[D2 94 4.2PB/LPG ] Drżenie samochodu i błąd cylindra
[D2 94 4.2PB/LPG ] Drżenie samochodu i błąd cylindra
Witam,
Otóż mam błąd cylindra 4 oraz inne błędy
16688 P0304 Cylinder #4 – wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie
16684 P0300 Wykryto przerwę zapłonu – jakikolwiek cylinder B
01183 Lampka ostrzegawcza konwertera katalitycznego – K72
16538 P0154 O2 obwód czujnika – nie wykryto aktywności (bank 2 czujnik 1)v A
Chciałbym się Was zapytać jak i co zrobić z tym fantem ? Słyszałem o jakimś module jak się za to zabrać prosiłbym o jakieś bardziej szczegółowe rozwiązanie
Pozdrawiam
DODANO:
po zamianie modułów wtyczkami pokazuje cylinder 3 czyli kupuje jeden moduł zapłonowy i jest spoko ?
DODANO:
aha i jak rozpoznać który moduł jest zepsuty i czy te oba moduły są takie same ? tz wystarczy że spisze kod z jednego z modułów znajde na allegro i zakupie tak ? pytam bo nie moge rozkręcić tego 2 modułu co jest od spodu - nie widze nr modułu..
Otóż mam błąd cylindra 4 oraz inne błędy
16688 P0304 Cylinder #4 – wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie
16684 P0300 Wykryto przerwę zapłonu – jakikolwiek cylinder B
01183 Lampka ostrzegawcza konwertera katalitycznego – K72
16538 P0154 O2 obwód czujnika – nie wykryto aktywności (bank 2 czujnik 1)v A
Chciałbym się Was zapytać jak i co zrobić z tym fantem ? Słyszałem o jakimś module jak się za to zabrać prosiłbym o jakieś bardziej szczegółowe rozwiązanie
Pozdrawiam
DODANO:
po zamianie modułów wtyczkami pokazuje cylinder 3 czyli kupuje jeden moduł zapłonowy i jest spoko ?
DODANO:
aha i jak rozpoznać który moduł jest zepsuty i czy te oba moduły są takie same ? tz wystarczy że spisze kod z jednego z modułów znajde na allegro i zakupie tak ? pytam bo nie moge rozkręcić tego 2 modułu co jest od spodu - nie widze nr modułu..
Ostatnio zmieniony 31 maja 2014, 19:35 przez Chowix, łącznie zmieniany 2 razy.
Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2
-
- Forum Audi A8
- Posty: 26
- Rejestracja: 13 maja 2014, 16:46
- Lokalizacja: lublin
Pasta termoprzewodząca powinna być.
Tak jak pepi pisze, nic dziwnego, ze później szybko moduły padają.
Styk miedzy modułem a blachą nie jest OK. Często zostaje tam mała szczelina.
Powoduje to powstanie poduszki powietrznej i braku przewodności cieplnej.
Moduł się grzeje, mocniej niż powinien i wcześniej pada.
Jeżeli pada nam moduł w trasie i chcemy go wymienić to zamiast pasty termoprzewodzącej
użyć smaru miedzianego. Dosyć dobrze przewodzi ciepło, awaryjnie wystarczy.
Tak jak pepi pisze, nic dziwnego, ze później szybko moduły padają.
Styk miedzy modułem a blachą nie jest OK. Często zostaje tam mała szczelina.
Powoduje to powstanie poduszki powietrznej i braku przewodności cieplnej.
Moduł się grzeje, mocniej niż powinien i wcześniej pada.
Jeżeli pada nam moduł w trasie i chcemy go wymienić to zamiast pasty termoprzewodzącej
użyć smaru miedzianego. Dosyć dobrze przewodzi ciepło, awaryjnie wystarczy.
Witam mam podobne objawy plus zwiększone spalanie. A błędy na Vagu takie:
VCDS-Lite Version: Release 1.0
Sunday, 01 June 2014, 18:59:11:0
Control Module Part Number: 4D0 907 557 J
Component and/or Version: 4,2L V8/4V MOTR AT D01
Software Coding: 04263
Work Shop Code: WSC 00000
15 Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
01088 - Mixture Control Adaptation 2
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
16505 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal
P0121 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16690 - Cylinder 6: Misfire Detected
P0306 - 35-10 - - - Intermittent
16689 - Cylinder 5: Misfire Detected
P0305 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent
16692 - Cylinder 8: Misfire Detected
P0308 - 35-10 - - - Intermittent
16691 - Cylinder 7: Misfire Detected
P0307 - 35-10 - - - Intermittent
17740 - Knock-Control: Cylinder 8: Regulation Limit Exceeded
P1332 - 35-10 - - - Intermittent
01088 - Mixture Control Adaptation 2
13-10 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached - Intermittent
czy ktoś może coś więcej na ten temat powiedzieć?
VCDS-Lite Version: Release 1.0
Sunday, 01 June 2014, 18:59:11:0
Control Module Part Number: 4D0 907 557 J
Component and/or Version: 4,2L V8/4V MOTR AT D01
Software Coding: 04263
Work Shop Code: WSC 00000
15 Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
01088 - Mixture Control Adaptation 2
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
16505 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal
P0121 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16690 - Cylinder 6: Misfire Detected
P0306 - 35-10 - - - Intermittent
16689 - Cylinder 5: Misfire Detected
P0305 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent
16692 - Cylinder 8: Misfire Detected
P0308 - 35-10 - - - Intermittent
16691 - Cylinder 7: Misfire Detected
P0307 - 35-10 - - - Intermittent
17740 - Knock-Control: Cylinder 8: Regulation Limit Exceeded
P1332 - 35-10 - - - Intermittent
01088 - Mixture Control Adaptation 2
13-10 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached - Intermittent
czy ktoś może coś więcej na ten temat powiedzieć?
Fermon, to co u Ciebie widnieje to jakaś masakra związana ze złym zasilaniem (na 70%).
Jakie masz napięcie na aku jak pracuje silnik? Wziąć miernik i zmierzyć.
Później zobaczyć co się dzieje z ładowaniem na 2 tyś i 4 tyś obr.
Jeżeli małe napięcia to aku do bani, już do wymiany, jeżeli aku sprawny to altek do sprawdzernia (w pierwszej kolejności).
Napięcie powinno mieścić się w okolicach 13,9 V (włączona dmuchawa i światła).
Jeżeli będzie trochę mniej to już objawy "zatoru" w przewodach. Do czyszczenia styki.
Jak dużo mniej to niestyki i (lub) altek.
Dopiero później można skasowac błędy i zobaczyć które wrócą.
Jakie masz napięcie na aku jak pracuje silnik? Wziąć miernik i zmierzyć.
Później zobaczyć co się dzieje z ładowaniem na 2 tyś i 4 tyś obr.
Jeżeli małe napięcia to aku do bani, już do wymiany, jeżeli aku sprawny to altek do sprawdzernia (w pierwszej kolejności).
Napięcie powinno mieścić się w okolicach 13,9 V (włączona dmuchawa i światła).
Jeżeli będzie trochę mniej to już objawy "zatoru" w przewodach. Do czyszczenia styki.
Jak dużo mniej to niestyki i (lub) altek.
Dopiero później można skasowac błędy i zobaczyć które wrócą.
12.3 V - stanowczo za mało
wyciągnąć altka, regulator do wymiany prawdopodobnie, chodzi o szczotki.
Zanim zaczniesz demontaż to sprawdzić ile V wychodzi z altka (śruba z tyłu altka).
Jak będzie koło 14V to znaczy, że do czyszczenia styki pod prawą podłużnicą.
Zresztą na pewno tam jest do kitu (jak nie było robione) i wyczyścić dobrze.
Jak to nie pomoże to naprawa lub wymiana na inny.
Jak nie będzie dobrego zasilania to nigdy nie będzie OK z autkiem.
wyciągnąć altka, regulator do wymiany prawdopodobnie, chodzi o szczotki.
Zanim zaczniesz demontaż to sprawdzić ile V wychodzi z altka (śruba z tyłu altka).
Jak będzie koło 14V to znaczy, że do czyszczenia styki pod prawą podłużnicą.
Zresztą na pewno tam jest do kitu (jak nie było robione) i wyczyścić dobrze.
Jak to nie pomoże to naprawa lub wymiana na inny.
Jak nie będzie dobrego zasilania to nigdy nie będzie OK z autkiem.