Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 95 4.2PB ] skrzynia w trybie awaryjnym

Audifil

[D2 95 4.2PB ] skrzynia w trybie awaryjnym

Post autor: Audifil » 13 maja 2013, 10:38

Witam. Jestem tu świeży. Kupiłem autko niedawno. Wszystko było ok aż tu nagle wieczorem podjechałem pod dom zgasiłem wóz i wszystko normalnie. Rano przychodzę, palę a skrzynia w trybie awaryjnym.

Błędy:
18228 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17087 Konwerter/przełącznik stopu B - uszkodzenie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Pomóżcie mi bo dużo jeżdżę i nie chcę skrzyni zarżnąć...

PS Aha i tłumaczcie jak laikowi bo nie jestem jakimś specem.

Awatar użytkownika
foxik33
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 247
Rejestracja: 18 lut 2013, 22:21
Lokalizacja: Szydłowiec/Radom

Post autor: foxik33 » 13 maja 2013, 12:07

przełącznik stopu - przy vagowaniu wciśnij i trzymaj hamulec, błąd zniknie.. :)

A co do 18228 - wykasuj, odłącz akku na jakiś czas, powiedzmy z godzinke, podłącz i sprawdź co dalej.

Skrzynia ZF5HP19 - elektrozawór N216 niby..

Audifil

Post autor: Audifil » 14 maja 2013, 07:18

Z akku próbowałem ale na 5 minut wczoraj. A teraz jestem w trakcie naprawy (zobaczę co z tego wyniknie) sterownika skrzyni. Okazało się że miał w pewnym miejscu taką utlenioną miedź itd. Myślę że mogło dojść do zwarcia. Jedno takie czarne maleńkie coś przylutowane ma inne parametry jak mierzę w stosunku do takich samych innych.

Ta część ma dwie nóżki jest wlutowana na leżąco i ma na górze napis:

GG
71
G1

W taki właśnie sposób napisane ma bo jest na tym mało miejsca może Ty wiesz co to?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Okazało się że to nie to... Poprawiłem zatem luty i jutro sprawdzę czy to cokolwiek dało. Jak sądzisz co to może być? Zrobię to sam? Jutro zrobię zabieg z akku wg Twojego zalecenia.
Pomóż mi proszę.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
A może znasz kogoś z Kłodzka lub Paczkowa kto ma taką A8 i by mi na parę chwil użyczył sterownika abym sprawdził czy to on?

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 14 maja 2013, 22:08

Kolego nie panikuj podejdź do tego metodycznie... sprawdź najpierw prąd spoczynkowy akumulatora, sprawdź jakie masz ładowanie czy nie przekroczona wartość . Najlepiej podmień akumulator - możesz się zdziwić jak to Audi czasem samo cudownie się naprawia od nowej bateryjki.
Nieczęsto pada selenoid ,więc sprawdź wiązkę idącą do skrzyni i wszystkie jej połączenia , jestem w 100 % pewien że powodem jest zwarcie bądź korozja połączeń ewentualnie przerwane przewody .
Gdyby się okazało że nic nie znalazłeś pozostaje ci zrzucić michę i wykręcić dziada :) nowy około 350 zeta . Znajdziesz go o ile dobrze pamiętam - stojąc w kierunku przodu samochodu to drugi z lewej ,ale niech mnie ktoś poprawi jeśli źle radzę bo dawno takiej skrzyni nie widziałem

Audifil

Post autor: Audifil » 15 maja 2013, 10:41

Prąd w spoczynku - 12.04
Na odpalonym - 14.24
Na odpalonym i wł światła - 14.14



Mógł byś powiedzieć gdzie są wtyczki/gniazda które muszę oblookać?

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 15 maja 2013, 19:39

Po lewej stronie skrzyni masz okragły wtyk ...
Zamieszczone zdjęcie jest poglądowe , (skrzynia od bmw ) ale powinno dać ci wgląd czego szukać poza tym zachęcam również do przeszukania zasobów internetu ,znajdziesz masę informacji o swojej skrzyni .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl