części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Kalibracja nawiewów.

Awatar użytkownika
Unknown
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 244
Rejestracja: 14 sie 2010, 13:32
Lokalizacja: Wrocław

[D2 FL ALL ] Kalibracja nawiewów.

Post autor: Unknown » 28 gru 2013, 00:30

hej! czy jest takie cos w naszych autkach jak kalibracja nawiewów ?

moze zle to nazywam, ale ogolnie chodzi o to, że na trybie ECO ustawiam na HI i mam saune w aucie, ustawie na obu stronach po 27 i wieje mi zimnem i to przez caly czas.

Myslalem ze to moze schładza do tych 27 stopni, ale nie wazne czy otworze okna czy jak.

Innym razem uruchomie auto np na 25 stopniach i wieje mi ciepłe. nie ma na to jakiejs reguły.
Dlatego mam do Was pytanie czy jakas jest procedura by skalibrowac silniczki, moze nie zawsze sie domykaja/otwieraja prawidłowo.

ernesto

Post autor: ernesto » 28 gru 2013, 00:39

Z tego co się orientuję wszystko się dzieje automatycznie. Optymalnie by odpowiednio nagrzać lub przewietrzyć kabinę. Ostatnio np wracałem od teściów klimatronik ustawiony na 22 i 22 w nogach leciało ciepłe powietrze natomiast w górnej części chłodne. po przestawieniu na wyższą temperaturę równomiernie puszczało ciepłe powietrze na dół i górę by nagrzać wnętrze pojazdu.

nie wiem czy dobrze się rozumiemy klimatronik jest rak zaprojektowany żeby jak najszybciej uzyskać daną temperaturę. Jeśli ustawisz HI do będzie dawał na maxa. Zagrzejesz wnętrze auta do 30 stopni a potem ustawisz na powiedzmy 25 to on przestawi swój tryb tak żeby jak najszybciej zbił temperaturę wnętrza do zadanej przez Ciebie.
Jeśli wykryje że osiągnął swój cel przestawi się by utrzymywać cały czas dana temperaturę.

Awatar użytkownika
Unknown
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 244
Rejestracja: 14 sie 2010, 13:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Unknown » 28 gru 2013, 00:44

no wlasnie tak rozumiem, ze powinno być jak piszesz. lecz np po przestawieniu z HI na 27 zamiast leciec letnie leci caly czas zimne. nawet jak przewietrze auto o co teraz nie trudno to nadal leci zimne. A wylacze auto i nawiewy sie wylacza, wlacze ponownie i po chwili leci jak powinno.

ale tj pisze nie ma to reguły.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 28 gru 2013, 02:21

Jest procedura kalibracji, np. po wymianie silniczka przydatna. Nie wiem czy w Twoim przypadku pomoże, ale spróbować nie zaszkodzi.
Wchodzisz vagiem w klimatyzację (HVAC) klikasz na nastawy podstawowe (basic settings), wybierasz kanał 01, czekasz aż wartości w okienku dojdą do zera i tyle ;-)
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 28 gru 2013, 10:15

a ja d o dzis nie wiem gdzie ustawia sie nawiew na stopy
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
Unknown
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 244
Rejestracja: 14 sie 2010, 13:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Unknown » 28 gru 2013, 10:21

gtfan, dzieki za wskazówke - spróboje :)

preston81, yyyy hmm :) na panelu klimatronika przycisk ze strzałką w dół ;)

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 29 gru 2013, 11:43

dziękuje :) myślałem że to tłoczy powietrze na tył auta :D a jak ustawic nawiewy z tyłu jest regulacja z poziomu kierowcy czy to juz pasazerowie muszą się bawić ??
bądź sobą, wariatów też lubią

ernesto

Post autor: ernesto » 29 gru 2013, 14:53

O ile się nie mylę to jak ustawisz na kratki na panelu to powinno zasuwać na tył czyli na słupki i tunel między fotelami. Podczas ustawienia na nogi na tył też leci tylko kanalikami pod fotelami.
Co do regulacji osób postronnych siedzących w tylnym rzędzie mogą sobie tylko manipulować pokrętłami i kratkami w którą stronę ma im wiać.

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 17 sty 2014, 00:22

gtfan pisze:ale spróbować nie zaszkodzi
chyba jednak nie do końca. U mnie działało ok ale po przeczytaniu tego postu pomyślałem że zrobie (nie wiem po co). Teraz zachowuje się jakoś dziwnie. Po wciśnięciu odparowania przedniej szyby nadmuch nie idzie całą parą ale tak 70% siły nadmuchu - musze (+) zwiększyć dodatkowo siłe nadmuchu żeby było na maxa. Poza tym jakoś długo ją odparowuje. A jak jest ustawione na maxa jak już osiągnie temperature silnika to głowny nadmuch jest na nogi i szybe a z centralnych wieje ledwo co.

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 17 sty 2014, 00:23

także jak chodzi dobrze lepiej nie tykać , a ja zrobie ta kalibracje jeszcze raz i zobacze

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 17 sty 2014, 00:43

No to niezły klops :/ To oficjalna procedura z Elsy, więc nie przypuszczałem, że może coś popsuć. Może odłączenie akumulatora pomoże..
Four rings to rule them all

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 17 sty 2014, 09:57

gtfan pisze:No to niezły klops
a no tak
gtfan pisze: To oficjalna procedura z Elsy, więc nie przypuszczałem, że może coś popsuć
a nie pominąłeś czegoś przy przepisywaniu tej procedury, spróbuje jeszcze jutro z tym akumulatorem może masz racje

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 17 sty 2014, 12:52

Pisałem z pamięci i faktycznie pominąłem wymagania dotyczące przeprowadzenia kalibracji :( A są one następujące:
- poprawne kodowanie sterownika
- skasowane błędy klimatyzacji
- silnik chodzi na wolnych po kasowaniu błędów
- klimatyzacja włączona w trybie "auto"

Poniżej skan z elsy
Obrazek

Edit:
Byłem z ciekawości zrobić tę kalibrację u siebie.. I nawiew działa dokładnie tak jak opisałeś.. Nawiew na szybę - siła 7/12 kresek, normalne ustawienie - ze środkowej kratki słabo wieje, temp. na lo - ze środkowej kratki huragan.
Coś mi się zdaje, że to dziwny zamysł twórców systemu nawiewu co do jego działania. Bo raczej wątpię żeby w dwóch różnych autach, z początku i końca produkcji, wystąpiła identyczna usterka po zastosowaniu oficjalnej procedury serwisowej. Bardziej jestem skłonny wierzyć, że od wyjechania z fabryki nikt tej kalibracji nie robił i wcześniej nawiewy żyły swoim własnym życiem.
Four rings to rule them all

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 17 sty 2014, 17:27

JA tez tak mam ze 70% nadmuchu na szybe przy wlaczonym nawiewie na nia a przy auto cieple głownie dmucha na szybe i na nogi. Mnie to jak najbardziej odpowiada bo w seacie mam po rowno to az oczy szczypią jak wieje z kratek srodkowych

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 17 sty 2014, 20:51

gtfan pisze:temp. na lo - ze środkowej kratki huragan.
no tego to nie sprawdziłem, jutro zobacze, reszta sie zgadza. Może masz racje co do tych zamysłow.

Przynajmniej teraz mamy nawiewy jak w dużo młodszym VW Phaetonie :D . Tam też zamysłem twórcy było żeby powietrze się tak wydobywało żeby nie było wiadomo skąd i żeby nie było czuć podmuchu na ciele. Ja mam takie wrażenie że teraz tak jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl