części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 98 4.2PB/LPG ] Pompa wspomagania kierownicy

hollq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 02 sty 2016, 23:03
Lokalizacja: lubuskie

[D2 98 4.2PB/LPG ] Pompa wspomagania kierownicy

Post autor: hollq » 23 sie 2016, 21:56

Witam. Mam takie pytanie: Czy odpowietrza sie w jakis dziwny sposób pompe wspomagania czy normalnie? no i jezeli wspomaganie zaczyna mi plynnie dzialac przy 2 tys obrotow to pompa trup czy o cos innego chodzi?

Krzychsam
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 15
Rejestracja: 16 wrz 2015, 10:33
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Krzychsam » 24 sie 2016, 08:41

Hej ,
Układ wspomagania odpowietrza się tylko w momencie gdy zmieniasz płyn, lub był wyciek.
Po zalaniu układu płynem warto podnieść przód auta żeby kola były w powietrzu i kręcić maksymalnie w lewo i prawo kilka razy, następnie sprawdzić stan płynu. Koniec.

Miałem podobny przypadek ze raz działała raz nie, jak dodawałem gazu było lepiej lecz nie zawsze. Wykręciłem pompę i zawiozłem na sprawdzenie do warsztatu zajmującym się regeneracja pomp i przekładni. Okazało się że zawór w pompie miał wytartą powierzchnie i w zależności jak się ułożył to było wspomaganie lub nie. Sprawdzenie koszt 50 zł.

hollq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 02 sty 2016, 23:03
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: hollq » 24 sie 2016, 21:21

No tak tylko ze pompa wcześniej potrafiła sobie wyc przy nagrzanym silniku. I tutaj dochodzi fakt ze pompa działa też pod wysokim ciśnieniem. płyn był spuszczony i zalany na nowo. wszystko było cacy przed tym zanim dałem auto do mechanika na wymiane rozrzadu. auto postało sobie miesiąc i po tym przestało działać wspomaganie. Samo sprawdzenie 50 zl?

ernesto

Post autor: ernesto » 25 sie 2016, 05:49

hollq pisze:No tak tylko ze pompa wcześniej potrafiła sobie wyc przy nagrzanym silniku
Bo już byłą na wykończeniu.
hollq pisze:wszystko było cacy przed tym zanim dałem auto do mechanika na wymiane rozrzadu
Mechanik jak zdejmował przód to troszkę płynu zleciało ze wspomagania.
Zależy jak ułożył przewody idące do chłodnicy. Jeśli je podwiesił na górze to jest ok bo płyn nie uciekł ze zbiorniczka.
Ale zapewne tego nie zrobił i wszystko poszło w podłogę.
Po zamontowaniu wszystkiego zalał płyn i kręcił kierownicą, pompa był zapowietrzona, chodziła na sucho i się przytarła już do końca.

Krzychsam
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 15
Rejestracja: 16 wrz 2015, 10:33
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Krzychsam » 25 sie 2016, 08:22

Tak sprawdzenie pompy kosztuje 50 zł w firmie Skraw Met w Sopocie. Jak nie masz nikogo w okolicy to możesz do nich wysłać.

hollq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 02 sty 2016, 23:03
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: hollq » 25 sie 2016, 13:55

a gdzie sie uzupełnia płyn chłodniczki pompy wspomagania?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 25 sie 2016, 14:51

W głównym zbiorniku - nie zalewa się osobno chłodnicy
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

hollq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 02 sty 2016, 23:03
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: hollq » 25 sie 2016, 15:22

Od jakich audi jeszcze pasuje ta pompa? Bo widzialem w b4 taka sama tylko inne kolo pasowe było. Taka też podejdzie?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 25 sie 2016, 15:27

Pompa tylko z A8 - jeśli nie masz Nivo to pompa z literką K - zamienniki nie działają
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 25 sie 2016, 19:15

Krzychsam pisze:Hej ,
Miałem podobny przypadek ze raz działała raz nie, jak dodawałem gazu było lepiej lecz nie zawsze. Wykręciłem pompę i zawiozłem na sprawdzenie do warsztatu zajmującym się regeneracja pomp i przekładni. Okazało się że zawór w pompie miał wytartą powierzchnie i w zależności jak się ułożył to było wspomaganie lub nie. Sprawdzenie koszt 50 zł.
Gdzie regeneruja pompy u nas w trojmiescie?

hollq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 02 sty 2016, 23:03
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: hollq » 25 sie 2016, 19:39

Z tym ze problem jest taki iż numer katalogowy z b4 jest taki sam jak do a8. do tego wygladaja tak samo wiec dlatego zastanawiam sie czy aby nie zadziała :) w wygladzie są identyczne. Dla proównania:

Kod: Zaznacz cały

http://allegro.pl/pompa-wspomagania-audi-80-b4-050145155a-100-bar-i6418300322.html

oraz:

Kod: Zaznacz cały

http://allegro.pl/audi-a6-a8-d2-94-02-pompa-wspomagania-4d0145155k-i6194189406.html
Jak dla mnie są identyczne

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 25 sie 2016, 19:45

Fakt - wizualnie mogą być takie same - ale ciśnienia mają inne - pompa w A8 ma jak dobrze pamiętam 120bar
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

hollq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 02 sty 2016, 23:03
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: hollq » 25 sie 2016, 21:43

120 to i tak niezbyt wiele. z reguły w innych markach jest cos pod 150 :)
Michał domyslam sie ze 100 Barów to trochę mało ale powinno ruszyć układ. Z tego co sprawdzałem w katalogach to w 80tce występuje to samo oznaczenie co w d2. Jutro podjadę do serwisu i zapytam dokladnie o cisnienie tu i tu :)

ernesto

Post autor: ernesto » 26 sie 2016, 05:45

hollq pisze:120 to i tak niezbyt wiele. z reguły w innych markach jest cos pod 150
Przy w 100% sprawnym układzie przy standardowej pompie możesz kręcić kierownice językiem, dosłownie.
Podstawa to sprawna pompa.Tu masz jak to wygląda.

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 27 sie 2016, 09:49

z zewnątrz te pompy wyglądają identycznie, tylko maja inna wydajność, z A8 ma łopatki i bieżnie w środku wysoka na 14 mm a reszta pomp ma 10-11 mm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl