części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 ALL ] Czy wywalanie płynu na gorącym to normalny objaw

telmax
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 08 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

[D2 ALL ] Czy wywalanie płynu na gorącym to normalny objaw

Post autor: telmax » 06 lut 2015, 11:03

Mam pytanie autem zrobiejaieś 100km poziom płynu między min a max po odkręceniu korka podnosi się poziom w zbiorniczku i wywala płyn czy to normalny objaw?

Dodam że w zbiorniczku jakby się gotowało po poluzowaniu korka, po odkręceniu wywala płyn, temperatura idealnie cały czas na 90 stopni płynu ubywa litr na 1000km ciężko zlokalizować wyciek pod autem parę kropli płynu po stronie pasażera. Autem nie da się jeździć z odkręconym korkiem, kiedyś w innym a8 miałem duży wyciek z trójnika na górnym wężu przednim i wracałem 40km z poluzowanym korkiem i płynu nie wywalało. Żadnych objawów uszczelki pod głowicą nie ma.

Czy jest to normalny objaw czy coś nie tak?

Awatar użytkownika
Nyku
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Radek
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Nyku » 06 lut 2015, 11:11

Wydaje mi się że tak ma być, układ działa pod ciśnieniem tak by płyn nie odparowywał a w momencie odkręcenia korka po prostu zaczyna się gotować. Ja mam dokładnie to samo. Temperatura trzyma równo 90 stopni i nie rośnie jednakże gdy odkręcę zbiorniczek (gdzieś nawet czytałem że nie powinno się tego robić na rozgrzanym silniku) poziom płynu rośnie i zaczyna wywalać. Miałem A6 C4 2.8 i gdy raz próbowałem odkręcić także straciłem trochę płynu zanim ostygł i przestał wrzeć.

Jednakże ekspertem nie jestem i niech ktoś się wypowie dokładnie bo być może trafiałem na felerne sztuki jakieś :)

telmax
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 08 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: telmax » 06 lut 2015, 11:13

No dokładnie tak mam tylko że w poprzednim a8 nie było tego w sumie to nawet bez korka mogłem jeździć, też mi się wydaje że tak ma być ale pewny nie jestem?

Awatar użytkownika
Nyku
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Radek
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Nyku » 06 lut 2015, 11:18

Ja w swojej A8 kilka dni po zakupie miałem podejrzenia UPG i pierwsze co to chciałem sprawdzić czy korek nie jest winowajcą że układ mi się zapowietrza. Zrobiłem dosłownie 5km na "poluzowanym" korku i prawie cały płyn odparował więc u mnie raczej odpada jazda bez korka zdecydowanie. Z tym że wciąż nie doszedłem do tego czy mam u siebie uszczelki do roboty czy coś innego. Póki co się unormowało bo miałem problemy z zanikaniem płynu i aby powrócił musiałem "popuszczać" korek od zbiorniczka.

telmax
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 08 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: telmax » 06 lut 2015, 11:24

Mam też taki objaw, płynu ubywa około 1l na 1000km ale płyn gdzieś leci, są krople płynu na podłużnicy od strony pasażera pod spodem, ale tam nie ma zbytnio z czego lecieć

Awatar użytkownika
Nyku
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Radek
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Nyku » 06 lut 2015, 11:31

U mnie ciężko powiedzieć bo od zakupu zrobiłem może z 1200km. Raz tylko miałem potrzebę dolać płynu , coś właśnie ok. 1 litra bo znikł. Przeważnie po przejażdżkach po mieście i kontrolowaniu stanu płynu gdy spadł poniżej minimum po "poluzowaniu" korka wracał do zbiorniczka. Wyciek również jakiś mam ale ciężko zdiagnozować od góry a nie mam jak zajrzeć pod spód (brak kanału). Oleju nie ubywa ani też nie przybywa więc zapewne to płyn :)

P.S. Widać coś zapocone od góry u mnie także od strony pasażera.

emdzej
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 452
Rejestracja: 03 kwie 2012, 15:56
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: emdzej » 06 lut 2015, 12:17

Koledzy do odpowiedź nasuwa się sama, chłodniczka oleju z niej wycieka.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 06 lut 2015, 12:49

U mnie jak powoli odkręce korek na gorącym i wypuszcze ciśnienie to może silnik chodzić bez korka i płynu nie wyrzuci.

Awatar użytkownika
Nyku
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Radek
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Nyku » 06 lut 2015, 12:52

To by miało i sens ;)

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 06 lut 2015, 14:04

Przypadkiem nie ma jakiegoś odpowietrznika w korku ? Co prawda w D3 ale jak mi pompa się kończyła to odpowietrznikiem mocno leciało .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

ernesto

Post autor: ernesto » 06 lut 2015, 14:18

Mój ulubiony temat <amasz> No więc tak :)
telmax pisze:Czy jest to normalny objaw czy coś nie tak?
Tak

A już Ci wytłumacze dlaczego:
telmax pisze:Mam pytanie autem zrobiejaieś 100km poziom płynu między min a max po odkręceniu korka podnosi się poziom w zbiorniczku i wywala płyn czy to normalny objaw?
Układ chłodzenia w naszych autach jest tak zwanym układem ciśnieniowym. Co za tym idzie. Na zbiorniczku wyrównawczym jest korek. W nim znajduje się zaworek który reguluje ciśnienie w układzie. To ciśnienie jest potrzebne do prawidłowej pracy całego układu i oczywiście szczelność tego układu.
Dlaczego ?
Ponieważ płyn który krąży w układzie ma właściwości termiczne prawie takie jak woda. To znaczy że samemu można sobie zrobić eksperyment.
Dla porównania Woda w odkrytym garczku będzie wrzała w temperaturze blisko 100 stopni celsjusza. Natomiast tę samą ilość wody jak zakręcimy w butelce szczelnie możemy ją podgrzać do temperatury blisko 110 stopni i się nie zagotuje.
Natomiast po od odkręceniu tej butelki woda automatycznie sama się zagotuje z uwagi na jej temperaturę. Tak jak w przypadku twojego zbiorniczka i jego podnoszeniem.
Jak odkręciłeś korek układ stracił ciśnienie i w ten sposób zagotowało płyn tak jak napisałeś niżej:
telmax pisze: Dodam że w zbiorniczku jakby się gotowało po poluzowaniu korka, po odkręceniu wywala płyn,
Ponieważ osiągnoł temperaturę blisko wrzenia dla układów nie ciśnieniowych, odkręcając korek pozbawiłeś go szczelności i zagotowało.
telmax pisze: kiedyś w innym a8 miałem duży wyciek z trójnika na górnym wężu przednim i wracałem 40km z poluzowanym korkiem i płynu nie wywalało.
Ponieważ układ był nie szczelny i ten płyn z niego uciekał cały czas. Termika płynu nie zdążyła się rozgrzać do takiej temperatury jak wyżej by ten płyn wyrzuciło. A dlaczego tak się dzieje.

Nad termiką układu pracuje dwóch stróży prawa i porządku są nimi termostat i wentylator w naszym przypadku wiskoza.
Jeśli układ nie posiada właściwego ciśnienia to wiadomo że zagotuje się w niższej temperaturze. Ale weźmy pod uwagę że cały czas pilnuje go wiatrak wiskozy który nie dopuszcza by płyn się zagotował i utrzymuje go w temperaturze 90 stopni bezwzględnie.

Inaczej to się ma do silników które posiadają układ ciśnieniowy i elektryczny jeden wentylator na chłodnicy.
W takim przypadku jazda na odkręconym korku = gotowaniem płynu. Dlaczego? Ponieważ w takich układach producent projektując auto wie że jest to układ ciśnieniowy i montuje powiedzmy wiatrak by jego start był na 105 stopni. Dla szczelnego układu jest ok bo płyn zagotuje się wyżej, natomiast dla nie szczelnego płyn będzie wrzał zanim włączy się wentylator.
pioter pisze:Przypadkiem nie ma jakiegoś odpowietrznika w korku ? Co prawda w D3 ale jak mi pompa się kończyła to odpowietrznikiem mocno leciało .
To nie odpowietrznik a zawór regulujący ciśnienie w układzie chłodzenia.
Jak płyn się mocno zagrzeje i trwa to długo to oczywiście paruje, tak jak woda. A ten zaworek pomaga by nie rozerwało czegoś. Upuści ciśnienie i zamknie się na nowo.
Dlatego ważna jest kontrola płynu co jakiś czas.
Przy niesprawnym układzie korka płyn będzie odparowywał szybciej i będzie szybciej znikał z układu.

Awatar użytkownika
Nyku
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Radek
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Nyku » 06 lut 2015, 14:51

Nie mam więcej pytań.
ernesto, wiem już wszystko na ten temat. Rozwiały się także moje wątpliwości na temat mojej UPG <hura>
Dziękuje! ;)

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 06 lut 2015, 15:03

G12 temp wrzenia ok 108st. w zbiorniczku nigdy nie będzie się gotować jeżeli auto jest sprawne.

Awatar użytkownika
Nyku
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Radek
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Nyku » 06 lut 2015, 15:12

karol208 pisze:G12 temp wrzenia ok 108st. w zbiorniczku nigdy nie będzie się gotować jeżeli auto jest sprawne.
Chcesz powiedzieć że nawet po odkręceniu korka nie powinien się zagotować?

Gość

Post autor: Gość » 06 lut 2015, 15:16

W zbiorniczku sie nie zagotuje,zrobi to w silniku i bąble pary polecą układem wypychając płyn po drodze co da złudzenie gotowania sie płyny w zbiorniczku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl