Witam, borykam sie z problemem słabego a w zasadzie braku ładowania.
Alternator wymieniony na taki ze sprawnego auta, moduł zarzadzania energia wymieniony, moduł akumulatora wymieniony, połaczenia przewodu plusowego sprawdzone czyste i nic sie nie grzeje, dołozony dodatkowy przewód masowy z silnika na karoserie.
Cały czas mam bład "Złacze alternatora Brak sygnału/komunikacji" i ładowanie miedzy 13,2 a 13,9 (rożnie to bywa czasami ładuje a czasami nie ale z przewaga na nie).
Pytanie gdzie jeszcze szukac przyczyny?
Gdzie biegnie przewod sterujacy alternatorem "tzw wzbudzeniowy"? (przypuszczam ze z nim jest problem) Do ktorego sterownika on dochodzi i ktory pin?
![]() |
![]() |
![]() |
[D3 06 4.2TDI ] ładowanie, wzbudzenie alternatora
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3528
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
13,2 - 13,9 to moze być całkowicie przyzwoite ładowanie (jakieś jest na pewno
bo napięcie jest powyżej nomimalnego akku)
zaopatrz się w miernik cęgowy albo odczytaj z bloków pomiarowych jaki jest "prąd" ładowania
połączenie sterownika zarządzania energią z alternatorem to:
sterownik pin 8 (czarno/zółty) -> niebieski (D+, czarna wtyczka 2pinowa, pin 1) na alternatorze
pamiętaj że jak sterownik będzie uważał że akku jest rozładowane to będzie tak działał
niezależnie od stanu naładowania, kłania się lektura odpowiednich SSp i forum
bo napięcie jest powyżej nomimalnego akku)
zaopatrz się w miernik cęgowy albo odczytaj z bloków pomiarowych jaki jest "prąd" ładowania
połączenie sterownika zarządzania energią z alternatorem to:
sterownik pin 8 (czarno/zółty) -> niebieski (D+, czarna wtyczka 2pinowa, pin 1) na alternatorze
pamiętaj że jak sterownik będzie uważał że akku jest rozładowane to będzie tak działał
niezależnie od stanu naładowania, kłania się lektura odpowiednich SSp i forum
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020