części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Pompa paliwa..

kukiluki
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 20 wrz 2010, 21:26
Lokalizacja: Piaseczno

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Pompa paliwa..

Post autor: kukiluki » 02 lis 2010, 15:10

Witam,

Zakładam nowy temat bo prawdopodobnie mam walnięte coś z pompą paliwa.

Jak większość już wie to wyskakuje mi błąd 17538 - Długoterminowa regulacja...

Posprawdzałem już praktycznie wszystko co może powodować ten błąd:

Przepływomierz nowy - dobry,

Sondy sprawdzone dzisiaj - OK,

Elektrycznie nie ma się do czego przyczepić, ale

dzisiaj sprawdziłem jedną rzecz, zdjąłem wężyk paliwowy, który idzie od regulatora paliwa i zonk, nic nie leci, a z tego co się orientuję to powinno normalnie lecieć paliwo.

Wychodzi na to, że coś z pompą paliwową jest nie tak, nie ma odpowiedniego ciśnienia

albo jakiś wężyk pękł albo kosz albo pompę ch...j strzelił.

Powiedzcie mi czy istnieją jakieś zamienniki fabrycznej pompy, bo oryg. to trochę wali po kieszeni - ok 1100zł

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 mar 2011, 09:16 przez kukiluki, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 02 lis 2010, 17:17

Która dokładnie pompa ? Ciśnienie było mierzone ? Jeśli tak to gdzie ?
Black Cars Matters

kukiluki
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 20 wrz 2010, 21:26
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: kukiluki » 02 lis 2010, 17:41

Jak to która pompa???

Jeszcze nie sprawdziłem dokładnie pompy, bo żeby się do niej dostać, to muszę wymontować zbiornik od LPG.

Ale jak auto miało jeszcze zamontowany gaz to faktycznie, na lpg jeździło a benzyna kulała.

dice111, może to być coś innego?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 02 lis 2010, 17:58

Do 4-D3-004 999 była jedna pompa, potem 2 w baku (strona lewa i prawa (pompa zasilajaca paliwa czy jak to zwą)) + przy tzw rozdzielaczu paliwa (tak samo - strona lewa i prawa).
Skoro na LPG było dobrze to faktycznie moze byc z tym problem, ale równie dobrze z samym cisnieniem w ukladzie, zaworem ciśn(?), lub wtryskami, dlatego wczesniej o to pytałem. Niech Ci ew jakis magik podepnie manometr.
Black Cars Matters

kukiluki
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 20 wrz 2010, 21:26
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: kukiluki » 02 lis 2010, 18:03

Może mi ktoś zapodać jakiś rysunek gdzie te wszystkie pompy i zawór ciśnienia się znajdują?

Bo teraz to już zgłupiałem.

tobi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 138
Rejestracja: 30 gru 2009, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tobi » 02 lis 2010, 18:39

A auto takie jak w opisie D3 2003 rok 4.2 ?
Podaj mi na pw kod silnika i kod skrzyni to będzie trochę łatwiej.
Rysunek z ETKI wystarczy ?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 02 lis 2010, 21:12

Wedle życzenia, (głownie tył, jak chcesz dokladniej przy wtryskach daj znac): http://ul.to/68xd58

kukiluki - nie macie tam w okolicy jakiegoś normalnego warsztatu, który będzie w stanie ogarnąć to autko ? Przez sieć trudno coś ocenić, a szkoda wywalac $ na nowe części zupełnie niepotrzebnie, zwłaszcza, że to tanie nie jest, a ew diagnoza (czy to nawet w ASO) zapewne bedzie sporo tańsza.
Black Cars Matters

kukiluki
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 20 wrz 2010, 21:26
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: kukiluki » 02 lis 2010, 21:47

heh, jakbym miał warsztat, to by nie było problemu.

Jeżeli chodzi o ASO to najchętniej pół auta by wymienili.

Głowa mnie rozbolała od tych rysunków... ojojojojoj

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 02 lis 2010, 21:55

Jeżeli masz auto na dwóch pompach to będzie łatwiej. Choć grzebania trochę będzie. Nie znam dokładnie D3 ale u siebie w D2 wymieniałem sam i warsztatu też nie mam.
Ale tak jak dice111 proponuje najpierw dobrze zdiagnozuj czy to na pewno pompa.
Bo po co wywalać kasę na części które mogą być dobre.
Dążenie do doskonałości.

kukiluki
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 20 wrz 2010, 21:26
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: kukiluki » 02 lis 2010, 21:59

Mam na 2 pompach, aczemu uważasz, że będzie łatwiej?

Wogóle może mi ktoś powiedzieć jak sprawdzić czy pompa działa prawidłowo?

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 02 lis 2010, 22:11

kukiluki pisze:Mam na 2 pompach, aczemu uważasz, że będzie łatwiej?
Bo nie masz czegoś takiego, że pompa musi przepompować paliwo z drugiej komory do kosza, a potem dopiero do układu. U ciebie każda z pomp pompuje paliwo bezpośrednio do układu.
Jeśli chodzi o sprawdzenie to trzeba to robić najpierw na słuch czy słychać jak buczy. Po dobraniu się do nich można sprawdzić ich oporność czy któraś nie jest spalona i nie ma zwarcia. Ale myślę, że u ciebie może to być kończąca się pompa i oporność będzie prawidłowa. Po prostu może ona dawać za niskie ciśnienie.
Dążenie do doskonałości.

kukiluki
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 20 wrz 2010, 21:26
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: kukiluki » 03 lis 2010, 09:20

Aha, jeszcze przypomniało mi się coś co zdarza się sporadycznie ale może ma jakieś powiązanie.

Otóż czasami, gdzieś 1 raz na 30-40 odpaleń jest cisza przy rozruchu

- jak odpalam z przycisku to jest cyknięcie i dupa nawet nie zakręci, kluczykiem podobnie.

To może być związane z dostarczaniem paliwa?

[ Dodano: 2010-11-03, 12:54 ]
Dzisiaj znalazłem wgniecenie w zbiorniku i to dosyć głębokie - może to winowajca...

tobi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 138
Rejestracja: 30 gru 2009, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tobi » 03 lis 2010, 19:41

W załączniku Masz wstepne rysunki. Może to trochę rozjaśni.

kukiluki
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 20 wrz 2010, 21:26
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: kukiluki » 04 lis 2010, 12:45

Jakie powinno być ciśnienie na listwie?

[ Dodano: 2010-11-15, 22:42 ]
Dzisiaj zauważyłem, że jeden wężyk był zsunięty, ten od regulatora paliwa.

Jak go zamontowalem na miejsce to sie pogorszyło,

tzn: Jak jeździłem do tej pory to korekty na wtryskach były ok 25%

po założeniu wężyka na swoje miejsce korekty skoczyły na 70% i spadły na 40-50%

WTF??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl