![]() |
![]() |
![]() |
[D3 05 3.0TDI ] Trzęsie przy zmianie z 3 na 4
[D3 05 3.0TDI ] Trzęsie przy zmianie z 3 na 4
Witam,
Problem polega na tym,że trzęsie delikatnie budą tylko podczas zmiany biegu z 3 na 4 (przez dosłownie sekundę) w trybie automatycznym, ale tylko przy delikatnym przyśpieszaniu. Na pozostałych biegach jest to kompletnie nie wyczuwalne. Zmiana biegów płynna , na skrzyni nie ma żadnych błędów. Olej wymieniony jakieś 10 tys km wstecz z filtrem, ale tylko raz statycznie. Po skanowaniu wyrzuciło błąd EGR który się powtarza...... po skasowaniu. Wyrzuciło również błąd lewej poduszki skrzyni.
????
Pozdrawiam
Problem polega na tym,że trzęsie delikatnie budą tylko podczas zmiany biegu z 3 na 4 (przez dosłownie sekundę) w trybie automatycznym, ale tylko przy delikatnym przyśpieszaniu. Na pozostałych biegach jest to kompletnie nie wyczuwalne. Zmiana biegów płynna , na skrzyni nie ma żadnych błędów. Olej wymieniony jakieś 10 tys km wstecz z filtrem, ale tylko raz statycznie. Po skanowaniu wyrzuciło błąd EGR który się powtarza...... po skasowaniu. Wyrzuciło również błąd lewej poduszki skrzyni.
????
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 06 sty 2013, 21:21 przez ralf, łącznie zmieniany 1 raz.
labas pisze:To może być przyczyną.ralf pisze: Wyrzuciło również błąd lewej poduszki skrzyni
No właśnie chcę zacząć od poduszki..... następnie EGR wyczyścić lub wymienić. Podejrzewam że czyszczenie wystarczy ponieważ wyrzuciło za małą przepustowość spalin. Nie wiem tylko jak z demontażem bo w tych silnikach to nawet do paska mikro trzeba cały przód rozebrać :-x
z egr nie ma problemu wszystko fajnie od góry się zdejmuje 

Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
nic nie zaszkodzi zdjąć rure od egr`u i zobaczyć czy jest jeszcze prześwit czy już go nie ma... błąd przepustnicy również może być od egr`u który to zawalił ją mułem. Do tego wszystkiego jest preparat OneShot do czyszczenia wtrysków przepustnic itd... po tym wszystkim robisz nastawy podstawowe Egr`u
bloki pomiarowe 003 Exhaust gas recirculation EGR
1) Engine speed
At idle: 720 ... 820 rpm
2) Specified intake air mass
[mg/stroke]
3) Actual air mass
[mg/stroke]
4) EGR valve activation
[%]
Nastawy podstawowe ten sam kanał (003)
bloki pomiarowe 003 Exhaust gas recirculation EGR
1) Engine speed
At idle: 720 ... 820 rpm
2) Specified intake air mass
[mg/stroke]
3) Actual air mass
[mg/stroke]
4) EGR valve activation
[%]
Nastawy podstawowe ten sam kanał (003)
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
zacznij od sprawdzenia kostki instalacja nie ma tam komfortowych warunków może poducha nie być potrzebna a naprawa instalacji...
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Dzięki jeszcze raz kolego Wołek za pomoc egr wyczyszczony przepustnica ok ....Jednak to forum to tak naprawdę kilka osób .....
Reszta to ma wiedzę na temat dystansów i felg najlepiej lansiarskie na disco wiochę :-D
To trzęsienie podczas zmiany biegu z 3 na 4 to prawdopodobnie będzie konwenter ,ale nie zadaje tu już żadnych pytań bo szkoda czasu ....
pozdr
Reszta to ma wiedzę na temat dystansów i felg najlepiej lansiarskie na disco wiochę :-D
To trzęsienie podczas zmiany biegu z 3 na 4 to prawdopodobnie będzie konwenter ,ale nie zadaje tu już żadnych pytań bo szkoda czasu ....
pozdr
zawsze fajnie jest kliknac "pomógł"ralf pisze:Dzięki jeszcze raz kolego Wołek za pomoc

Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Punkcik dodany ;-)
Zna ktoś dobry warsztat ASB w okolicy wrocławia? Jakieś 12 tys do tyłu wymieniłem olej w SERWIS ŁOBODA . Nie było tych objawów i żadnych opiłków, ale może być to kompletnie z tym nie związane. Jaki koszt regeneracji takiego konwentera?
Narazie sporadycznie się to dzieje i tylko z biegu 3 na 4 podczas delikatnego przyśpieszenia w zakresie obrotów 1700-2000. Co ciekawe na zimnym silniku nie ma kompletnie żadnej tarki.
Zna ktoś dobry warsztat ASB w okolicy wrocławia? Jakieś 12 tys do tyłu wymieniłem olej w SERWIS ŁOBODA . Nie było tych objawów i żadnych opiłków, ale może być to kompletnie z tym nie związane. Jaki koszt regeneracji takiego konwentera?
Narazie sporadycznie się to dzieje i tylko z biegu 3 na 4 podczas delikatnego przyśpieszenia w zakresie obrotów 1700-2000. Co ciekawe na zimnym silniku nie ma kompletnie żadnej tarki.
No i ja uważam, że to dobry serwis tylko objaw uszkodzonego sprzęgła był przed wymianą w postaci pisknięcia przy zmianie biegów przy konkretnym depnięciu. Już wtedy zdiagnozowali że może być to wina sprzęgła, ale kazali jezdzić (nic się nie dzieje) . Wymieniłem olej i objaw zniknął .... a teraz ta tarka.... W takim razie po cholerę zmieniali ten olej jak mogli to przewidzieć i zrobić raz a porządnie !