części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 96 ] Skrzynia ZF 4HP-24A kod: CML. Problem z wstecznym

Dariuszenko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 19 sie 2020, 17:10
Lokalizacja: wlkp.

[D2 96 ] Skrzynia ZF 4HP-24A kod: CML. Problem z wstecznym

Post autor: Dariuszenko » 23 kwie 2023, 23:19

Witam.
Szukałem trochę w tematach ale nie znalazłem satysfakcjonujących porad.
Mam skrzynię 4HP-24A z oznaczeniem CML.
Po zakupie nie najeździłem się za dużo autem, ponieważ czekał mnie remont silnika, który trochę trwał. W skrzyni biegów wymieniany był olej i filtr oleju. Olej to ,, RAVENOL ATF 5/4HP Fluid '' żółty

Obrazek

Zauważyłem, że gdy włączam wsteczny bieg samochód nie zawsze chce cofać. Czasami w zależności od miejsca w którym stoję, stoczy się kawałek ale z reguły stoi w miejscu. Trzeba go wkręcić na obroty i trochę poruszać dźwignią by ,,załapał' i zaczął cofać.
Kolejna sprawa to czwarty bieg, który nie zawsze się chce załączyć w trakcie jazdy.
Bez reguły czy ciepły, czy zimny silnik. Bywa, że jadę około 90km/h i mam około 2000 obr. . Zwolnię lub zatrzymam się na światłach, ruszę i już przy 90km/h mam około 2800/3000 obr. Fis pokazuje czwarty bieg. Redukując bieg na TipTronicu z 4 na 3 nic się nie dzieję. Dopiero po zwolnieniu i kolejnym ręcznym zredukowaniu z 3 na 2 i przełączeniu na ,, D '' Skrzynia dopiero przełączy po kolei na 3 i 4.
Bywa, że sto kilometrów zrobię bez problemów, a bywa, że na odcinku piętnastu km i przynajmniej trzech miejscach, w których muszę się zatrzymać lub zwolnić już czwórki nie chce załączyć sam.

Co może być przyczyną takich zachowań? Olej, jak patrzyłem nawet po przerzuceniu wszystkich biegów pojawia się w miejscu korka wlewu.
Czy ktoś z Was miał podobne przypadłości?

Mam nadzieję, że ktoś pomoże.
Pozdrawiam.

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 24 kwie 2023, 22:10

Nie ma się co czarować skrzynia ma swój przelot i może wymagać solidnego remontu.
Jeśli jednak wszystkie biegi są a problemy występują sporadycznie i elektronika nie wyrzuca błędu to zaczął bym od wyjęcia i wyczyszczenia płyty zaworowej.
Trzeba mieć pewność też, że filtr o ile wymianiany został zamontowany prawidłowo i nie wypluło uszczelki. Kształt kołnierza dla uszczelki dostępnych dziś filtrów jest niezgodny z tym co był powinno.
Czyszczenie płyty to prosta robota ale wymaga uwagi i czystości. Wcześniej trzeba zaopatrzyć się w papierową usczelkę płyty separującej.
Bez rozkręcenia płyty to wróżby.
Kot też jest Quattro

Dariuszenko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 19 sie 2020, 17:10
Lokalizacja: wlkp.

Post autor: Dariuszenko » 24 kwie 2023, 23:16

Nalatane faktycznie ma. Aż cieszy, że mimo wszystko w takiej kondycji.
Błędów nie pokazuje, a problemy tak jak opisywałem pojawiają się sporadycznie ale pojawiają. Zaniepokoiłem się bo nie chciał bym aby z pierdoły czy z mojej nieuwagi stało się coś poważniejszego..
Dziękuję za nakierowanie mnie na co zwrócić uwagę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl