części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 00 4.2PB/LPG ] Tłucze przy hamowaniu, krzywe tarcze?

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

[D2 00 4.2PB/LPG ] Tłucze przy hamowaniu, krzywe tarcze?

Post autor: uszek » 09 mar 2013, 13:59

Mam problem, gdy hamuje tlucze mi sie cos przy hamowaniu tak jakby byly tarcze krzywe, tarcze nowe,dodatkowo sprawdzone i nie bija.
Dzis bylem na szarpakach i wyszly mi do wymiany tuleje tylnego wahacza z prawej strony prawie wszystkie.
Wydaje mi sie ze od tego nie powinno sie tluc przy hamowaniu,ale juz sam nie wiem. Zglupiałem, najgorsze jest to zeto jakby z tylu albo z przodu z prawej strony i nie idzie wysluchac gdzie to.
Moze jakies rady?
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2013, 00:33 przez uszek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
LUKAS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 383
Rejestracja: 05 paź 2011, 20:07
Lokalizacja: Ełk / Warszawa

Post autor: LUKAS » 09 mar 2013, 16:59

przy zawieszeniu jak coś jest też może być tluk

ale możesz mieć np.
koła do wyważenia lub piasta daje bicie lub luzy w zawieszeniu
jak tarcze proste wystarczy że nie za-dobrze wyczyszczona piasta przy założeniu tarcz i już będzie bicie

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 09 mar 2013, 18:19

Wszystko ladnie wyczyszczone tarcza rowno biega po klocku jutro pojade na podnosnik i sprawdze czy cos nie jest krzywe ale wychodzi na te tuleje z wahacza

Awatar użytkownika
LUKAS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 383
Rejestracja: 05 paź 2011, 20:07
Lokalizacja: Ełk / Warszawa

Post autor: LUKAS » 09 mar 2013, 19:36

a masz tak na zimnych i gorących tarczach?

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 09 mar 2013, 20:28

Tak wszystko jedno czy po stu metrach czy kilometrach

Awatar użytkownika
LUKAS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 383
Rejestracja: 05 paź 2011, 20:07
Lokalizacja: Ełk / Warszawa

Post autor: LUKAS » 09 mar 2013, 20:42

to musisz szukac zrob zawieche i zobaczysz

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 11 mar 2013, 07:10

więc tak krzywa tarcza -czym bardziej pedał wciskasz tym bardziej budą -pedałem telepie
zawieszenie -objawia się tym że jak już dobrze depniesz to jest ok :-D

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 31 mar 2013, 08:51

Zawieszenie z tylu wymienione, tarcze sprawdzone, jeszcze mi zostalo do sprawdzenia kolo i piasta ewentualnie ktorys przegub z tylu.

A teraz mam wrazenie ze caly czas telepie jakby tyl byl krzywy albo cos nie tak z opona a przy hamowaniu sie tlucze

smoczek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 04 mar 2012, 02:04
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: smoczek » 07 maja 2013, 10:37

mialem tosamo.
scierzka,szarpaki,diagnosta =wszystko ok.
a potem przy odpowietrzaniu mi oczy wyszly, jak te wachacze tancza.
sprawdz z przodu, wachacze gorne tylne,
czy nie jest wyrwana tulejka z gumy, strona od auta.


*bo dolne tuleje wachaczy, to raczej sciaganie powoduja,
zalezne od hamowania/przyspieszania.

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 07 maja 2013, 20:59

juz chyba wiem... drazki kierownicze mam luz na lewym

smoczek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 04 mar 2012, 02:04
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: smoczek » 09 maja 2013, 14:39

ale pisales ze 'tlucze' z prawej strony.
czy drazek powodowalby takie objawy.... hmm.

sprawdz dokladnie cale zawieszenie z przodu.
dokladnie.
obejrzyj i poszarp kazdym wachaczem.
obserwuj elementy zawiechy, podczas calego zakresu ich ruchu,
niech pomocnik kreci fajera max prawo/max lewo,
nawet na 'zabie' podnies kazde kolo osobno, i sprawdzaj.
ale najlepiej z kanalu, na obciazonym zawiasie.

cos musi wyjsc.
nie moze szarpac czy halasowac.
jak mocniej depniesz, to ustaje ten objaw ?

kubas98
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 38
Rejestracja: 15 lip 2009, 10:07
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: kubas98 » 18 lip 2013, 20:21

Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem A8 (podobno jest znane na tym forum) i mam mały problem bo przy prędkości ok.80 km/h do 100 km/h zaczynja bić przednie lewe koło ( koła dzisiaj wyważone- nie pomogło)i jak hamuje również.Wiechałem na szarpaki i zobaczyłem że przy przednim lewym kole wahacz tylny dolny (banan) ma luz na sworzniu od strony piasty i guma przy wózku jest strasznie elastyczna ,aż za bardzo.Pytanie moje jest takie czy luz na wspomnianym wahaczu może powodować takie bicie? Dzięki za odpowiedź bo nie da się z ty jeździć.

Gość

Post autor: Gość » 18 lip 2013, 20:30

Może być to ta przyczyna,a felgi masz dobrze osadzone?? Bo jesli nieori i brak pierścienia centrującego to tez będzie niemiło. Powodem tego tez może byc opona ale skoro sprawdzałes koła to raczej wykluczamy. Jeszcze geometria skopana sie tez naprzykrzy podobnie.

kubas98
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 38
Rejestracja: 15 lip 2009, 10:07
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: kubas98 » 18 lip 2013, 20:34

Geometria ok. sprawdzona dzisiaj ,felgi są oryginalne i wchodzą ciasno na piaste

Gość

Post autor: Gość » 18 lip 2013, 20:36

No więc zawieszke musisz odświeżyć. Nie może byc tam jakiś takich jak opisujesz luzów.
Ja po zakupie miałem zawieche do wymiany ale popadane były sworznie nie gumy i nic nie biło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl