części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 97 4.2PB/LPG ] Kodowanie sterownikow silnika

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

[D2 97 4.2PB/LPG ] Kodowanie sterownikow silnika

Post autor: Bugalon » 23 sty 2016, 14:58

Mam problem z przekodowaniem sterownika od ABZ i potrzebuje pomocy.

Mam teraz silnik AKG i przezbrajam go na ABZ bo mnie cholera bierze z tym milionem rurek. Kupiłem kompletny sterownik od ABZ ze skrzynia 5hp24 (bo taka mam). Podmieniłem ster i zestawiłem dzisiaj immo. Silnik odpalil, mozna jezdzić. Skrzynia zmienia biegi ladnie. Mam jednak problem z ABSem bo pomimo tego ze auto mogę uruchomić i normalnie jezdzic to sterownik z ABZ-ta pluje mi błędem niepoprawnego kodowania.

Obecne kodowanie sterownika AKG 05373
Obecne kodowanie sterownika ABZ 04273

Kazda próba przekodowania sterownika ABZ kończy sie fiaskiem. Wpisanie w kodowaniu sterownika ABZ liczby 05373 (czyli tego co mam w sterze z AKG) powoduje natychmiastowe przywrócenie kodu 04273 który tam był pierwotnie wpisany. Na bank chodzi o ABS/ESP bo to mi wywala od razu na zegarach a w ABSie mam błędy niewłaściwego softu w sterowniku silnika.

Bardzo prosze kogoś z Was kto ma opis kodowań dla sterownika z ABZ, żeby mi go wrzucił lub podesłał na maila. Ewentualnie jesli ktos wie jak wprowadzić kodowanie z mojego AKG tak zeby ster z ABZ tego nie uwalił to będę wdzięczny.

No i dodatkowe pytanie - czy w ogole wychodziły ABZ-ty z ESP? Czy tylko z samym ASRem?
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 23 sty 2016, 16:24

Proszę: http://www.mediafire.com/download/63s02 ... ie_ABZ.pdf

Wg tego powinieneś spróbować kodowanie 04373. Jak nie pójdzie z ecu od ABZ, to spróbuj sterownik od AKG przekodować na 04373.
Four rings to rule them all

Gość

Post autor: Gość » 23 sty 2016, 16:52

Co do kodowania sa istotne parametry softu który się w kazdym roczniku mógł już rożnić.

Taki prosty przykład na moim: mój to ME7 1.1 praktycznie odporny na kodowania i trza go cięzsza altyleria traktowac a i tak nie wszystko połknie.
ME7 1 nieco starszy juz zupełnie łatwiej wchodzi wiele kodowań ale ma tez inne zasilanie.

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 23 sty 2016, 19:25

Bugalon
Po co sie tak nameczyles?
Wystarczylo wywalic system dodatkowego powietrza wraz z wtryskami
Ewentualnie wymienic olektor dolotowy na ABZ albo adaptery pod wtryski ABZ w dolot AKG/AKH .
ZOstawic tak jak jest zaworek z podpieta wtyczka i jezdzic.
Jak joz pisalem przy LPG
Zacisnelem wezyka od dolotu powietrza do wtryskiwaczy
ZERO negatywnych objawow pracy czy bledow
Na wiosne wywalam zbedny szajs

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 23 sty 2016, 19:45

Wielkie dzięki Paweł. Z tą tabelką co mi wysłałeś powinno sie wszystko udac. Kompletnie nie wiedzialem czego sie czepic. Probowalem przekodowac na 04263 (bo tak widzialem na necie ze niektorzy pokazywali z logowania vagiem ze mają ale to widac do starszych rocznikow) i tez nie weszlo. Teraz jak wiem ktora cyfra za co odpowiada to na pewno sobie poradzę. Nigdzie tego w googlu nie moglem znaleźć

Adam, musze zmienic wiązkę bo strasznie mam porżniętą przez gazownikow. Jak wiązkę to i sterownik od razu zmienie a przy okazji kolektor i wtryski.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Bartul
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 22 gru 2013, 13:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartul » 23 sty 2016, 19:53

Ja wpiąłem lpg do wtrysków i dzięki temu nie musiałem ściągać kolektora.

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 23 sty 2016, 23:02

Sprytny patent z wpieciem LPG do wtryskiwaczy benzynowych :) Rzekłbym, że to mega wypas patent, az sie zastanawiam czy po zapodaniu stera z ABZ nie zostawic swojego kolektora i tez tak nie zrobic.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Gość

Post autor: Gość » 23 sty 2016, 23:47

I to by hasało?? Da sie tamtędy wrzucic gaza?

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 24 sty 2016, 10:39

No tak to wyglada. Ogolnie to jak dmuchniesz przez ten krociak we wtryskiwacz to jest przelot elegancki i to powietrzejest wypuszczane rownomiernie dookola dyszy benzynowej. Gdyby tam podpiac gaz to nie ma lepszego miejsca na podanie gazu niz sam wtryskiwacz benzynowy. Jedyny problem ktory widze to tak, ze te krociaki są dość dlugie i jesli ktos daje pojedyncze wtryskiwacze to raczej nie da rady ich schowac pod oslonami. Jak ktoś ma je w listwie na gorze a na dol wali wężyki to moim zdaniem 100 razy lepiej puszczac to przez ten wtryskiwacz zaslepiajac uprzednio dolot niz wiercic kolejtor i wbijac wkrętki. Szkoda ze moj kolektor z AKG jest juz taki zmordowany (raz po wkrętkach juz go spawalem, teraz bym musial to zrobic drugi raz) wiec chyba jednak bede wiercil i wsadzal wkretki w kolektor od abz.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Gość

Post autor: Gość » 24 sty 2016, 12:08

No bardzo ciekawa sprawa ale w Fl wystepowały takie wtryski?

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 24 sty 2016, 15:10

nie, w poliftach ich nie bylo, zastapili to sai-em i innymi dziwnymi smieciami :)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Bartul
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 22 gru 2013, 13:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartul » 24 sty 2016, 18:45

Dorobiłem dwie dziurki 3mm bo wydawało mi sie ze za mały jest przepływ. Obciąłem ten króciec plastikowy nagwintowałem i wkręciłem wkrętki na wężyk 5mm .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl