Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 94 4.2PB/LPG ] Problem ze zmianą silnika ABZ->AKG

zeber
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 19 lis 2011, 22:07
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka

[D2 94 4.2PB/LPG ] Problem ze zmianą silnika ABZ->AKG

Post autor: zeber » 01 maja 2012, 11:53

Witam. Mam A8 4,2 1995r. Jestem w trakcie wymiany silnika ABZ po urwanym pasku rozrządu. Miałem dać auto do mechanika ale powiedzial mi za wymianę 1200zł więc zrezygnowałem i sam wymieniam pod domem.

Kupiłem tanio silnik od kolegi z forum tylko że silnik ma oznaczenie AKG młodszy i nie wąchał gazu i myślałem że nie będzie żadnych problemów a jednak są.

Silnik ABZ różni się od silnika AKG kołem zamachowym i tulejką wprasowaną w wał.

Koło zamachowe wymienię bez problemu a tulejkę nie wiem jak wyciągnąć, bo nie może być porysowana dlatego że nachodzi na nią koło zamachowe i podkładki które są bardzo dobrze spasowane.

Proszę o porady.

http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 422xe.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/44 ... 420lj.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/21/dsc00419ak.jpg/


Jak potrzeba więcej zdjęć to dodam bez problemu.
Ostatnio zmieniony 04 maja 2012, 10:15 przez zeber, łącznie zmieniany 1 raz.

tomek87g
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 286
Rejestracja: 24 sty 2011, 23:07
Lokalizacja: Wpy:)

Post autor: tomek87g » 02 maja 2012, 00:13

kolego było zapytać wcześniej o taka przekładke
robilem taka tylko w druga strone :-P
gwarantuje Ci że czeka Cie jeszcze pare takich niespodzianek
u siebie masz skrzynie 4hp24 i stad te problemy bo AKG nigdy z taka skrzynia w a8 nie było
jakbys miał ABZ I skrzynie 5HP24 to wtedy z zamachem nie ma problemu

jaka tulejke? to jest jednolita część wału korbowego z tego co pamiętam
jutro oblukam to dokladniej

zeber
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 19 lis 2011, 22:07
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka

Post autor: zeber » 02 maja 2012, 11:28

Tu jest zdjęcie tulejki w silniku ABZ. Trzeba przełożyć tulejkę do silnika AKG.

Stoję w martwym punkcie bo nie wiem jak to zrobić.


http://imageshack.us/photo/my-images/52 ... 425xg.jpg/

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 02 maja 2012, 16:45

Odezwij się do kolegi guzior z racingforum.pl. Masowo wkłada ABZ'ty do mniejszych Audi, więc sposób wyjęcia tej tulejki powinien mieć rozpracowany.
W linku masz jego nr telefonu: http://www.racingforum.pl/guzior-m12544.html

zeber
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 19 lis 2011, 22:07
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka

Post autor: zeber » 03 maja 2012, 11:24

Może po prostu rozwiercę tą tulejkę tak żeby weszła na trzpień od sprzęgła. Przecież sprzęgło i wał obracają się cały czas tak samo.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 03 maja 2012, 11:44

wyciagnij konwerter i stocz grzybek ktory wchodzi w wal do 15mm i juz.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

zeber
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 19 lis 2011, 22:07
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka

Post autor: zeber » 03 maja 2012, 17:30

Tulejka wyciągnięta jedna i druga sposobem na papier toaletowy i wodę.

http://imageshack.us/photo/my-images/3/dsc00428lf.jpg/

Przy okazji dodam zdjęcia głowic silnika ABZ po urwanym pasku rozrządu, bo jak napisałem na forum że urwał mi się pasek ( http://www.a8team.pl/topics12/6823.htm ) i nie wiem czy mam robić silnik czy wymienić silnik to niektórzy pisali że jak mam szczęście to nic się nie stało.

http://imageshack.us/photo/my-images/99 ... 29tty.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 430ng.jpg/

Aha i wie ktoś może z jaką siłą dokręcić to śruby?

http://imageshack.us/photo/my-images/44 ... 420lj.jpg/

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 03 maja 2012, 18:57

wg AESIS: 60 Nm + 90 st. (zawsze wymieniać na nowe śruby)

Obrazek

zeber
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 19 lis 2011, 22:07
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka

Post autor: zeber » 04 maja 2012, 16:14

Wielki dzięki za schemat. Aktualnie latam po sklepach i szukam nowych śrubek dobrej firmy bo łatwo można trafić na chińskie.

Uszkodzone głowice przydadzą się komuś? bo raczej pójdą na złom a z bloku silnika zrobię stolik.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 04 maja 2012, 22:41

nie fisiuj z tymi srubami, nawet w aso ich nie wymieniaja...
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 05 maja 2012, 08:23

może i tak ale w serwisówkach jak byk wszędzie stoi - tylko NOWE :-P
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

kubaziel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 144
Rejestracja: 14 sie 2015, 11:36
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kubaziel » 09 sie 2017, 20:08

Orientujecie się, jak z rozrządem do AKG, tzn czy ten sam zestaw co w ABZ?

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 09 sie 2017, 21:43

Dokładnie ten sam, one się różnią tylko kolektorem ssącymi i wtryskiwaczami. Mechanicznie to identyczne motory.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

kubaziel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 144
Rejestracja: 14 sie 2015, 11:36
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kubaziel » 10 sie 2017, 15:12

A który z kompletnych zestawów możecie polecić?

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 11 sie 2017, 06:03

Najlepiej skontaktować się z Michalem Wruszakiem (nasz forumowy dostawca części). Od doradzi dokładnie co wybrać, powie co lepsze co gorsze, co tansze co droższe i decyzje podejmiesz sam.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl