części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 98 4.2PB ] Jaki zawias zamiast seryjnego do A8 4.2

pszemoll
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 06 lis 2018, 00:00
Lokalizacja: Gliwice

[D2 98 4.2PB ] Jaki zawias zamiast seryjnego do A8 4.2

Post autor: pszemoll » 04 kwie 2020, 16:55

Witam. Mój samochód to A8 1998 4.2 ABZ. Zawieszenie 1BA ... w oryginale, czyli stoi wysoko, buja, a do tego lewy amor stuka i ogólnie zawieszenie przenosi wszelkie niedoskonałości nawierzchni.
Chcę wymienić amory, a przy okazji go usztywnić i lekko obniżyć

Ciężko jednak trochę się w tym odnaleźć, dobór amorów do sprężyn, oznaczenia sprężyn itp.

Mam na to takie pomysły (oczywiście ograniczone budżetem :) no i nie wiem jaki będzie efekt.

1. Sprężyny mts lub jamex -30 i amory przód Bilstein B6
2. Sprężyny uzywane (które mogę akurat kupić) z S8 lift, oznaczenie 1 białe, 3 zielone i amory przód Bilstein B6
3. Spreżyny Eibach ProKit - 25 i zwykłe amory Sachs
O tylnych amorach jeszcze nie myślełem
Nie chcę go zglebić tylko lekko obniżyć i usztywnić.
Czy macie jakieś sugestie apropos tego co wyżej ? albo inne pomysły?

[ Dodano: 2020-04-04, 16:55 ]
Nie ma nikogo kto modyfikował zawias 1BA i ma jakies ciekawe doswiadczenia w tym temacie ?

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 06 kwie 2020, 22:33

Tył nowe wzmocnione standardowe sprężyny Kraemer & Freund i chyba nieużywane czerwone Sachsy z eSki.
Przód standardowe sprężyny Kraemer & Freund i nowe zwykłe czarne Sachsy.
Dla mnie jakieś 20mm za nisko. W porównaniu do serii stoi tak samo. Na lokalnych wertepach deska chce wybić zęby, na autostradzie do 140 bajka, powyżej zaczynają się przechyły, ale pod kontrolą (choć nie zaznajomiony z autem pewnie by się obsrał). Niemniej poluję na amerykańską kanapę :) Obniżania nie polecam, chyba że masz wszędzie dobry dojazd.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Udesky
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 01 wrz 2019, 20:01
Lokalizacja: SCI w ZGY

Post autor: Udesky » 07 kwie 2020, 10:52

Przemoll użyj szukajki, a znajdziesz parę informacji.
Z tego co zdążyłem przeczytać niektórzy lubią połączenia B6 + pro-kit, ewentualnie zamienniki ori amorów sach/mondroe + talerzyki (do B6 nie podejdą) + pro kit.
Jamexy - niektórzy pisali, że odrobinę za miękkie. Miałem kiedyś w Mazdzie 323F i mogę potwierdzić.
Moim zdaniem tył a'la eSka + obniżenie przodu do podobnego poziomu będzie akurat.

pszemoll
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 06 lis 2018, 00:00
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: pszemoll » 07 kwie 2020, 17:25

Dzieki Szukajki oczywiście użyłem, ale nie nakierowało mnie to tak do końca w żadną stronę.
A gdyby dać prokit i amor standard - zamiennik serii, to może dobijać labo źle tłumic?

Udesky
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 01 wrz 2019, 20:01
Lokalizacja: SCI w ZGY

Post autor: Udesky » 07 kwie 2020, 19:05

Jeździłem kiedyś na Jamexach i standardowych amortyzatorach - nie dobijało. W innym aucie jeździłem na seryjnych sprężynach i na B6, było sztywniej i pewniej niż na serii.
Generalnie powinno się stosować amortyzatory odpowiednie do sprężyn. Natomiast gro osób jeździ na standardowych amorach i niższych sprężynach, jak to się odbija na trwałości rzeczywistej amortyzatora to nie wiem.
Zgodnie ze sztuką powinieneś kupić B8 i wtedy sprężyny -30mm. Ewentualnie możesz kupić tanio używane B6, wysłać je do Zerkpolu ( http://bilstein.pl/index.php?page=oferta ) w celu regeneracji, ale zaznaczyć, aby włożyli podkładki skracające skok tłoka (taka al'a B8).
Pamiętaj, że to prawie 2t auto więc lepiej nie oszczędzać i nie robić po taniości.
Gdzieś coś kiedyś czytałem jeszcze o stosowaniu sprężyn z S4, jednak jak to wygląda to nie wiem.

pszemoll
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 06 lis 2018, 00:00
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: pszemoll » 06 cze 2020, 23:56

Dzięki za wszystkie podpowiedzi. No więc jestem już w połowie drogi - Eibach pro-kit zamówione, amorki zamowie po święach ale myśle że pozostanę przy serii, czyli kupie nowe Sachs i zobaczę co będzie jak to włożymy.

[ Dodano: 2020-06-06, 23:56 ]
No i po wymianie zawieszenia, właściwie przejechane już na nowym ok 500 km.

Było seryjne 1BA, teraz Eibach Prokit i nowe amory Sachs na przód , z tyłu na razie stare.


Obrazek

Obrazek

Jestem super zadowolony z efektu, jest sztywno i dosyć twardo, ale jak dla mnie idealnie, wcześniej jeździłem BMW f11 na fabrycznym zawiasie i runflatach był podobnie sztywny i twardy do tego co teraz tutaj. Wygląd też całkiem ok, więc ogólnie polecam ten setup... u mnie zadowolenie 100%. Dzięki za porady.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 07 cze 2020, 08:41

Nie wiem czy tak zdjęcie wyszło, ale teraz zawias wygląda jak przy 1BA, to te Eibach Pro Kit są w końcu -30mm czy nie ? 1BE do 1BA to -20mm o ile się nie mylę ?
Black Cars Matters

pszemoll
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 06 lis 2018, 00:00
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: pszemoll » 07 cze 2020, 09:36

Na pierszym zdjęciu jest 1BA na drugim Eibach. Szkoda że nie zrobiłem 2 podobnych zdjęć, w każdym razie zmierzone obniżenie wyszło około -30 na obu osiach.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 07 cze 2020, 19:39

No właśnie mówię o tej drugiej fotce, mi to wygląda jak na 1BA, no chyba, że potrzeba czasu co by się usadził, albo zdjęcie tak wyszło, tu masz 1BE u mnie, więc teoretycznie ma być wyżej niż u Ciebie o te 10mm:

Obrazek

Obrazek
Black Cars Matters

pszemoll
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 06 lis 2018, 00:00
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: pszemoll » 07 cze 2020, 20:44

Tak, myślę że u mnie jest ciut wyżej niż u ciebie, ale To pewnie dlatego, że dałem zwykle amory, pewnie gdybym dał talerzyk obnizajacy, to byłoby podobnie albo trochę niżej jeszcze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl