[D3 02 4.2MPI/LPG ] Czyszczenie silnika 4.2 mpi
[D3 02 4.2MPI/LPG ] Czyszczenie silnika 4.2 mpi
Hey
Przygotowuję się do czyszczenia silnika..
Mam zalany olej 5w30 i zbliża się powoli 10kkm od wymiany, poprzednio auto serwisowane w ASO i też był lany 5w30.
widać nagar po odkręceniu korka wlewu oleju, chcę to wyczyścić..
Czytam i czytam od dawna na temat olei i ciężko to poskładać do kupy.
Narazie jest decyzja że napewno leci na początek 5w40 potem może 0w40.
Druga sprawa to trochę poci się motor
Zielona strzałka to skapuje trochę na kolektor i robi się dymek
Czerwona strzałka to zlokalizowałem ża tam gdzieś lekko się poci i rurka od płynu chłodniczego robi się mokra i spływa niżej i takie objawy
Nie wiem czy to z rogu pokrywy zaworów czy coś jeszcze tam jest np. od wałka, to przy tej nieszczęsnej śrubie pokrywy... Przed rozebraniem próba odstawienia na póżniej....
Został wlany stop oil Liqui moly
Opinie są dobre więc może coś zdziała. Muszę się przyznać że od dawna testuje na swoich autach coś ulepszyć i dodatki do paliw i silników mi nie straszne
Zbieram graty.
Na początek pójdzie płukanka Liqui Moly i olej wraz z filtrem tak na ok 2-3kkm, potem zobaczymy. Zobaczcie co znalazłem. nda się na te 3kkm aby znów wypłukać...?
http://allegro.pl/mannol-extreme-5w40-8 ... 28235.html
Zeby to trzymało takie parametry co jest napisane to ja chętnie będę wymieniał i co 5kkm...
Czy jedank jak chcę tylko na 3kkm to wybierać markowe
valvoline lub Liqui ?
Przygotowuję się do czyszczenia silnika..
Mam zalany olej 5w30 i zbliża się powoli 10kkm od wymiany, poprzednio auto serwisowane w ASO i też był lany 5w30.
widać nagar po odkręceniu korka wlewu oleju, chcę to wyczyścić..
Czytam i czytam od dawna na temat olei i ciężko to poskładać do kupy.
Narazie jest decyzja że napewno leci na początek 5w40 potem może 0w40.
Druga sprawa to trochę poci się motor
Zielona strzałka to skapuje trochę na kolektor i robi się dymek
Czerwona strzałka to zlokalizowałem ża tam gdzieś lekko się poci i rurka od płynu chłodniczego robi się mokra i spływa niżej i takie objawy
Nie wiem czy to z rogu pokrywy zaworów czy coś jeszcze tam jest np. od wałka, to przy tej nieszczęsnej śrubie pokrywy... Przed rozebraniem próba odstawienia na póżniej....
Został wlany stop oil Liqui moly
Opinie są dobre więc może coś zdziała. Muszę się przyznać że od dawna testuje na swoich autach coś ulepszyć i dodatki do paliw i silników mi nie straszne
Zbieram graty.
Na początek pójdzie płukanka Liqui Moly i olej wraz z filtrem tak na ok 2-3kkm, potem zobaczymy. Zobaczcie co znalazłem. nda się na te 3kkm aby znów wypłukać...?
http://allegro.pl/mannol-extreme-5w40-8 ... 28235.html
Zeby to trzymało takie parametry co jest napisane to ja chętnie będę wymieniał i co 5kkm...
Czy jedank jak chcę tylko na 3kkm to wybierać markowe
valvoline lub Liqui ?
Tak wymieniam co 10kW benzynie co 10 tys wymieniasz?
Temat rzeka. Jest kilka tematów na temat wymiany i jaki olej do naszych aut.5w30 spokojnie na 15tys mozna miec i pewnie long life jest.
Mam zasyfiony silnik w środku przez właśnie oleje itp. i przez dłuższe wymiany.
Czas zadbać i wyczyścić po byłych użytkownikach..
Wiem, jeżeli będzie się pocił wymienię uszczelki.TommyA8L pisze:Czeste wymianiy wycieku nie zatrzymaja
Jeśli człowiek chce wyczyścić silnik to rzeczywiście, co 10 nawet co 5 tysi można zmieniać. Oczywiście, przy każdej wymianie płukanka. Na ten piec to raczej 2 opakowania, góra 3. kiedyś FOSS wrzucał na forum foty silnika pracującego na dobrym oleju - wałki rozrządu były białe. Świeży olej przez pierwsze kilka tysięcy kilometrów będzie czyścił silnik i rozpuszczał osady, dalej już sam zacznie się dokładać. Nie jestem pewien, iść w takie oleje, oczywiście, najlepiej byłoby zalewać syntetyczne, ale wiadomo, te kosztują.LUKAS pisze:Tak wymieniam co 10kW benzynie co 10 tys wymieniasz?
5w30 spokojnie na 15tys mozna miec i pewnie long life jest.
Bądź dobry jak chleb.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lip 2017, 22:08
- Lokalizacja: de
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
na 100% uszczelka pod deklem zaworów.LUKAS pisze:Zielona strzałka to skapuje trochę na kolektor i robi się dymek
To będzie z zaślepki wałka rozrządu, proponuje kupić OE koszt niewielkiLUKAS pisze:Czerwona strzałka to zlokalizowałem ża tam gdzieś lekko się poci i rurka od płynu chłodniczego robi się mokra i spływa niżej i takie objawy
Ale jak to chcesz z płukanką pomykać,płukanka z tego co się orientuje to się zalewa 5min na wolnych obrotach i spuszczaszLUKAS pisze:Na początek pójdzie płukanka Liqui Moly i olej wraz z filtrem tak na ok 2-3kkm
To zdjęcie silnika to twoje czy zapożyczone z sieci bo wygląda jak z fabryki
O to mi chodziło na 99% właśnie poci się z tej zaślepki wałka, bo przy uszczelce pokrywy sucho. Rozumiem że i tak muszę rozbierać pokrywę aby dostać się do wymiany tej zaślepki. Z tego co kojarze to ona jest jakoś wbita ..?Marcin2013 pisze:To będzie z zaślepki wałka rozrządu, proponuje kupić OE koszt niewielki
No tak płukanka idzie dokładnie na 10min przed wymianą oleju. Pomykam narazie na stop oil który ma dobrą opinię że zmiękcza uszczelki, wlałem przed wymianą oleju na 1kkm, może pomoże odłożyć to trochę w czasie..Marcin2013 pisze:LUKAS napisał/a:
Na początek pójdzie płukanka Liqui Moly i olej wraz z filtrem tak na ok 2-3kkm
Ale jak to chcesz z płukanką pomykać,płukanka z tego co się orientuje to się zalewa 5min na wolnych obrotach i spuszczasz
Zdjęcie zapożyczone z sieci, ale mój motor też ma tak wyglądać w niedługim czasieMarcin2013 pisze:To zdjęcie silnika to twoje czy zapożyczone z sieci bo wygląda jak z fabryki
[ Dodano: 2017-08-25, 10:46 ]
Jaki Mobil? I jak z czystością przy takich wymianach?markors400 pisze:ja wumieniam olej mobila w swoim co 8 tys albo 10 tys to zalezy tez od stylu jazdy ja jezdze dos dynamicznie a nawet bardzo jak masz kase to lej lepiej cos dobrego
-
- Forum Audi A8
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lip 2017, 22:08
- Lokalizacja: de
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Paweł - może w autach które robią oni to rzeczywiście jest mało polecane , ale starym V8 nie zaszkodzi - wręcz pomoże
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Nie przesadzaj, pierwszy słyszę że nastawniki szlak trafi..hipcio pisze:Tylko nie zdziwi się jak szlak trafi nastawniki po płukaniu.
Pracy silnika raczej nie polepszysz a możesz mu zaszkodzić. Takie jest moje zdanie.
Moim zdaniem tylko polepszy a co może być hmmm.. może się trochę rozszczelnić ale jak wyżej kolega napisał V8 nie zaszkodzi Tyle co wleje i pochodzi 10min przy wymianie to tylko uda się trochę więcej badziewia spuścić z silnika.
Ps. Hipcio to ty żyjesz
Pisz pw..
Osobiście olej wymieniam w moim silniku BFM co 15.000km + przed każdą wymianą jest płukanka ( http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Pro-Line ... -Flush-/98 ) . Silnik żyje i ma się bardzo dobrze . U kolegi LUKAS ( Łukasza ) po kilku takich wymianach ( czyli za kilka lat ) silnik będzie jak pszczółka. Co do lania uszczelniacza przeciw wyciekom - to nie ma sensu - wystarczy poświęcić kilka godzinek w sobotę i naprawdę samemu można doprowadzić silnik do porządku. Nawet - ta słynna ostatnia śruba - to żaden problem - nawet na nią jest sposób i nie trzeba żadnych przedłużek. Kupić musimy uszczelki pokryw zaworów x2 ( https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... worow.html ) + odpowiedni uszczelniacz ( http://victorreinz.pl/content/6-reinzosil ) . Jak ktoś chce uszczelnić pokrywy zaworów raz i dobrze ( żeby do tego nie wracać ) i się nie namęczyć to polecam podnieść przód auta, zciągnąć przednie koła, odkręcić dolną osłonę silnika + zciągnąć nadkola przednie. Następnie z lewej i z prawej strony odkręcić i wyciągnąć aluminiowe osłony termiczne między silnikiem a nadwoziem. Po wyciągnięciu tych osłon mamy dostęp do każdej ze śrub pokrywy zaworów ( pierwsze dwie od góry a dwie ostatnie od strony wnęki koła. Spokojnie każdą można odkręcić. Pokrywę lewą i prawą da się wyciągnąć poza silnik - wystarczy troszkę odchylić przewody od cewek. W pokrywach wymieniamy uszczelki. Odtłuszczamy je i gładź głowicy i nakładamy delikatnie uszczelniacz i składamy wszystko. Do każdej ze śrub mamy teraz dobry dostęp i możemy każdą z nich dokręcić kluczem dynamometrycznym ( 10Nm ) oczywiście w odpowiedniej kolejności . Po złożeniu wszystkiego i po postawieniu auta na kołach można odrazu wymienić lewą zaślepkę głowicy ( 078103113E - 42zł w serwisie ). Wystarczy ją lekko popukać w wypustki na około i po zruszeniu wyjdzie bez żadnych oporów. Nową zaślepkę po odtłuszczeniu i po delikatnym nałożeniu uszczelniacza wciskamy w również odtłuszczony wcześniej otwór po starej zaślepce. Na te czynności trzeba poświęcić kilka godzin ale naprawdę jest warto - osobiście tak zrobiłem i już od 2 lat nic nie kapie + nic nie dymi + silnik czyściutki - prawie taki jak na pierwszej fotce
Super, pytanie co do tej zaślepki.. da rade wymienić bez rozbierania pokrywy ?czaruś pisze: Po złożeniu wszystkiego i po postawieniu auta na kołach można odrazu wymienić lewą zaślepkę głowicy ( 078103113E - 42zł w serwisie ). Wystarczy ją lekko popukać w wypustki na około i po zruszeniu wyjdzie bez żadnych oporów.