniales pasek wieloklinowy ale tez nie powininie byc naciagniety bo te paski sie nie rozciagaja... wiec nawet po wymianiane na nowy nie powinno byc mocniej naciagniete a co do łozyska to najlepiej wziassc numer z alternatora isc do sklepu tam ci po tym numerze doobiora lozyska

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 08 lip 2010, 19:12

Jesteś pewien że to co wyje to nie jest łożysko visco? Lepiej sprawdź żebyś się nie narobił na darmo.
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

DobraRobota
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 07 lip 2009, 23:13
Lokalizacja: Koszalin/Wrocław

Post autor: DobraRobota » 16 lip 2010, 15:18

Pewny nie jestem, ale jak sprawdzić łożysko visco?
To nie my stworzyliśmy V8 - To V8 stworzylo nas.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 16 lip 2010, 20:57

Najprościej to zdjąć pasek wieloklinowy i spróbuj pokręcić alternatorem , visco , pompą wspomagania.
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

DobraRobota
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 07 lip 2009, 23:13
Lokalizacja: Koszalin/Wrocław

Post autor: DobraRobota » 20 lip 2010, 12:51

No wlasnie. Obejrzalem wszystko dokladnie i chyba nie ma wyjścia, ale jeszcze zapytam. Czy pozostaje mi tylko ściągnięcie pasa przedniego z chłodnicami, żeby się dostać do napinacza i rolek, czy jest to jakoś inaczej zrobione? Strasznie tam ciasno. A okazuje się w ogole, że to łożysko na wspomie huczy tak strasznie i te będę wymieniał. Robił już to może ktoś?
To nie my stworzyliśmy V8 - To V8 stworzylo nas.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 20 lip 2010, 13:32

Nie trzeba ściągać przedniego pasa . odkręć visco , osłonę wiatraka z chłodnicy też trzeba odpiąć i jak masz zgrabne ręce to dasz radę .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

DobraRobota
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 07 lip 2009, 23:13
Lokalizacja: Koszalin/Wrocław

Post autor: DobraRobota » 20 lip 2010, 14:27

tylko boje sie wlasnie o ten wąż od chłodnicy, bo napinacz to jest ta rolka pod visco zaraz?
To nie my stworzyliśmy V8 - To V8 stworzylo nas.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 20 lip 2010, 19:48

Jak zdejmiesz Visco i osłonę to naprawdę jest sporo miejsca , odkręć u góry amortyzator napinacza naciśnij na napinacz i pasek bez problemu zejdzie . Tylko pamiętaj że nakrętka od visco ma lewy gwint .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

DobraRobota
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 07 lip 2009, 23:13
Lokalizacja: Koszalin/Wrocław

Post autor: DobraRobota » 21 lip 2010, 12:43

Aham, dzieki za bardzo pomocne zdjęcie :) A później nie bede miał problemu wkręceniem tej śruby na miejsce? Bo przecież teraz jest pasek napięty i jak popuszcze te śrube, to później moge mieć kłopot ze złożeniem ustrojstwa. Czy może napina sie to w inny sposób przy składaniu?

[ Dodano: 2010-10-12, 09:39 ]
Tak a propos tematu jeszcze, bo może się to komuś przyda:

Szczotki alternatora to BX 213 6x4x17,5 BOSCH KPL/2SZT
cena netto: 5,44PLN
cena brutto: 6,64PLN

łożysko:
6203 2RSC 17x40x12 BOSCH
cena netto: 9,63PLN
cena brutto: 11,75PLN

linki:
http://motohurt.info/sklep/product_info ... s_id=59197
http://motohurt.info/sklep/product_info ... _id=101426


Pozdrawiam!
To nie my stworzyliśmy V8 - To V8 stworzylo nas.

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 06 wrz 2011, 14:45

Panowie muszę wymienić regulator napięcia, w związku z czym czeka mnie demontaż alternatora, i mam pytanko jak wyżej, po odpięciu napinacza, nie będzie później problemów z jego ponownym zamontowaniem?? Czy nie powinno sie go jakoś zblokować??

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 07 wrz 2011, 09:39

Napinacz luzujesz (kluczem) i możesz założyć zabezpieczenie, ale nie koniecznie. Przy montażu naciągniesz kluczem napinacz, założysz pasek, i wszystko...

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 07 wrz 2011, 17:28

Tak tylko widze że ty masz silnik 2.8 i tam jest inny napinacz z tego co się orientuję, bo wymieniałem u kolegi w 2,8 ale A6 C4 a to te same silniki chyba

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 30 mar 2014, 18:32

Witam troszkę odświeżę , zdemontowałem dwa łożyska na alternatorze bo strasznie głośne były , szczotki na regulatorze również do wymiany . A pytanie dotyczy o tzw. stojan czyli miejsce styku osi alternatora ze szczotkami. Czy jest on wymienny ? ponieważ szczotki już porobiły w nim wżery na ok 1,5mm

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 30 mar 2014, 19:08

To jest komutator, jest wymienny, robią to niektóre zakłady bo to nie taka prosta sprawa wziąć te blaszki odgiąc i nie pourywać uzwojeń. Pokaz zdjecie jak to wyglada, może wystarczy to przetoczyć i poprawić przerwy na komutatorze

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl