Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 ALL ] Sterownik AIRBAG.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

[D3 ALL ] Sterownik AIRBAG.

Post autor: pebo » 11 mar 2014, 21:15

W VAG sterownik zgłasza się jako 4E0910655A, natomiast według ETKA jest to 4E0959655G. Czy dobrze rozumiem, że jest to tożsame oznaczenie?
Dla przykładu link do aukcji: http://allegro.pl/sensor-modul-sterowni ... 61550.html
Jak dobrać prawidłowy? Z tego co gdzieś czytałem to trzeba zwracać uwagę na jeszcze jakiś numer (czy ten w owalu w prawym górnym rogu - tu 085?)? Czy to jest jakiś kod SW?
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 05 kwie 2014, 21:47

Aktualizacja tematu. Auto już po zabiegu. Sterownik o numerach 4E0 959 655 G, SW 4E0 910 655. Sterownik znajduje się w centralnym miejscu auta, w środku ciężkości, na przecięciu geometrycznych osi wahań: wzdłużnych i poprzecznych. Fizycznie siedzi toto pod tunelem środkowym pod kanałami nawiewów na tylną kanapę. Z tego względu trzeba było rozłożyć półkę pod kierownicą oraz schowek aby dostać się do śrub mocujących tunel środkowy. Oczywiście leciał demontaż popielniczki, panelu MMI, podłokietników i nawiewów z tyłu. Przełącznika zakresów zmiany biegów rozkładać nie trzeba, aczkolwiek trzeba nieco go podnieść aby cofnąć tunel środkowy. Po zdjęciu części nawiewów pod elegancką matą ukazuje się sterownik poduszek. Przed samym demontażem sterownika włączamy zapłon i odłączamy akumulator - i tak pozostaje do czasu założenia modułu. I z powrotem całość do kupy. Po złożeniu i podpięciu akumulatora wyłączamy zapłon i włączamy ponownie, tym razem z interfejsem diagnostycznym. Oczywiście błędów kupa, ale po zakodowaniu sterownika wszystkie bolączki znikają. Wygląda to tak:
Adressword : 15
Nazwa :Poduszka bezpieczenstwa
Numer VAG :4E0910655
Opis ster. :Airbag 8.4E+ H10
Wersja SW :0940
Kodowanie :0530707
Komunikacja :TP2.0, CANT=300 CANE=768
Zabieg wykonany z powodzeniem. Wolę nie sprawdzać, czy poduszki działają :) Pozdrawiam.
Bądź dobry jak chleb.

Rapik
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 356
Rejestracja: 02 kwie 2010, 21:48
Lokalizacja: G-dz

Post autor: Rapik » 05 kwie 2014, 23:03

Pebo - z ciekawości, czemu ma służyć włączanie zapłonu przed odpięciem akumulatora?

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 05 kwie 2014, 23:05

Rapik pisze:Pebo - z ciekawości, czemu ma służyć włączanie zapłonu przed odpięciem akumulatora?
Takie jest zalecenie serwisowe przy wymianie poduszek i komputerów sterujących w A8 D3. Może tak być, aby nie krążyły ładunki w instalacji, ale też może być i po to, aby jak założysz komputer to nie wywaliło poduch. W każdym razie jeśli coś robisz z AIRBAGiem to najpierw włączasz zapłon a następnie odłączasz akumulator.
Bądź dobry jak chleb.

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 06 sty 2015, 19:25

pebo śmiało mogę zamawiać do swojej D3 też taki sterownik o numerach 4E0 959 655 G? ,będzie pasować ? - mam również problem ze sterownikiem.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 07 sty 2015, 19:06

jordan233 pisze:pebo śmiało mogę zamawiać do swojej D3 też taki sterownik o numerach 4E0 959 655 G? ,będzie pasować ? - mam również problem ze sterownikiem.
A jaki sterownik miałeś poprzednio? Sprawdź w ETKA, bo powinien być identyczny (litery w oznaczeniu też są ważne).
Bądź dobry jak chleb.

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 07 sty 2015, 19:21

nie wiem,nie rozbieralem jeszcze,chciałbym zamówić sterownik wcześniej,po VIN-ie da się sprawdzić jaki sterownik jest potrzebny? przez vcsd można sprawdzić jaki jest numer tego sterownika?

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 07 sty 2015, 22:18

Sterownik da się sprawdzić po podłączeniu do auta (chyba że całkiem padł i się nie komunikuje) albo po numerze VIN.
Bądź dobry jak chleb.

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 08 sty 2015, 19:04

pebo pisze:Sterownik da się sprawdzić po podłączeniu do auta (chyba że całkiem padł i się nie komunikuje) albo po numerze VIN.
Kolega mi sprawdził po VIN-ie i jest taki sam jak ty posiadasz 4E0 959 655 G,więc takiego będę szukać....

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 11 sty 2015, 21:20

jordan233 pisze:
pebo pisze:Sterownik da się sprawdzić po podłączeniu do auta (chyba że całkiem padł i się nie komunikuje) albo po numerze VIN.
Kolega mi sprawdził po VIN-ie i jest taki sam jak ty posiadasz 4E0 959 655 G,więc takiego będę szukać....
To spoko. Schematy to rozłożenia tapicerki masz? Jakby co, to pisz na pebo@wp.pl to Ci prześlę wydruki z ELSA, bo jest z tym trochę zabawy.
Bądź dobry jak chleb.

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 11 sty 2015, 21:36

pebo pisze:
jordan233 pisze:
pebo pisze:Sterownik da się sprawdzić po podłączeniu do auta (chyba że całkiem padł i się nie komunikuje) albo po numerze VIN.
Kolega mi sprawdził po VIN-ie i jest taki sam jak ty posiadasz 4E0 959 655 G,więc takiego będę szukać....
To spoko. Schematy to rozłożenia tapicerki masz? Jakby co, to pisz na pebo@wp.pl to Ci prześlę wydruki z ELSA, bo jest z tym trochę zabawy.
Tak ,dostałem wcześniej od ciebie schematy ale nie wiem czy się za to sam wezmę :)

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 12 sty 2015, 20:39

Przyda się kilka dni wolnego (na spokojnie 2) lub jeden cały wolny i odpowiednie klucze. Jednak trzeba to składać i rozkładać ostrożnie aby niczego nie zapomnieć, bo ponowne rozkręcanie, kiedy się zapomni jakiejś śrubki lub elementu irytuje najbardziej.
Bądź dobry jak chleb.

Rapik
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 356
Rejestracja: 02 kwie 2010, 21:48
Lokalizacja: G-dz

Post autor: Rapik » 06 kwie 2018, 17:15

Pozwolę sobie odświeżyć.
Sterownik Airbag o numerze 4E0 959 655H - stary niestety zgłaszał stały błąd 'zwarcia do plusa jednego z czujników'.
Stwierdzono uszkodzenie sterownika. Zakupiłem inny o tym samym numerze, kodowanie przepisane, błędu zwarcia brak, ale za to 02095 - Component Protect Active
Czy ktoś wie który scalak odpowiedzialny jest za CP w tym sterowniku?

Obrazek

Obrazek

shaqal
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 594
Rejestracja: 13 kwie 2012, 14:55
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk

Post autor: shaqal » 10 kwie 2018, 19:11

Rapik pisze:Pozwolę sobie odświeżyć.
Sterownik Airbag o numerze 4E0 959 655H - stary niestety zgłaszał stały błąd 'zwarcia do plusa jednego z czujników'.
Stwierdzono uszkodzenie sterownika. Zakupiłem inny o tym samym numerze, kodowanie przepisane, błędu zwarcia brak, ale za to 02095 - Component Protect Active
Czy ktoś wie który scalak odpowiedzialny jest za CP w tym sterowniku?

Obrazek

Obrazek

Moge zrobić CP w tym sterowniku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl