Witam kolegow,
Po zakupie mojego wymarzonego A8 wzialem sie za wymiane najmniejszych elementow, ktore tego wymagaja. Wiedzialem przy zakupie, ze czeka mnie wymiana przynajmniej jednej odmy z tylu ale teraz doszedlem do wniosku, ze zrobie wszystkie (oczywiscie metodami "zamiennikowymi" - rurka, sprezynka, kolanko 8-) ). Rece mam spore i nie jestem w stanie bez zdjecia kolektora dostac sie do tylnej odmy w zwiazku z tym moja prosba - czy ktos z was moglby mi powiedziec co i gdzie trzeba odkrecic zeby wyjac kolektor ssacy. Wiem, ze sa cztery sruby na gorze i cztery po bokach. Ale co dalej. Szukalem na forum ale nie udalo mi sie znalezc opisu ani najlepiej jakiegos schematu a wolalbym nic nie uszkodzic. Gdyby ktos mogl wkleic jakis schemat i podpowiedziec co wykrecic i odpiac (czy wypinac wtryskiwacze, listwy paliwowe i tak dalej) to bede dozgonnie wdzieczny. Pozdrawiam.
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 96 4.2PB ] Kolektor ssacy - demontaz
Dasz radę, skoro chcesz się za to brać to znaczy, że masz jakieś pojęcie o mechanice.
Nie jest to skomplikowane.
Co mogę Ci doradzić.
Odłączyć wszystkie przewody gumowe (rurki i inne gady) od kolektora.
Szczególnie pod przepustnicą zwróć uwagę.
Jak będziesz walczył z wyjęciem kolektora to nie uszkadzaj jego
powierzchni styku z głowicami.
Przy podnoszeniu kolektora nie wyrywaj go od razu w górę bo zniszczysz
uszczelki. Delikatnie na 1-2 mm do góry.
Dokręcanie śrub trzymających kolektor: 20 Nm. Nie więcej, łatwo zerwać gwint...
Listwę paliwową trzeba ściągnąć by objrzeć oringi na wtryskiwaczach.
a tak na upartego nie trzeba... ale jest to łatwa robota więc nie ma co kombinować
z kolektorem i listwami paliwowymi od razu...
Odłaczyć oczywiście wejście wyjście benzyny z listwy, podciśnienie regulatora.
Nie jest to skomplikowane.
Co mogę Ci doradzić.
Odłączyć wszystkie przewody gumowe (rurki i inne gady) od kolektora.
Szczególnie pod przepustnicą zwróć uwagę.
Jak będziesz walczył z wyjęciem kolektora to nie uszkadzaj jego
powierzchni styku z głowicami.
Przy podnoszeniu kolektora nie wyrywaj go od razu w górę bo zniszczysz
uszczelki. Delikatnie na 1-2 mm do góry.
Dokręcanie śrub trzymających kolektor: 20 Nm. Nie więcej, łatwo zerwać gwint...
Listwę paliwową trzeba ściągnąć by objrzeć oringi na wtryskiwaczach.
a tak na upartego nie trzeba... ale jest to łatwa robota więc nie ma co kombinować
z kolektorem i listwami paliwowymi od razu...
Odłaczyć oczywiście wejście wyjście benzyny z listwy, podciśnienie regulatora.
Dzieki za odpowiedz
Juz dalem rade, jestem wlasnie w trakcie skladania wszystkiego do "kupy". Uszczelki zamowilem nowe bo nie ma co oszczedzac kilku zlotych zeby pozniej miec lewe powietrze
Niestety dostepnosc uszczelek jest slaba poza ASO wiec samochod czekal kilka dni ale mam nadzieje, ze dzis sie uda skonczyc
Mam dosc duze rece wiec dostep do tych rurek, w szczegolnosci za przepustnica, mam utrudniony ale dalem rade. Odmy zrobilem oczywiscie metoda "zamiennikowa" ale mam nadzieje, ze wytrzymaja przynajmniej ze 3 sezony. Przy okazji wszystko wyczyscilem na blysk, wymienie swiece, filtry a za kilka dni rozrzad i plyny i bede sie cieszyl wreszcie moim wyjatkowo niskim A8
Ponizej takie male foto dla potomnosci - rurka olejoodporna, sprezyna przeciw zalamywaniu i kilka kolanek miedzianych + opaski. Druga zrobiona podobna metoda 
![Obrazek]()




