części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 ALL ] łańcuchy śniegowe, a quatro

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

[D3 ALL ] łańcuchy śniegowe, a quatro

Post autor: bunga bunga » 08 sty 2012, 10:13

Panowie poruszę temat jazdy na łańcuchach śniegowych i wpływie ich na napęd quatro. Jak wiadomo przy naszym napędzie, nawet na krótkim odcinku bezwzględnie wymagane są te same rozmiary kół, opon, a nawet ich typ. Jak to się ma do jazdy na łańcuchach zimowych? Czy zakładać na jedną oś czy na wszystkie? Czy jeżeli na jednej to której i ile można tak przejechać? Jaki to ma wpływ na Q? Co na to producent, a co mechanicy i praktyka? Jakie mają doświadczenia użytkownicy w trudnym terenie? A jak np. jeżdżą w Alpach?

8-)

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 08 sty 2012, 10:22

Łańcuchy śniegowe zakładasz na "Koła Napędowe"
Czyli jeśli masz napęd na przód to łańcuchy idą na przód , jeśli napęd na tył , to łańcuchy idą na tył , jeśli quattro (czy 4x4) to łańcuchy powinieneś założyć na cztery koła ;-)
tylko zastanawia mnie po co tobie łańcuchy przy quattro :?: :?:
Dobre opony i do przodu , jak zawiśniesz na "brzuchu" to nawet łańcuchy nie pomogą , testowałem już to kiedyś ;-)

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 08 sty 2012, 10:40

Rzuciłem temat do dyskusji. Nie oszukujmy się quatro przy takim prześwicie i ciężarze nawet przy najlepszych oponach w zimę też nie daje rady. Daje raczej poczucie i to złudne pewności i bezpieczeństwa. W lato to faktycznie, czapka z głów, bezkonkurencyjne. Ale w zimę w trudnych warunkach tylko łańcuchy lub kolce. Np. Skandynawia jeździ na kolcach, pozostała Europa na łańcuchach.

Awatar użytkownika
Maciex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 222
Rejestracja: 03 lut 2010, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Maciex » 08 sty 2012, 11:48

Dodatkowo wiele alpejskich krajów nakazuje używania łańcuchów, więc też mnie ciekawi co z tym fantem zrobić.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 08 sty 2012, 13:11

Serrgiusz pisze:lub kolce
no i to jest rozwiązanie , pamiętaj że na łańcuchach masz ograniczoną prędkość do 50km/h a opony z kolcami szybciej dają się rozpędzić ;-)

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 08 sty 2012, 20:02

Serrgiusz pisze:Rzuciłem temat do dyskusji. Nie oszukujmy się quatro przy takim prześwicie i ciężarze nawet przy najlepszych oponach w zimę też nie daje rady. Daje raczej poczucie i to złudne pewności i bezpieczeństwa. W lato to faktycznie, czapka z głów, bezkonkurencyjne. Ale w zimę w trudnych warunkach tylko łańcuchy lub kolce. Np. Skandynawia jeździ na kolcach, pozostała Europa na łańcuchach.
Święte słowa, są momenty że, quattro w zimie nie daje rady.
Maciex pisze:Dodatkowo wiele alpejskich krajów nakazuje używania łańcuchów, więc też mnie ciekawi co z tym fantem zrobić.


Dokładnie, są momenty gdzie przy określonych warunkach trzeba założyć łańcuchy. Z tego co mi wiadomo to przeważnie w instrukcjach obsługi do audi z Q producent nakazuje nakładanie łańcuchów na przednią oś.
mdamian pisze:no i to jest rozwiązanie , pamiętaj że na łańcuchach masz ograniczoną prędkość do 50km/h a opony z kolcami szybciej dają się rozpędzić ;-)
Przecież łańcuchy nie służą do szybkiego przemieszczania tylko do zwiększania przyczepności w skrajnych warunkach.

Poza tym moje zdanie jest takie , że przesadzacie z tym, że zaraz napęd, torsen sie rozpadnie po założeniu łańcuchów na jedna oś, innych rozmiarów kół itd. Proszę o przynajmniej jeden przykład awarii torsenu czy skrzyni który znacie na który wpływ miały bezpośrednio powyższe czynniki :?:

Ja słyszałem o ludziach, którzy kilka lat jeździli na różnych rozmiarach kół (różnica dochodziła do 20mm podobno :!: ) i z napędem nic sie działo i nie dzieje się do tej pory.
Idąc dalej tym tropem wychodzi na to że autem z napędem Q nie można zbyt dużo skręcać bo wtedy też torsen też sie rozsypie :?: ;-)

Awatar użytkownika
robertas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2044
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
Lokalizacja: ślask

Post autor: robertas » 08 sty 2012, 20:06

Mucholejkolator, swiete slowa:D od dzis latam tylko po prostych :-P :lol:

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 09 sty 2012, 08:30

Nie wiem czy dobrze rozumiem. Torsen to rodzaj dyferencjału. A jego rola polega min. na wyrównywaniu obrotów kół na jednej osi. Bo może się mylę? Jeżdżę na 20", a zapas mam 19".
Czyli jak złapie gumę to nie mogę dojechać do wulkanizatora? Bo mi się ukręci Q i skrzynia? A co z "run flat"? Panowie mechanicy jak to jest? Jak to wygląda w praktyce? Czy ktoś miał w warsztacie Q z takim przypadkiem?

8-)

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 09 sty 2012, 11:09

Mucholejkolator pisze:autem z napędem Q nie można zbyt dużo skręcać bo wtedy też torsen też sie rozsypie
temu jak się zawiesiłem na "brzuchu" to jak próbowałem wyjechać to na prostych kołach , nie na skręconych ;-)

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 09 sty 2012, 14:28

Serrgiusz pisze:Nie wiem czy dobrze rozumiem. Torsen to rodzaj dyferencjału. A jego rola polega min. na wyrównywaniu obrotów kół na jednej osi. Bo może się mylę? Jeżdżę na 20", a zapas mam 19".
Czyli jak złapie gumę to nie mogę dojechać do wulkanizatora? Bo mi się ukręci Q i skrzynia? A co z "run flat"? Panowie mechanicy jak to jest? Jak to wygląda w praktyce? Czy ktoś miał w warsztacie Q z takim przypadkiem?

8-)
miałem kiedyś A6 C5 2.5 tdi 180 ps quattro felgi normalnie miałem 18" złapałem kapcia a na zapasie 16" musiałem wrócić na jednym kole 16" z trasy i nic się nie stało tak samo auto jechało jak na 18"

Awatar użytkownika
audik
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 328
Rejestracja: 20 kwie 2010, 08:58
Lokalizacja: CRACOVIE

Post autor: audik » 09 sty 2012, 16:46

w quattro wg instrukcji łańcuchy zakładamy na przód 8-)
no i "ni mom" A8 :/

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 09 sty 2012, 18:23

audik pisze:w quattro wg instrukcji łańcuchy zakładamy na przód 8-)
o :mrgreen: ktoś z instrukcją do A8 :mrgreen:
ja nie mam :-(

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 09 sty 2012, 18:49

Aż spradzę w instrukcji.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 09 sty 2012, 19:26

Serrgiusz, widzę że kolega trochę leniwy , instrukcji nie czyta ;-)

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 09 sty 2012, 20:20

Czytałem, czytałem ale nad morzem na plaży. Także nie mogłem do końca skupić się na sprawch technicznych.

I znalazłem. Strona 316 cytuję:
"Łańcuchy sniegowe polepszają właśności jezdne na śniegu.
- ... zakładać tylko na przednich kołach.
- Pamietać o prędkości max 50 km/h"

I dalej, że felga od 16 do 19" i opona nie może być szersza niż 235 mm.

8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl