części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 05 4.2TDI ] Problem ze wspomaganiem kierownicy

Risorius
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2011, 15:27
Lokalizacja: Opolszczyzna

[D3 05 4.2TDI ] Problem ze wspomaganiem kierownicy

Post autor: Risorius » 29 gru 2011, 15:42

Witam mam taki problem na zimnym silniku po uruchomieniu silnika przez kilka sekund brak jest wspomagania kierownicy w prawo w lewo kierownica normalnie się kręci a w prawo jakby coś ją trzymało. Po kilku sekundach problem znika i wszystko jest ok. W diagnostyce VAG pokazuje błąd czujnika kąta skrętu, czy to może być przyczyna? Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
RISORIUS

tobi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 138
Rejestracja: 30 gru 2009, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tobi » 29 gru 2011, 22:40

Raczej nie. Myślę że problem może dotyczyć maglownicy. Kiedywe wspomaganiu mieniałeś olej ?
Błąd czujnika kąta skrętu to np. świecenie kontrolki ESP. Coś takiego się pojawiało ?
Ten błąd kasowałeś i pojawia się na nowo ?

JIMM

Post autor: JIMM » 30 gru 2011, 08:20

Risorius pisze:W diagnostyce VAG pokazuje błąd czujnika kąta skrętu, czy to może być przyczyna?
nie nie jest to przyczyna a wynik,skutek twojego niedomagania............tak jak wyżej zacznij od płynu , potem pompa .....jak się zachowuje czy daje rady pompować potem maglownica i zawory.................ale wygląda na to że masz problem mechaniczny a nie elektroniczny.

Risorius
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2011, 15:27
Lokalizacja: Opolszczyzna

Post autor: Risorius » 30 gru 2011, 14:24

Koledzy a gdzie w tym silniku jest pompa wspomagania, bo doszły mnie słuchy, że żeby ją sprawdzić trzeba cały silnik wyciągać gdyż pompa jest gdzieś z tyłu silnika i to koszt około 2000PLN, trochę drogo jak na diagnostykę :/ A i jeszcze jedno gdzie szukać zbiorniczka płynu do wspomagania, bo prawdopodobnie jak płyn jest czerwony to trzeba go natychmiast zmienić na zielony. Trochę mnie już zaczyna to przerażać. Pomóżcie dobrzy ludzie.
RISORIUS

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 30 gru 2011, 17:18

Risorius pisze:Koledzy a gdzie w tym silniku jest pompa wspomagania, bo doszły mnie słuchy, że żeby ją sprawdzić trzeba cały silnik wyciągać gdyż pompa jest gdzieś z tyłu silnika i to koszt około 2000PLN, trochę drogo jak na diagnostykę :/ A i jeszcze jedno gdzie szukać zbiorniczka płynu do wspomagania, bo prawdopodobnie jak płyn jest czerwony to trzeba go natychmiast zmienić na zielony. Trochę mnie już zaczyna to przerażać. Pomóżcie dobrzy ludzie.
zbiorniczek od płynu wspomagania będziesz miał po prawej stronie pod maską czarny z zieloną nakrętką a na nakrętce masz bagnet od poziomu pynu (4.2 MPI tak ma ).

JIMM

Post autor: JIMM » 30 gru 2011, 18:57

Risorius pisze:cały silnik wyciągać gdyż pompa jest gdzieś z tyłu silnika
gdzie ty jeździsz do mechanika? :?: ..............po prostu masakra aż się nie chce pisać :-?

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 30 gru 2011, 18:58

Risorius pisze: A i jeszcze jedno gdzie szukać zbiorniczka płynu do wspomagania, ludzie.
Jest pod lewym filtrem powietrza.
Żeby się do niego dostać musisz zdemontować filtr powietrza.

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 30 gru 2011, 18:59

labas pisze:
Risorius pisze: A i jeszcze jedno gdzie szukać zbiorniczka płynu do wspomagania, ludzie.
Jest pod lewym filtrem powietrza.
Żeby się do niego dostać musisz zdemontować filtr powietrza.
to zupełnie inaczej niż 4.2 MPI

JIMM

Post autor: JIMM » 30 gru 2011, 19:00

Risorius pisze:A i jeszcze jedno gdzie szukać zbiorniczka płynu do wspomagania
jedź ty lepiej Przyjacielu do warsztatu 8-)

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 30 gru 2011, 19:07

badyl pisze: to zupełnie inaczej niż 4.2 MPI
Pewnie ,,anglik"

Risorius
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2011, 15:27
Lokalizacja: Opolszczyzna

Post autor: Risorius » 30 gru 2011, 19:29

Koledzy macie może jakiś sposób na wymianę płynu do wspomagania i jaki płyn najlepiej zastosować. Bo myślę że spróbuje najpierw wymienić płyn na własną rękę i dopiero potem będę się decydował na "wyciąganie silnika ze skrzynią" aż dreszcze mam jak o tym pomyśle trochę dużo jak na 4 dzień po zakupie auta.
RISORIUS

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 30 gru 2011, 20:14

Podjedź do serwisu Audi, zapłacisz ze dwie stówy i po kłopocie.

Risorius
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2011, 15:27
Lokalizacja: Opolszczyzna

Post autor: Risorius » 03 sty 2012, 16:52

Diagnoza serwisu audi, uszkodzona przekładnia kierownicza, prawdopodobnie lekko krzywa, więc koszta nie bagatelne wymiana w ASO wyceniona na 8000PLN :/ dramat. Poszukuje maglownicy o nr 4E 1422 052 C lub A. Jeśli by ktoś z kolegów miał taką na zbyciu to proszę o kontakt 512333434.

[ Dodano: 2012-01-03, 17:00 ]
Aha i dzięki za radę z podjechaniem do serwisu za diagnostykę skasowali 968PLN. W BMW E65 miałem kilka poważnych usterek ale serwis był o 30% tańszy niż w AUDI. :shock:
RISORIUS

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 03 sty 2012, 22:29

Risorius pisze: Aha i dzięki za radę z podjechaniem do serwisu za diagnostykę skasowali 968PLN. W BMW E65 miałem kilka poważnych usterek ale serwis był o 30% tańszy niż w AUDI. :shock:
Ale Cię skroili :shock:
Na ,,moim" serwisie Audi pełna diagnostyka auta kosztuje cztery stówy.

Kiedyś miałem ciekawą awarię z rozładowywaniem akumulatora, trzy dni szukali, nie mogli znaleźć co rozładowuje, ściągali speca z centrali do Krakowa i on odkrył że sterownik TV ma odbicia i wybudza się samoczynnie(nieregularnie) i rozładowuje akumulator.
Za tę diagnozę zapłaciłem całe 120 zł, a jeszcze pokazano mi jak mam resetować sterownik TV - stwierdzili że szkoda kasy na nowy.

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 04 sty 2012, 09:37

Risorius pisze:Aha i dzięki za radę z podjechaniem do serwisu za diagnostykę skasowali 968PLN. W BMW E65 miałem kilka poważnych usterek ale serwis był o 30% tańszy niż w AUDI. :shock:
A nie powiedział Ci pan z serwisu że jak było Pana stać na taki samochód to i na naprawy powinno-banda popaprańców w tych ASO

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl