Witam,
Od dłuższego czasu w swojej A8 3.0 TDi CTBD 2017r mam problem z przyspieszeniem. Pierwszy raz odczułem to po pojechaniu z autem do ASO na naprawę gwarancyjną przy okazji której zostało wgrane oprogramowanie miało za zadanie zmniejszać ilość tlenków azotu w spalinach. Po wgraniu tego oprogramowania auto dużo gorzej zaczęło jeździć. Skusiłem się na chipa w celu poprawienia osiągów, faktycznie poprawiły się jednak samochód mimo tego dalej jest kiepski w zakresie obrotów silnika pomiędzy 1500-2000. W trakcie przyspieszania sterownik wymaga ciśnienia doładowania 1,6 bar a uzyskuje jedynie 1,0 bar. Po wejściu powyżej 2000 obr/min auto pięknie przyspiesza i uzyskuje wymagane 1.6 bar. Co zostało zauważone podczas chip tuningu? Stosunkowo duże przeciwciśnienie mogące świadczyć o przytkanym już filtrze DPF (przebieg 104.000 km). Jeżeli tak to co mogło być przyczyną przytkania i czego akurat stało się to po wgraniu oprogramowania przez ASO. Dodam tylko że nie wywala żadnych błędów wszystko jest ok. Spotkał się ktoś z czymś podobnym? Jakieś porady gdzie szukać problemu z doładowaniem w zakresie 1500-2000?
Pozdrawiam
[D4 15 3.0TDI ] Problem z doładowaniem
witam, mam to samo w D4 4.2 tdi\
auto na zimnym silniku przyspiesza pieknie, po osiągnięciu tem 65* muli do 2000 obr, nie reaguje na gaz a po przekroczeniu 2tys obrotów jest szarpnięcie i przyspiesza normalnie. Do tego okopcone są na czarno wydechy.
Pod czas jazdy nie ma błędów, ale przy sprawdzaniu wyszedł błąd doładowania turbo.
Mechanik stwierdził, że jest problem z sterownikiem turbiny oraz że mieszanka nie jest przepalona stąd czarny nalot.
Dziwne, że to wszystko dzieje się dopiero po zagrzaniu motora. Czy ktos może to potwierdzić?
auto na zimnym silniku przyspiesza pieknie, po osiągnięciu tem 65* muli do 2000 obr, nie reaguje na gaz a po przekroczeniu 2tys obrotów jest szarpnięcie i przyspiesza normalnie. Do tego okopcone są na czarno wydechy.
Pod czas jazdy nie ma błędów, ale przy sprawdzaniu wyszedł błąd doładowania turbo.
Mechanik stwierdził, że jest problem z sterownikiem turbiny oraz że mieszanka nie jest przepalona stąd czarny nalot.
Dziwne, że to wszystko dzieje się dopiero po zagrzaniu motora. Czy ktos może to potwierdzić?