Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 95 4.2PB ] Wybierak, selektor

Dawid90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 19 kwie 2016, 14:49
Lokalizacja: Ropczyce

[D2 95 4.2PB ] Wybierak, selektor

Post autor: Dawid90 » 19 kwie 2016, 14:56

Witam wszystkich.
Nabyłem D2 z słusznym silnikiem 4,2 v8 i 4-stopniowym automatem. Problem polega na tym że nie działą mi TIPTRONIC i na wyświetlaczu nie wskazuje na którym biegu jadę ani nie podświetla mi panelu skrzyni.... Ustaliłem że to wina wybieraka auto ma 21 lat i 260tys wiec wybaczam ;]
Teraz prośba do Was czy może mi ktoś wytłumaczyć jak podmienić ten podbierak jeśli już mam nowy sprawny?
Jak się do niego dostać i jak zamienić żeby nic nie uszkodzić? Proszę o odpowiedź bo stoję z robotą i jeżdżę z takim uszkodzonym ;/



Proszę pamiętać o TAGach podczas zakładania tematu.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2016, 15:10 przez Dawid90, łącznie zmieniany 1 raz.


Dawid90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 19 kwie 2016, 14:49
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: Dawid90 » 19 kwie 2016, 15:28

Widziałem ten temat ale tutaj nie ma nic o tym jak to mogę wykonać bez uszkodzenia czegokolwiek. Czy dostęp od dołu od góry co trzeba zdemontować itd...

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 19 kwie 2016, 15:40

I od dołu i od góry :)

Od góry trzeba wymontować konsolę centralną (tę z radiem), podłokietniki, tunel środkowy i sam wybierak.
Od dołu trzeba odczepić przy skrzyni linkę wybieraka, bo na 90% nie będzie miała na tyle luzu, żeby podnieść wybierak i przy nim ją odczepić.

Wieczorem wrzucę instrukcje co i jak ;)
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 19 kwie 2016, 23:00

Four rings to rule them all

Dawid90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 19 kwie 2016, 14:49
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: Dawid90 » 20 kwie 2016, 08:03

Nie wiem jak Ci mogę za to podziękować :D
Jak już jesteś obeznany w tematach skrzyni to może zasugerujesz mi co może być przyczyną tego że jak zmieniam bieg z P na D lub R to czuje że skrzynia tak twardo bieg zapina? Nie jest to uczucie takie jak mam w BMW czy Mercedesie ze np zapinam D i czuje że hamulcem trzymam auto i napęd dostaje na oś jest to coś w stylu jakbym zerwał sprzęgło w manual. Poza tym skrzynia pracuje idealnie biegi zmienia płynnie bez szarpnięć.

ernesto

Post autor: ernesto » 20 kwie 2016, 08:26

Luzy w układzie napędowym mają na to ogromny wpływ.
Sprawdzić musisz poduszki silnika,skrzyni oraz mostu. Tuleje sanek przód i tył, luzy na półosiach oraz na wale napędowym.
U mnie przyczyną była zerwana poduszka skrzyni i poduszka tylnego mostu.
Zostaje jeszcze weryfikacja przegubów wew Ale to już inna bajka.
W PreFL ma też wpływ na to praca silnika na wolnych obrotach. Jak będą za wysokie to też zrobi Bum.
To na początek Ale warto sprawdzić też stan i poziom oleju.
Szczerze bardziej obstawiam, że jest gdzieś luz.

Dawid90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 19 kwie 2016, 14:49
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: Dawid90 » 20 kwie 2016, 08:32

na tym forum można się dowiedzieć wieeeeeelu pomocnych rzeczy dzięki :D olej idzie do wymiany bo nie był chyba wymieniany...... wcześniejszy właściciel (znajomy rodziny) traktował a8 jako woła roboczego ;/ a te luzy posprawdzam tak jak sugerujesz tylko to oddam do kogoś konkretnego bo gro "fachurów" będzie miało jedno zdanie "Panie skrzynie zaj.... wszystkie poduszko rozj... napęd szrot..... ale znajomy ma do sprzedania..." dzięki za pomoc :)
Ma ktoś może do sprzedania podłokietniki? najlepiej 2 zestawy jedne jasne kremowe jedne niebieskie mogą być od polift to trochę to ulepszę :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl