![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Nierówna praca silnika 2.8
[D2 ALL ] Nierówna praca silnika 2.8
Witam posiadam Audi A8 2,8 bez quattro, 193km ma proble jedna z uszczelek pod klawiatura przeciekała nalał sie olej do swiec i silnik zaczął się telepać jak traktor poradzili mi wymienić,świece kable wysokiego napięcia uszczelki pod klawiatura przy okazji wymieniłem rozrząd i co po wymiane jest tak samo telepie sie jak traktor! Był na komputerze pokazuje sporadyczny bład przepływomierza i nic więcej ciśnienie na garach jest ok cewka daje dobry prad na kable jeszcze jedno świece po przejechaniu 500km wygladaja tak jakby przejechały z 100000 km zostalo mi jeszcze do zrobienia diagnostyka samego silnika a potem chyba juz kupno i wymiana motoru:/ moze ktoś z Was miał taki problem albo wie co jest grane i jak sie z tym uporać z góry dziekuje za pomoc i porady Pozdrawiam Sebo[/b] moj mail sebastianjons@wp.pl badz gg: 2711111
Ostatnio zmieniony 29 mar 2015, 08:15 przez ŁYDKA, łącznie zmieniany 2 razy.
jak narazie to pokazało sporadyczny błąd przepływomierza ale to był taki ogólny skan auta pod kompem a podobno jest jeszcze jakaś diagnostyka samego silnika ja sie na tym kompletnie nie znam a jak narazie od 2 miesiecy nikt nie jest mi w stanie pomóc dopiero w piątek jadena ta diagnostykę silnika...
[ Dodano: 2010-06-26, 09:21 ]
a wiec na kompie nic nie pokazuje a moje auto pali chyba najwięciej na osiedlu zatankowałem za 170 zl na shell i zrobiłem 140 km i rezerwa sie zaswieciła i w dalszym ciagu silnik sie telepie jak traktor moze z Was wie co dolega mojemu silnikowi prosze o jakas porade podpowiedz?! Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-06-26, 09:21 ]
a wiec na kompie nic nie pokazuje a moje auto pali chyba najwięciej na osiedlu zatankowałem za 170 zl na shell i zrobiłem 140 km i rezerwa sie zaswieciła i w dalszym ciagu silnik sie telepie jak traktor moze z Was wie co dolega mojemu silnikowi prosze o jakas porade podpowiedz?! Pozdrawiam
Skoro świece po 500 km wyglądają jak po przejechaniu 100 tys. km, to wszystko wskazuje na kiepskie spalanie w komorze cylindrów (paliwo na pewno dochodzi, bo inaczej świece nie byłyby "zarzygane" paliwem i nie tworzyłby się na nich nagar).
Łącząc razem wszystkie wykonane przez Ciebie naprawy wnioskuję, że:
- albo wymiana kabli i świec wpłynęła na pogorszenie zapłonu (osobiście miałem kiedyś przypadek, że po wymianie kabli - niby nie najgorszego producenta - iskra zamiast na świecę, spierniczała mi na blok silnika :shock: - kable miały takie metalowe osłonki na kopułkach i dopiero po ich usunięciu, wszystko wróciło do normy - po prostu kable były do du...!!! ), mogliście też nieprawidłowo podłączyć kable (może zamieniliście kable na którymś z cylindrów - radzę sprawdzić wszystko dokładnie, choć nie jestem pewien, czy silnik V6 w ogóle wówczas da się uruchomić),
- albo przy wymianie rozrządu mechanik/lub ty sam osobiście (bo nie wiem, kto dokonywał wymiany) omyłkowo ustawiliście rozrząd np. o 1 ząbek do przodu lub do tyłu... silnik będzie pracował, ale zawory będą otwierać się w niewłaściwych położeniach tłoka, co także skutkować będzie złą pracą silnika, prawdopodobnie także spadkiem mocy; przestawienie rozrządu o większą ilość ząbków skutkowałoby natomiast totalną demolką - tłoki uderzające w zawory... brrrr... :shock:
Oczywiście przyjmuję, że pierwsza usterka (czyli wyciek oleju spod uszczelki) został usunięty prawidłowo :-P
Ps. Nagar masz na wszystkich świecach? (wszystkie świece źle wyglądają, czy problem dotyczy tylko któregoś z cylindrów?) Bo to także pewna wskazówka...
Łącząc razem wszystkie wykonane przez Ciebie naprawy wnioskuję, że:
- albo wymiana kabli i świec wpłynęła na pogorszenie zapłonu (osobiście miałem kiedyś przypadek, że po wymianie kabli - niby nie najgorszego producenta - iskra zamiast na świecę, spierniczała mi na blok silnika :shock: - kable miały takie metalowe osłonki na kopułkach i dopiero po ich usunięciu, wszystko wróciło do normy - po prostu kable były do du...!!! ), mogliście też nieprawidłowo podłączyć kable (może zamieniliście kable na którymś z cylindrów - radzę sprawdzić wszystko dokładnie, choć nie jestem pewien, czy silnik V6 w ogóle wówczas da się uruchomić),
- albo przy wymianie rozrządu mechanik/lub ty sam osobiście (bo nie wiem, kto dokonywał wymiany) omyłkowo ustawiliście rozrząd np. o 1 ząbek do przodu lub do tyłu... silnik będzie pracował, ale zawory będą otwierać się w niewłaściwych położeniach tłoka, co także skutkować będzie złą pracą silnika, prawdopodobnie także spadkiem mocy; przestawienie rozrządu o większą ilość ząbków skutkowałoby natomiast totalną demolką - tłoki uderzające w zawory... brrrr... :shock:
Oczywiście przyjmuję, że pierwsza usterka (czyli wyciek oleju spod uszczelki) został usunięty prawidłowo :-P
Ps. Nagar masz na wszystkich świecach? (wszystkie świece źle wyglądają, czy problem dotyczy tylko któregoś z cylindrów?) Bo to także pewna wskazówka...
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"
Leonardo da Vinci (o AUDI S8...)
Leonardo da Vinci (o AUDI S8...)