Witam,
od trzech dni szukam sposobu na zregenerowanie filtra cząstek stałych.
Otóż - po przejechaniu kilkuset metrów autko najpierw pokazuje bład DPF, następnie wchodzi w tryb awaryjny. Mam w pobliżu autostradę, niemniej jeżdżenie po niej przez pół godziny 2500 obrotów, 3 bieg itp nic nie daje, mam też VCDS, niemniej z tego co wiem nie ma w nim opcji wymuszania regeneracji w silniku 4.2
Macie jakiś pomysł poza wyrzuceniem DPF ?
pozdrawiam,
Marek
[D3 06 4.2TDI ] DPF - tryb awaryjn, brak regeneracji automa
Dziękuję Ci bardzo,jacek pisze:Musisz wziąć pod uwagę że DPF w twoim aucie może być zbyt mocno zapchany i sterownik nie uruchomi wypalania / oczyszczania filtra .
Można zastosować środki do regeneracji DPF (często korzystamy w ASO) Tunap MP131 a później MP132 . Oczyszcza DPF-y bardzo skutecznie .
a jest jakiś sposób żeby wspomnianym VCDSem sprawdzić poziom zapełnienia ?
Swoją drogą - czy użycie Tunapu wymaga wycięcia filtra ?
pozdrawiam
Środki firmy Tunap wspomagają pozbycie się sadzy zgromadzonej w DPF -ie , ale jeżeli będzie bardzo mocno zapchany pozostanie tylko wymiana na nowy lub wycięcie i zmiana softu .
Tutaj masz troszkę o tych środkach: http://www.czyszczenia.pl/oferta/czyszc ... ltrow-dpf/
Tutaj masz troszkę o tych środkach: http://www.czyszczenia.pl/oferta/czyszc ... ltrow-dpf/
o ile pamiętam w VASie jest opcja regeneracji. VAS nie dopali filtrów, które są w 75% zapełnione, bo wg niego grozi to pożarem.
Żeby mu na chama włączyć regenerację trzeba zrobić procedurę wymiany filtrów najpierw, sterowniki zresetują do zera ilość sadzy, i wtedy można dopalać.
jak nie pomoże filtry wyjąć, zalać naftą oświetleniową pomieszaną z ropą, podpalić i dmuchać w nie sprężonym powietrzem aż zagrzeją się do czerwoności i się same oczyszczą. dmuchanie wspomaga również wydmuchiwanie sadzy i tlenków węgla.
sposób sprawdzony, tani i bardzo skuteczny.
Żeby mu na chama włączyć regenerację trzeba zrobić procedurę wymiany filtrów najpierw, sterowniki zresetują do zera ilość sadzy, i wtedy można dopalać.
jak nie pomoże filtry wyjąć, zalać naftą oświetleniową pomieszaną z ropą, podpalić i dmuchać w nie sprężonym powietrzem aż zagrzeją się do czerwoności i się same oczyszczą. dmuchanie wspomaga również wydmuchiwanie sadzy i tlenków węgla.
sposób sprawdzony, tani i bardzo skuteczny.
Elektronika samochodowa.
Witam ponownie,
pomyślałem sobie o moim poprzednim A6 3.0 z DPF i postanowiłem zamiast regenerować filtr i powtarzać to co miesiąc po prostu go wyrzucić.
Ostatnie moje pytanie jest takie - czy poza wyjęciem wkładu po rozcięciu obudowy należy zamontować w środku jakiś tłumik itp, czy po prostu zaspawać puszkę ?
Przy okazji wykodowania ze sterownika dodam mały chiptuning, co wyjdzie autku na dobre.
pomyślałem sobie o moim poprzednim A6 3.0 z DPF i postanowiłem zamiast regenerować filtr i powtarzać to co miesiąc po prostu go wyrzucić.
Ostatnie moje pytanie jest takie - czy poza wyjęciem wkładu po rozcięciu obudowy należy zamontować w środku jakiś tłumik itp, czy po prostu zaspawać puszkę ?
Przy okazji wykodowania ze sterownika dodam mały chiptuning, co wyjdzie autku na dobre.